Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kløe?? Hælp ...
Forfatter: 
Dato:  18-03-2007 21:16

"Min" hest er begyndt at klø rigtig meget. I starten var det bare lidt.

Ejeren, der har avlet en del føl, mente at det bare var fordi hun er ifol (der er 3,5 mdr til), så det skulle jeg ikke tage mig af...

Men i torsdags da jeg havde longeret og gået tur , skulle jeg hjælpe elevrne med at sadle op og strigle. Så jeg lukke hende ud i ridehuset, som jeg plejer, uden dækken.

da jeg kom tilbage for at strigle hende havde hun 2 store pletter uden hår

Hun har bare kløet hårene af sig selv !

Nå, jeg kunne ikke få fat på hendes ejer så snakkede med staldpigen..

hun sagde at det kunne have noget at gøre med at hun går så meget med dækken, og hendes race ikke ligefrem er dækkenheste (friesere), men hun er blevet klippet for at slippe for bamsepels, så vi stadig kan ride

Jeg fik fat i overgangsdækkenet, og vi aftalte at hun skulle have flere dage hvor hun bare stod i ridehuset om formiddagen uden dækken og kom ud til middag og ind aften.

Men i fredags var den helt slem, fik fat i ejeren, Vi kunne ikke se noget i pelsen eller huden

Har badet hende i speciel beroligende shampoo mod klø i 2 dage og det skal gøres igen 3 gange. Udover det er de bare pletter blevet smurt flere gange dagligt på de bare pletter, med noget kløe lindrende og helende salve

Så nu håber vi at det hjælper eller må dyrlægen jo en tur ud og kigge

Men er der nogen af jer der har prøvet det, ved hvad det er, eller har nogen ide om og hvad jeg kan gøre???

Håber der er nogen der kan hjælpe

0
0
Svar på denne tråd

jeg har lige...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 07:27

haft dyrlæge til mine...da de kløede sig vanvittigt og jeg kunne umiddelbart heller ikke finde årsagen.

Det var lus!

Tag og få dyrlægen til at tjekke din hest...det er synd at de klør så meget.

Mvh May.

Vores Charmetrolde

Tinkeren Mandy & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Flere muligheder
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 16:40

Kløe hvor man ikke rigtig kan se noget kan også være forårsaget af skab... Man kan prøve med Virkon S i en meget mild opløsning - men tag en snak med dyrlægen...

Støt en god sag - kig ind på www.politihesten.dk

0
0
Svar på denne tråd

tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 17:23

Tak for svarene

Var lige ude og vaske hende for 3. gang efter skole og det ser allerede meget bedre ud

Staldpigerne har også lagt mærke til at det har hjulpet

Så vi fortsætter i 2 dage mere og ser hvad der så sker - bliver den gal igen må doktor dyr jo ud og kigge..

Men lus er det helt sikkert ikke - dem ville man da kunne se ??

har både kigget hende igennem over det hele og tjekket med lusekam

Men skab er det ikke noget der smitter? Har de det ikke som regel ved man, hale og hovskæg? (igen af de dele er "angrebet" )

Kører ud og smører hende med den beroligende creme igen om lidt..

0
0
Svar på denne tråd

Generelt
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 18:25
Jeg ved ikke hvo skab "generelt" angriber da jeg (heldigvis) ikke har så stor erfaring med det. Har set det på baglår og oppe på krydset og så under maven lige foran de ædlere dele.

Støt en god sag - kig ind på www.politihesten.dk

0
0
Svar på denne tråd

hejhfdnhbaxmcn
Forfatter: 
Dato:  19-03-2007 21:50

Snakker lige med ejeren i morgen om det..

Det er jo latterligt at forsætte med alle de dyre midler hvis de alligevel ikke fjerne problemet, men kun lindrer kløen på kortsigt

Tak for hjælpen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider