Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Muk og hævelser
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 03:39

Kan muk væe årsag til hævede ben !!

Min hest er blevet passet a en veninde.. Og da jeg kommer hjem er hendes bagben meget stærkt medtaget a muk, det vildt..

Hendes ben hæver til dobbelt.. , men når jeg har redet hende falder det som regl.. jeg vasker hver dag , men hævelsen er der igen næste dag jeg kommer !?! - Hun kommer ikke på fold da hun har muk og det jo smitter en del.. Og så går de i mudre til knæende, så sys ikk lige det er det mest praktiste..

er det mukken, eller en dyrlæge der skal ud og kigge ?!

**Et rigtigt kæledyr er en ilder **

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 04:17
havde samme problem vaskede ham i blå biotex og smurte efter med lamicil(staves?) og det er nu væk trods at han næsten er ved at drukne i mudder. men ellers kontakt dyrlægen for råd

If life is a joke - i don´t get it

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 08:13
Ja muk giver ofte hævede ben. Hvis det bliver værre og hævelsen ikke falder ved ridning/bevægelse skal hesten sikkert have antibiotika.
0
0
Svar på denne tråd

Hævede ben
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 08:28

Hævede ben sagtens kan stamme fra at hesten står inde. Men er de hævet til dobbelt størrelse er der mere end bare boksroen der gør det!

Er der ikke andre folde den kan komme ud på? Eller kan ievt tage den ud og gå en tur/ride/longere 2-3 gange dagligt - det vil hjælpe på hævelsen og være rarere for hesten.

Er benene både hævede og ømme kan det meget nemt være fordi den er ved at få lymfangitis, det kræver dyrlægebehandling hurtigst muligt.

Hvis ikke mukken er i bedring hurtigt, eller hvis angrebet er kommet meget hurtigt og er voldsomt skal der jo under alle omstændigheder dyrlæge til.

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Bokse udlejes i lille stald ved Holmegård - kun valakker
0
0
Svar på denne tråd

dumme uk
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 21:31
Muk kan godt være årsag til hævelser hvis det er meget betændt så du skal omgående gøre noget, hvis du har vasket længe uden virkning ville jeg ringe til dyrlægen og få den behandlet med pincelin for at tage toppen og derefter selv behandle videre. min dyrlæge sagde vask med virkon s og når det er helt tørt smør tjæresalve på. (fås på apoteket og bruges normalt til røde barnenumser) Det er meget vigtigt at det er helt tørt inden du smører det med noget sagde han.
0
0
Svar på denne tråd

Honning
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 02:04
I skulle prøve at smøre jeres heste`s ben i honning der hvor de har mug,det er godt nok noget klistret grisseri,men det hjælper enorm på mug og spørg mig ikke hvorfor...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider