Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ryster med hovedet
Forfatter: 
Dato:  29-03-2007 14:22

Hej alle.

Ved ikke lige om det er det rigtige forum at skrive det , men jeg prøver :)

Min hoppe på omkring 10-12 år er begyndt at ryste helt vildt med hovedet når vi rider i skoven. Det virker som om der er nogen der irriterer hende i næseborene. Hun kaster nærmest hovedet rundt, og stopper op og klør sig op ad sit ben nede ved mulen, og så kaster hun hovedet rundt igen.

Hun gjorde det også sidste sommer, men har ikke gjort det hele vinteren. Efter det er blevet varmt i år, er hun begyndt at gøre det igen her den sidste uges tid.

Hun gør det kun når vi rider i skoven - ikke når vi rider i ridehus, eller hun er på fold. Hun gør det også på vejen ned mod skoven hvor der ingen træer osv er. Det virker som om der er noget hun ikke kan tåle i luften eller sådan, men så er det bare mærkeligt at hun KUN gør det når vi rider tur. Hun gør det slet ikke når hun er på fold (går i løsdrift), og hun gør det heller ikke når vi står og strigler udenfor.

Er der nogen der har en ide om hvad det kan være, og hvad vi evt. kan gøre ved det? Det er hverken sjovt for mig eller hesten at ride i skoven på den her måde

På forhånd tak :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider