Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

foder til drægtig hoppe
Forfatter: 
Dato:  11-12-2003 23:09
Min hoppeer nu 7 måneder henne, og jeg skal til at have kigget nærmere på hendes foderplan, men da jeg ikke har så meget erfaring med det, ville jeg høre om der var nogen herinde der kan hjælpe mig...

Hun får pt
fuldfoder fra NAG (müsli)
racing mineral
kalk/fosfor blanding (fra NAG)
gulerødder
wrap og halm

er der noget specielt de skal have de sidste 3 måneder? udover kalk?

Har hørt at kalk kan give ledmus???

Håber der er nogle herinde der ved lidt mere end mig...

- Heidi :-)
0
0
Svar på denne tråd

Foderplan
Forfatter: 
Dato:  11-12-2003 23:26
Hej..
Jeg synes du skal få lagt en foderplan på din hoppe. Det er rigtigt at den skal have mere kalk, men hvis ikke fosfor forholdet passer med det kalk den får, kan det være lige meget, for så kan hoppen ikke optage det.
Jeg ved at Cavalor har en fuldfoder blanding til drægtige hopper. Den er rigtig god, men også ret dyr.
Glædelig Jul fra Louise
0
0
Svar på denne tråd

Ekstra mineral/vitamin
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 05:41
Det er en god ide at give dobbelt mineral/vitamin-tilskud de sidste 1-2 måneder, da det giver kvikkere føl. Der er hurtigere oppe, patter tidligere osv.

0
0
Svar på denne tråd

foder rigtigt
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 10:45
hej jeg bruger selv specielt foder lavet til drægtige hopper de sidste 3 mdr før foling.det er fra st.hippolyt og dækker hoppen helt m vitamin mm.det kan også bruges sammen med havre.jeg brugte det sidst en af mine avlshopper var drægtig og har 2 som skal ha det fra feb.mit føl var stort og sundt.de laver også følfoder specielt udviklet som dækker føllet de første 2 år,det er en rigtig lækker mysli blanding som jeg også bruger sammen med havre.mvh sarah.
0
0
Svar på denne tråd

vitamin/mineral
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 12:25
Charlotte:
Har du nogle forslag til vitamin/mineraltilskud der er gode at bruge? (gerne noget de forhandler hos Brogaarden)...

Det skulle være den rigtige kalk/fosfor blanding... det er en færdig blanding til hopper og ungheste...

Mit problem er også at Hekla er allergiker og ikke kan tåle alm. hø og lucerne... og der er mange af de blandinger der indeholder lucerne...
Nogle der kender nogle gode avlshoppe-foderblandinger uden lucerne?

Tak for svarerne indtil videre...

- Heidi :-)
0
0
Svar på denne tråd

Suregrow...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 13:20
...fra Brogården er et fint tilskudsfoder, som dækker hoppen 100% ind med det hun behøver. Det er lidt dyrt - 170 kr pr sæk...

;-D Chris, Fjederfoden & Grislingen

Alle er vi krummer i livets store kagedåse - undtagen mig, jeg er en lille lækker chokolademarengs
- Garfield
0
0
Svar på denne tråd

Af vitamin/mineral
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 14:14
fra Brogården. Har de da også surelimb, som netop er udviklet til og bruge extra, ved siden af nogle af deres andre blandinger. Hvis hesten har bruge for mere.

Bimboe

Glædelig Jul og godt Tub´år
0
0
Svar på denne tråd

kalk og ledmus?
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 14:39
hej heidi

jeg vil gerne vide hvor du har hørt, at kalk giver ledmus ?

læs om OCD her:

osteochondrose

mvh bente

- rid klassisk og rid frederiksborg -
0
0
Svar på denne tråd

fodring af heste
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 14:42
hej igen

ønsk dig : 'fodring af heste' i julegave !! (fra landbrugsforlaget)

den kan anbefales !!

/bente

- rid klassisk og rid frederiksborg -
0
0
Svar på denne tråd

Ledmus
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 20:36
Ledmus OCD og hvad man ellers kalder den slags ting er arveligt betinget. Dog kan en korrekt afstemt fodring mht. vitaminer og mineraler gøre at det ikke kommer i udbrud. Derudover er kobber godt.

Hvis forholdet mellem kalk og fosfor er forkert så er der risiko for mange forskellige lidelser i ledene.

0
0
Svar på denne tråd

Ledmus
Forfatter: 
Dato:  12-12-2003 23:56
Det samme gælder for forholdet Zink og kobber det skal ligge mellem 3:1 og 5:1 ellers kan det også give øget risiko for ledmus.
Hilsen Yankee
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider