Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hov hov??
Forfatter: 
Dato:  09-12-2003 19:12
Ja halløj til alle igen. Jeg har nu købt verden sødeste hoppe, men jeg har et problem. Hun vil ikke løfte hove! Hvad gør jeg? Hun er ikke så vant til at være i hænder, så det kan være at hun bare skal have lidt tid. Men hvis der er andre der kender noget til det vil jeg blive glad. ?:-) Louise
0
0
Svar på denne tråd

problemer med benene.
Forfatter: 
Dato:  09-12-2003 19:46
Hej Louise.

Jeg blev den heldige ejer af en fredriksborghingsteplag i junimånede, som ikke var vand til at være rat meget i hænder. Jeg har brugt meget tid på ham og den eneste vi nu mangeler at blive gode venner med er bagbenene. Så jeg bruger et bommulds træktov, som jeg lader glide frem og tilbage, op og ned af benene og prøver at løfte bagbenene med det, da det næmt kan smides, så det ikke er mig han sparker. Det går godt fremad og regner med, at han om et par uger er klar til hovsmeden.

Hels og lykke med fremtiden.

Hilsen Tassen.
0
0
Svar på denne tråd

Problemer med hov-løft
Forfatter: 
Dato:  10-12-2003 19:51
Hej Louise

Sidste vinter havde jeg en tinker-hoppe stående som jeg skulle tilride. Den havde aldrig været i hænder og var kort forinden importeret fra Irland. Ejeren ville dog lige sørge for at den fik ordnet ben og havde derfor haft smed til den. De var 4 om at holde den og fik alligevel kun ordnet forbenene!!!

Så den var selvfølgelig stiv af skræk, hver gang jeg forsøgte at røre dens ben.

Men jeg måtte jo bare blive ved og kunne efterhånden røre benene længere og længere nede, uden at den sparkede efter mig.

Efter ca. 3 mdr. kunne den løfte ben og kunne derefter få smed uden problemer.

Så tålmodighed! - og lad være med at presse hesten. Jeg arbejdede ikke med det hver dag, men lod den få pauser, så den ikke blev stresset.

Det kommer lige pludselig...:-)

Mvh.
Camilla
0
0
Svar på denne tråd

Hej Louise...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2003 19:59
Skal jeg ud og se på hesten søndag mens manden har tømmermænd?
Hilsen fra Julenissen....

Tænk at livet koster livet.
0
0
Svar på denne tråd

obs...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2003 20:02
Louise, Stina har en video (delvist) om emnet.
Tænk at livet koster livet.
0
0
Svar på denne tråd

hov hov sagde damen
Forfatter: 
Dato:  11-12-2003 11:33
jamen skal vi så ikke bare fortsætte som vi hele tiden har gjort Louise? synes det fungerede fint med at vi nusser os frem til de bagben der...og hun er jo en daaaaaarjliiiiiiiig hææææææsd :-D

8-)MissGnu
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider