"Min" hest er begyndt at klø rigtig meget. I starten var det bare lidt.
Ejeren, der har avlet en del føl, mente at det bare var fordi hun er ifol (der er 3,5 mdr til), så det skulle jeg ikke tage mig af...
Men i torsdags da jeg havde longeret og gået tur , skulle jeg hjælpe elevrne med at sadle op og strigle. Så jeg lukke hende ud i ridehuset, som jeg plejer, uden dækken.
da jeg kom tilbage for at strigle hende havde hun 2 store pletter uden hår 
Hun har bare kløet hårene af sig selv !
Nå, jeg kunne ikke få fat på hendes ejer så snakkede med staldpigen..
hun sagde at det kunne have noget at gøre med at hun går så meget med dækken, og hendes race ikke ligefrem er dækkenheste (friesere), men hun er blevet klippet for at slippe for bamsepels, så vi stadig kan ride 
Jeg fik fat i overgangsdækkenet, og vi aftalte at hun skulle have flere dage hvor hun bare stod i ridehuset om formiddagen uden dækken og kom ud til middag og ind aften.
Men i fredags var den helt slem, fik fat i ejeren, Vi kunne ikke se noget i pelsen eller huden 
Har badet hende i speciel beroligende shampoo mod klø i 2 dage og det skal gøres igen 3 gange. Udover det er de bare pletter blevet smurt flere gange dagligt på de bare pletter, med noget kløe lindrende og helende salve 
Så nu håber vi at det hjælper eller må dyrlægen jo en tur ud og kigge 
Men er der nogen af jer der har prøvet det, ved hvad det er, eller har nogen ide om og hvad jeg kan gøre???
Håber der er nogen der kan hjælpe