Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Når ponyen løber ud fra folden?
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 20:44

Hej alle sammen.

Hvad gør man når ens pony dag efter dag løber ud fra folden, når han syntes det er ved at være tid til at komme ind?

Camilla

- med klodens dejligste travponyer

0
0
Svar på denne tråd

UPS UPS
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 20:48
Hov, det var ikke meningen det skulle ligge under Opslag og Billeder.

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

gør den våd
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 21:49
Du skal gøre den våd og tænde for strømmen

rigtige ponymødre har intet andet liv

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre.

0
0
Svar på denne tråd

pony udenfor hegnet
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 22:04
jeg har også en som fiser under hegnet, den er ligeglad med strømmen, men jeg har 3 lag hegn, 1 lag i 180cm/højde, 2 lag ved 90cm og 3 lag ved 40cm, -og den er ligeglad, både med strøm og at den vælter hegnet, men til gengæld løber den også ind på folden igen. (møgkrikke) -jeg har forsægt mig med masser af ting og sager, og har besluttet at lade den komme på sommergræs et sted hvor der er ekstremt meget styrke i elhegnet, kun et lag tråd (og endda kotråd) og så i selskab med 1 hest & 20 kvier. og 15HA græs

mvh. Gitte & Ponyerne.

-de gule & den brune & den rødbrogede

Ponyerne søger passer/part til nusse, ride & trækture 1-7X/uge.

de står 1km fra kløvergård rideklub mellem jels og vamdrup.

-se mere på præs.

0
0
Svar på denne tråd

løber ud...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 00:27

Jeg har haft flere udbryddere igennem tiden. Og de 2 værste var shetlandsponyer. Den første pony gik dog aldrig på vejen eller stak af- nej han smuttede mest under naboens hegn og gik med dem hjem, når de skulle malkes... hehe! Ellers gik han i haven!

Den sidste havde jeg sidste år. Hun var total ligeglad med om der var strøm på- hun gik bare på hegnet og igennem... Jeg bestemte mig for, at det skulle være slut. Enten måtte hun lærer engang for alle at hun ikke skulle gå på tråden eller så måtte jeg lade hende aflive, da hun var til stor fare for ikke mindst sig selv, men også bilister osv.. Jeg lukkede hende ud som jeg plejede, lukkede ledet og gemte mig i en busk... hehe! Og da hun gik på tråden (30 sek efter hun var kommet ud) så brølede jeg så højt, hun fik et chok og satte sig på rø...! Hun stod og gloede helt vildt! Så gik hun på igen! og jeg gentog Brølet! Og hun fik endnu et chok! Da hun havde gjort det nogle gange, gik hun aldrig på tråden mere... Heste har gode ører og hvis du skal skræmme din fra hegnet, så skal det gå igennem ørene.

Hvis dette ikke hjælper på din, så må du simpelthen give den en jern kæde om halsen, som er så lang at når den rør tråden, så får den et ordentlig smæk.

Jeg ved det sidste er hårdt, men det er bedre end den bliver kørt ned eller kommer til skade.

**Stutteri Birkedal**

Hest, du er i sandheden et væsen uden lige.

For du flyver uden vinger,

og erobrer uden at bruge sværd.

Palomino shetlandshoppe- fuld stamtavle -til salg

se præsentation for info

0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 08:33

Tak for jeres svar, dem tror jeg lige jeg vil prøve.

Han løber heldigvis ikke væk fordi min anden pony bliver inde på folden (for det meste) og de to vil ikke skilles fra hinanden frivilligt.

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

så bliver den inde...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 09:23
Jeg har også en der løber under hegnet, hun få en antenne på... den sætter jeg fast på grimen og så stikker den ca. 30 cm op i luften, mår de så løber under hegnet få de stød og det hjælper.
0
0
Svar på denne tråd

griner griner...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 11:58

Var ved at falde ned af stolen af Ivory's historie... gad jeg godt at have set... Griner stadig...

Det er ofte problemet med de tykpælset heste/ponyer, for de har som regl også en god tyk man om sommeren, og så kan de faktisk skubbe til tråden uden den når ned til deres skind...

Skal vist til at se efter på de folde jeg køre forbi.. om der går nogle antenne heste... griner...

Krumspring

Trine

Skal du også have designer udstyr, så laver

Tn-Laederdesign alt i hovedtøjer, sporremme, tøjler, hundehalsbånd o.l., lige efter dine ønsker og til en overkommelig pris.

www.tn-laederdesign.dk

0
0
Svar på denne tråd

Når ponyen løber ud fra folden?
Forfatter: 
Dato:  15-03-2007 18:49

MariaDavidsen: HAHAHAHAH, ja det kunne være jeg skulle prøve det.

tnonbo: Ja, han har meget tyk man, så det kan være han ikke kan mærke strømmen.

Tusinde tak for jeres råd.

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider