Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Player har prutmås
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 08:15

Hey Folkens

Player har desværre fået sig en omgang jah ved sgisme ikke hvad det er, for afføringen ser okay ud ( er okay i konsistensen ) MEN

Det er somom når han kommer af med det han skal kommer der en del "prutsaft" :( her til morgen har han jo smurt ind i det staklen, hvad kan det være?

INTET er ændret!

Mistænker wrappen da min anden unghest også til tider har det, men slet ikke så slemt som Player :(

Pokkers sart mave han har + han er sindsygt kræsen :(

Så vil se om jeg kan skaffe hø hvilket bestemt IKKE er nemt her omk. Aalborg øvøv

så hvad gør i???

VH Rikke

0
0
Svar på denne tråd

vujbjkk
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 21:46

Det er nok wrappen.. Sådan er det med vores.

Vores står på halm så de hele tiden har noget at "pille" i, så for de wrap, hø og grønthø af strøelse. Vi giver normalt kun hø, men vi har ikke meget hø tilbage og på dette tidspunkt af året er det svært at få fat på (i hvert fald i nærheden af os)så vi køber grønthø.

Jeg ville i et par dage til det er blevet bedre kun give den en håndfuld wrap eller tage det helt fra den, og så derefter trappe den stille og roligt op til den normale dosering igen.

Det er det vi gør, ret enkelt, og det hjælper :)

*Lea M. Elmegaard,
Skousboe Lucky Me
&
Vadekærgaards Lille My*

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du fodre
Forfatter: 
Dato:  23-03-2007 22:00

med roepiller kan det også være synderen.

Jeg har kæmpet længe med "tarmsaft" nøjaktig som du beskriver fin afføring men våde prutter.

Jeg prøvede stort set alt..

Til sidst fjernede jeg det jeg mindst troede var årsagen nemlig roepillerne og så forsvandt det helt. Så det kan være årsagen.

Jeg prøvede igen ca 2 md senere med en lille smule roepiller (1 håndfuld pr måltid) der var mast godt så væden var væk og dagen efter stod han med løs mave igen. forstatte i en uge da jeg tænkte at maven måske skulle vænne sig til det men desværre ikke med held. Så han må leve uden sine roepiller.

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
Indholddeklaration på RC på min HP
0
0
Svar på denne tråd

fik noget
Forfatter: 
Dato:  24-03-2007 21:42

pulver som lidt ligner kakao-pulver dog hedder det c+c og er til prutmås ;)

Har fået købt noget SUPER lækker hø troede det var så godt som umuligt at finde noget så grønt og så her sidst på sæsonen ;)

Er du vimmer der duftede i stalden og ikke på vilkår om nogen af mine interesserede sig for andet end deres hø ;)

Sååå og prutmåsen er stort set væk ;)

Takker for jeres input ;)

VH Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider