Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Bider i træværk.. hjælp
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 14:05

Hejsa!

Er der nogen som kender noget man kan smøre på sine bokse, så hestene ikke bider i træværket??

Har hørt at man måske kan bruge hovfedt, nogen som kender til det?

Jeg har to pegasusbokse, som hestene er begyndt at bide i, det er knapt så fedt...

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 14:12

Det eneste råd jeg kender, er meget gammelt, og lur mig om ikke der er kommet nyere og bedre midler på markedet?

Men i mine unge dage brugte vi hjortetaksolie!

Jeg vil dog mene, hvis hestene har nok hø eller wrap er de ikke så interesserede i at bide i træværket.

There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´

(Leonard Cohan)

0
0
Svar på denne tråd

også hos mig
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 14:46

Mine plage bider også i træværket. De kan mangle noget, eller det kan være kedsomhed.

Jeg har 4 heste, en på 14 og hendes afkom på 4,3 og 2 år. De to yngste bider i deres træværk, mens de to ældste ikke gør.

Hestenes bokse er bygget op i en lade, hvor der er meget synligt træværk, og det er ikke afskærmet.

Hestene har i denne vinter stået mere inde end normalt pga. vejret, men de har haft grovfoder en stor del af tiden, ellers halm. Men det kan godt være kedsomhed. Jeg har hængt legetøj op i boksene i form af nogle gamle dunke, som hænger ned fra bjælkerne - de gør faktisk lykke! Desuden nogle gode "melasse"-sliksten fra Horslyx!

Jeg har overvejet, om plagene kunne mangle noget i forhold til de ældre heste, da plagenes standardbehov for vitaminer og mineraler er højere end de ældre hestes.

Iflg. foderplanprogram skulle plagene være dækket ind med vitaminer og mineraler på 120 gram Salvimin Grøn og 100 gram sojaskrå om dagen (foruden wrap og udblødte roepiller), men i en periode vil jeg give 150 gram Salvimin Grøn (f.eks. i en måned).

Når heste bider i træværk og/eller æder jord, kan det desuden være tegn på mangel på fosfor. Derfor tilsætter jeg i samme periode noget hvedeklid til hestenes roepiller og giver dobbelt sojaskrå.

Sidst - men ikke mindst - har jeg også altid en spraydåse med hjortetaksolie til at stå i stalden!! Så træværket har fået en omgang med det også!! Man kan også købe dyrere produkter til dette formål, f.eks. fra Blue Hors mv.

Om hovfedt skulle hjælpe, ved jeg ikke - så tror jeg mere på hovtjære! Hjortetaksolie hjælper i hvert fald umiddelbart i en periode.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Også her
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 16:48

min er også hård mod inventaret. Jeg har overvejet om det kunne være mangel på træstof, helt uden at vide noget om det.

Min hoppe går ude døgnets lyse timer og har nok wrap til at holde hele natten.

Jeg vil til en start prøve at få fat i nogle grene hun kan gnave i.

Hvedeklid lyder som en mulig løsning, hvor meget skal der bruges og er der nogle forholdsregler?

Rikke

Vi har to ører men kun èn mund.

Det må betyde at vi skal lytte dobbelt så meget som vi taler!

Citat: ukendt

0
0
Svar på denne tråd

Min ene
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 20:50
hest gør det ofte, glad og gerne til trods for rigeligt hø og vel tilrettelagt foderplan. Jeg bruger noget der hedder ;Stald intakt . Jeg køber det der hvor jeg køber mit foder og det er meget effektivt. Noget lignende god negl for neglebiddere
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 20:54

Det aller bedste produkt er BLUE HORS STALDINTAKT!

Det bruger jeg selv, og mine heste RØRER ikke ved det efter det er smurt på.. Det er bare super effektivt! Så køb det!

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

Dansk Varmblod er det bedste :-)

Venter føl april 2007! - Som kommer til salg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider