Jeg har haft flere udbryddere igennem tiden. Og de 2 værste var shetlandsponyer. Den første pony gik dog aldrig på vejen eller stak af- nej han smuttede mest under naboens hegn og gik med dem hjem, når de skulle malkes... hehe! Ellers gik han i haven!
Den sidste havde jeg sidste år. Hun var total ligeglad med om der var strøm på- hun gik bare på hegnet og igennem... Jeg bestemte mig for, at det skulle være slut. Enten måtte hun lærer engang for alle at hun ikke skulle gå på tråden eller så måtte jeg lade hende aflive, da hun var til stor fare for ikke mindst sig selv, men også bilister osv.. Jeg lukkede hende ud som jeg plejede, lukkede ledet og gemte mig i en busk... hehe! Og da hun gik på tråden (30 sek efter hun var kommet ud) så brølede jeg så højt, hun fik et chok og satte sig på rø...! Hun stod og gloede helt vildt! Så gik hun på igen! og jeg gentog Brølet! Og hun fik endnu et chok! Da hun havde gjort det nogle gange, gik hun aldrig på tråden mere... Heste har gode ører og hvis du skal skræmme din fra hegnet, så skal det gå igennem ørene.
Hvis dette ikke hjælper på din, så må du simpelthen give den en jern kæde om halsen, som er så lang at når den rør tråden, så får den et ordentlig smæk.
Jeg ved det sidste er hårdt, men det er bedre end den bliver kørt ned eller kommer til skade.