Jeg har to dejlige fjordheste gående herhjemme. den gamle jeg har har aldrig været vac. og jeg har aldrig været afsted med den til stævner eller noget, derfor ikke set det nødvendig.( den har aldrig været syg)
den anden jeg har er en lille spirvip hoppe på 2 snart 3 år. Hun skal tilrides her til sommer regner jeg med og skal derfor vacineres. Hvordan foregår det ? Jeg ved godt jeg bare kan ringe til dyrelægen og høre ad.. men hvad er prisen og er det ikke noget med den skal have 2 gange når nu det er første gang?
Når den ikke har været vaccineret før skal den basisvaccineres. Det er ganske rigtigt 2 vaccinationer med mindst 30dages og højst 90 dages mellemrum. Prisen afhænger meget af dyrlægen - selv gav jeg 400 for begge basisvaccinationer, men jeg har efterfølgende betalt over 300 for en enkelt vaccination. Så der er ikek andet at gøre end at ringe og spørge dyrlægen.
Når du nu skal i gang med at vaccinere så tror jeg det vil være en god ide at få dem begge vaccineret, da den unge jo kan være bærer af influenza uden at være syg af det, og så kan den ældre hest blive smittet.