Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

kattespørgsmål
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 10:16
hej Alle
vi har en kat(british shorthair) på 4 år, hun er neutraliseret, og får speciel foder fra dyrlægen mod nyregrus....og det viker fint MEN hun kaster op ca 2 gange om ugen,er det normalt!
vi har haft hende i 3år og hun er vores eneste kat.
Hun er ellers glad sund og kvik, jeg er lidt bekymret da vi er meget glade for hende.
hun kan ligge helt stille og så pludselig rejse sig og kaste op, nogle gange nyspist foder og andre gange er det opblødt med meget væske/vand.....og bagefter går hun bare ud og spiser nyt foder som der så bliver i maven.
Grunden til at jeg ikke er gået til dyrlægen med det er at hun er glad pæn og at det alttid har været sådan,og vi har aldrig haft andre katte at sammenligne med.

mvh lene og Mirabelle (opkastedyret)
0
0
Svar på denne tråd

måske hun
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 10:35
trænger til en ormekur,så kan de godt begynde at kaste op.

eller hvis hun fælder meget og slikker pels i sig,så kan man få noget foder beregnet til persere der modvirker hårboller....

hilsen berit

0
0
Svar på denne tråd

Tak Berit
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 11:01
Jeg vil ringe og be om en ormekur til hende(selvom hun er indekat), det er kun sjældent at der er hår i opkastet(har studeret det)så derfor tror jeg ikke at det er derfor.
Jeg overvejer at anskaffe en mis til, men har nok ikke lyst til det, hvis det er normalt at de kaster op så tit, da det giver en del rengøring og tæpperens hvis man ikke lige er på pletten.

mvh lene
0
0
Svar på denne tråd

Har hun
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 14:33
mulighed for at spise græs ? Vores katte, især den gamle kaster da også op. Men det er især fordi der er hår i halsen på dem, og det skal jo op. Det hjælper græsset på.
Vi går heller ikke til dyrlæge med dem. De er jo ikke syge. Vores katte er store og flotte, og passet med alt.
Anja Brandt Nielsen
Oldenborgheste er de bedste, så prøv dem !
Pas på kattene i trafikken.
0
0
Svar på denne tråd

det er ikke almindeligt
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 20:53
Katte kaster op indimellem, det er hårbollerne der skal op og det er normalt. Men ligefrem flere gange om ugen er ofte!

Vores katte kan godt have fx. en uges tid hvor de kaster op måske 2-3 gange , men i gennemsnit er det ikke to gange om ugen, ikke engang to gange om måneden, måske én gang om måneden som et gennemsnit.

Hvis det er pga orm, kan man ofte se de hvide tændstiklignende orm i opkastet.

Hvis det er hårboller, kommer det ofte efter at katten har spist græs, og så kunne man jo måske lukke den ud i køkkenet til den har kastet op, hvad ved jeg - hvis det er et problem med tæpperne (det bliver det jo nemt).
Jeg tror ikke I skal regne med at kat nr. 2 kaster ligeså meget op, da det som sagt er et stykke over normen ifølge min erfaring. :-)
0
0
Svar på denne tråd

ps. forresten
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 20:58
Der er nogen katte der har det med at foræde sig i tørmad, og dermed kaste op et stykke tid efter når det er blødt op nede i maven.
I kunne prøve at bløde det op i vand inden serveringen og se om det hjælper.
(Eller supplere det i dåseform, ved godt det er hundedyrt).
Ellers var det måske en idé at skifte fodermærke, selvom hun får det bedste af det bedste, kan det jo godt være der er et eller andet der lige præcis ikke passer hende så godt med det.
Dyrlægen har som regel flere mærker, ellers kan man købe andre varianter af nyre-beskyttende foder hos dyrhandleren. :-)
0
0
Svar på denne tråd

ja pu ha
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 22:44
nu har jeg efterhånden kun 6 katte tilbage, og der skal spises,og så kan en af dem godt kaste op, det er så ikke fordøjet, det kommer helt op igen.
Også hårboller kaster de op...hvis det er orm,(spoleorm) ka man finde noget der ligner en gummi elastik i opkastet, så skal man huske, at ikke samme ormekur som til bændelorm hjælper.
Mod bændeorm Penacur, der gives i 3 dage.
Medens Spoleorm, kan ikke huske navnet.gives 1 pille.
Håber du finder ud af det.

Hilsen Emmara.
>o<Baronen >o<

***ALLE ØNSKES EN GLÆDELIG JUL*** >o<
0
0
Svar på denne tråd

Tusind Tak
Forfatter: 
Dato:  14-12-2003 19:34
For svarerne alle sammen, nu har hun ikke kastet op i et par dage så måske er det normalt og jeg vil lede efter hårboller næste gang hun gør det.
Der er ihvertfald ikke orm i, for det er kun foder og vand.

mvh Lene
0
0
Svar på denne tråd

Du kan også forsøge
Forfatter: 
Dato:  14-12-2003 21:35
med kattemalt. Det kan købes hos dyrehandleren og er en slags brun sirupsagtig masse der presses ind i kattens mund.
Jeg har haft 2 briter, men måtte desværre skille mig af med dem pga allergi. Da de har en lidt mere floffy og tættere pels end andre katte er det normalt at de slikker flere hår i sig.
Kattemalten hjælper hår i mavesækken med at passere videre ud i tarmsystemet.
Ligeledes er kattegræs en god ide.
Men hvis katten fortsætter med at kaste op så ofte ville jeg kontakte dyrlægen, han er nu engang den der ved mest og kan give dig den bedste vejledning.
Venligst Dorthe.
0
0
Svar på denne tråd

helt normalt
Forfatter: 
Dato:  26-12-2003 02:35
halløj med dig...
jeg er ked af at sige det men det er noget som du må vænne dig til hvis det er fordi din kat "sluger" maden
det er ikke fordi den er grådig men doven...den tygger simpelhen ikke maden ordenligt og derfor kommer det op igen da maven ikke kan klare den hele mad...
og ja så går den sørme bare ud og spiser igen....
har en hankat som også kører på det samme foder hilss cd da den også har haft grus i urinvejene...
ang opkast har vi snakket med vores dyrlæge om da det blev et hyppigt problem...
vi troede nemlig også først at det var hårbolde og købte hairball control til at blande i maden for at afskaffe problemet men men men som dyrlægen sagde spil af penge da dette kun er nødvendigt til meget langhårede katte....
GODT NYTÅR TIL ALLE
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider