Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ALFA-A
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 11:03

Hej.

Hvad er ALFA-A, er det lucerne. Og hvor meget skal en hest ca ha om dagen.

Camilla G Nielsen
0
0
Svar på denne tråd

Kopieret fra Equidans hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 13:30

Kopieret fra Equidans hjemmeside http://www.equidan.dk

Alfa-A er et lucerne struktur produkt tilsat lidt melasse og soyaolie. Produktet indeholder en stor del bladmasse, hvilket øger foderværdien og indholdet af de mange naturlige vitaminer og mineraler. Melassen anvendes udelukkende til at binde bladmassen sammen og gøre produktet smuldfrit og velsmagende. Da lucernen i sig selv er sukkerfri, har produktet stadigt et meget lavt sukkerindhold.

Lucernens fibre er let optagelige for hesten. Den nyeste forskning viser, at fibre har en meget afgørende betydning for en problemfri fordøjelse og foderudnyttelse. Dette betyder at hestens energiudnyttelse i højere grad end tidligere antaget er afhængig af fibre. Lucernens indhold af protein, vitaminer og mineraler er højt, sammenlignet med andre fodermidler hvilket gør den særdeles velegnet til heste.

Fordele ved brug af Alfa-A:
* Øger tyggetiden af krybbefoderet blot ved brug af én håndfuld pr. fodring
* Naturligt og godt protein af høj kvalitet
* Indeholder et højt niveau af essentielle aminosyrer - disse medvirker til at opbygge hestens muskelmasse
* Afbalancerer kalcium og fosfor forholdet og passer derfor godt sammen med havre, byg og majs
* Tilfører grønne plantefibre, naturlige mineraler og vitaminer
* Højt indhold af beta-carotin, folinsyre og biotin
* Fri for svampesporer og støv, hvilket gør det velegnet til heste med luftvejsproblemer
* Velsmagende
* Pakket i hygiejniske 20 kg's plastsække

Passier/Albion søges

17", BRED bom, 100% ok

0
0
Svar på denne tråd

alfa a
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 13:35

hejsa...

Ja det er lucerne... det kommer jo an på hvor stor den er, og hvor meget du bruger den osv.

Jeg har en lille hest på ca 500 kg ? og han får ca. 3 - 3,5 liter om dagen. Kan ikke huske i gram... jeg måler nemlig op i et litermål når jeg blander foder

Han får udover det, en masse wrap, lidt havre, valset byg, natur müsli fra hoppolyt samt opblødte roepiller...

Han er blevet rigtig fin her den seneste tid og er lige tilpas nu... dejligt

0
0
Svar på denne tråd

alfa-a...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2007 14:41

Alfa-A er et lucerne/græs prudukt(det fylder 3X så meget når du løsner det fra sækken), som forøger hestens tyggetid

og den anbefalet mængde pr dag er 700g ca 6 L når det er "løsnet" (må da godt give mere)

:O)

0
0
Svar på denne tråd

Ikke græs
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 11:25

Hej

Jeg læser interesseret med - idet jeg er impotør af Alfa-A. Alfa-A er fransk lucerne (og indeholder ikke hverken græs, grøn havre eller halm - KUN lucerne).

Du skal bruge mellem 1 og 3 kg om dagen helt afhængig af hestens størrelse, alder, træning osv osv. Vi laver foderplaner i EquiDan uden beregning hvis nogle af vore varer indgår i foderplanen selvfølgelig. Kan bestilles på www.equidan.dk

Mvh. Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

foderplan
Forfatter: 
Dato:  28-03-2007 12:13

når jeg på equidans site trykke bestil foderplan så sker der ingen ting.

mvh hilsen
SUNFLOWER

part søges til ultra rolig ox araber i det sønderjyske

0
0
Svar på denne tråd

Foderplan
Forfatter: 
Dato:  29-03-2007 23:31

Synes det er fint at man kan bestille sådan en gratis foderplan online. Men jeg kan fx ikke bestille en til min hest - for jeg mangler plag/unghest der hvor man skal vælge "Fysiologisk status". Han er jo hverken udvokset, diegivende eller aktiv avlshingst

Desuden så er der plads til at skrive grovfoder og andre kommentarer - hvad med hvilke fodermidler man ønsker at bruge ud over grovfoder?

Håber det er ok at jeg lige bryder ind i tråden med et par kommentarer om bestillingen af foderplan

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Linda
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 08:04

Det med plag unghest skriver du jo ved "hestens alder". Under "fodermidler til rådighed" skriver du hvad du ønsker at bruge ud over grovfoder. Så tager vi udgangspunkt i det - hvis det er hensigtsmæssigt i hvert fald. Vores nye hjemmeside er kun et par uger gammel, så skal ikke afvise at der er mangler endnu, men den bliver bedre for hver dag der går.

Til dig der ikke kunne bestille foderplan - jeg har modtaget mange hver dag, så jeg tror bestemt der er "hul igennem" !!!

Hej Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Foderplan
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 11:57

Tak for svar

Og ja selvfølgelig kan i se under alder at det er en plag jeg har - undrede mig bare over at man kunne vælge fysiologisk status og der så ikke kunne vælges plag/unghest

Synes det er super godt at man kan bestille gratis foderplan flere og flere steder - så er der ingen undskyldning for ikke at få lavet en (selvom jeg nu mener der aldrig er en undskyldning )

Det er klart at der vil være mangler i starten på en så ny side! Tænkte bare at det ville være nemmere for jer at få rettet evt fejl hvis der blev gjort opmærksom på dem

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd

Foderplan
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 16:56

Jeg har for et par dage siden modtaget en foderplan til min hest fra Equidan. Det gik nemt og smertefrit at bestille den, og det output, man modtager ser også rigtig fint ud.

MEN hvirdan pokker kan en virksomhed som skal forestille at sælge fordøjelsesvenligt foder anbefale, at min hoppe på 450 kg i let arbejde kun skal have 3 kg hø. Det fatter jeg simpelthen ikke. Til gengæld skal hun have 2 kg frøgræs og 2 kg fuldfoder.

Hos mig blev foderplanen arkiveret lodret, da det slet ikke kan forliges med min overbevisning om at hesten skal have min 1% stråfoder (helst 1,5%) og frøgræs tæller i min verden IKKE som stråfoder.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

Mylady
Forfatter: 
Dato:  31-03-2007 19:31

Hej

1. Jeg har svært ved at udelade frøgræshalm idet du skriver hesten har adgang til det. De fleste vil spise det og derfor skal det også medregnes. Jeg vil til enhver tid anbefale medre hø/grønne fibre frem for frøgræs. Men vil sansynligvis også få skæld ud over ikke at medregne frøgræs når jeg er gjort opmærksom på det. Hvis du fodrer med mange flere kg hø - som er super - vil du skulle supplere med et rent vitamin/mineral produkt - for ikke at konflikte med foderenhederne. Og hvordan med proteinet ? Det er dækket perfekt ind på Dengie Fibremix, som du kan læse på foderplanen. Hvis du udelukkende vil fodre hø + mineraler er det jo fint - bare du analyserer høet så du ved hvad du gør !

Desuden indeholder Dengie Fibremix en del grønne fibre (og frøgræs er et mellemstadie mellem hø og halm - altså heller ikke uden positive fibre).

2. Nu jeg bruger tid på at regne på en foderplan til dig og du er utilfreds, er du så ikke sød at rette din kritik til os ! Jeg regner gerne foderplaner til alle og lægger som regel også tlf. nr. ved så der kan ringes med spørgsmål og diskuteres.

Charlotte, EquiDan

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 10:52

Jeg har ikke skrevet og klaget til dig, da jeg lynhurtigt kunne se, at jeres foder ikke kan leve op til mine krav. Doseringen er simpelthen for høj!

Jeg skrev dette indlæg, så folk kan blive gjort opmærksomme på, at de skal være opmærksomme på grovfoderandelen, når de modtager foderplaner fra jer.

Mht. frøgræs, så regner jeg det aldrig ind i mine foderplaner, da det giver så lidt, at det ikke rykker noget.

Og til din orientering så er min hest fint dækket ind på masser af hø, lidt müsli/lucerne/havre og RC, men hvis der fandtes et fuldfoder, som kunne gives med ca 1 kg ville det være nemmere.

Men det kan så ikke lade sig gøre med Dengie.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

dybdal???
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 12:43

Seder i ikke jeres info til sundhest.. Så er det muligt for os som fodre med andet men som gerne vil bruge alfa-a som lucerne at sammensætte foderplanerne ordetnligt?? Uden at man skal taste det ind selv. Det er ret mange produkter der skal tastes ind og jeg kan ikke finde den fulde vare deklaration uden at købe produkterne kan jeg??

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
Indholddeklaration på RC på min HP
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider