Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvidløg til hesten?
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 20:22

Jeg har en lille bandit fra 10. april 2006 ,

kan jeg give ham hvidløg i foderet ?

Har hørt det skulle være godt -
Men passer det ,

og er det sundt for en hest i den alder ?

Knuuus Camilla og Jackpot

0
0
Svar på denne tråd

Hvidløg
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 20:49

Jeg tror bestemt at hvidløg er godt for hesten, og jeg bruger det selv (20 gram hvidløgsgranulat pr dag). Min har fået det siden han var 7 måneder, så jeg vil sige at du sagtens kan give det til din plag.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd

ja for pokker!!!
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 20:58

hej..

ja, du kan sagtens bruge hvidløg til hyppen - mine heste har altid fået hvidløg, og jeg har ikke problemer med forkølelse eller lign. !!

har prøvet hvidløgsflager - ville mine føl ikke have, de var store nok til at blive sorteret fra

har prøvet hvidløgsgranulat - virker fint, dog er hvidløgen varmebehandlet, så en del af kraften er væk

derfor vil jeg anbefale knust hvidløg - der er al kraften stadig i, og jeg ved fra pålidelig kilde, at knust hvidløg som man køber til sin hest - er samme slags som puttes på pizzaen hos pizzafar. Andre jeg kender bruger det i deres egen mad..

jeg bruger knust hvidløg

Lykkelig ejer af dv´erne

Diva og Merci beauQ

Aalykkes hestestald - lille men lækker!

Stolt mor til Lucas - født d. 12 jan. 2006

0
0
Svar på denne tråd

Det skulle også
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 21:52

Det skulle også have en god effekt på fluer om sommeren! Altså så de holder sig væk!

Jeg har ikke selv oplevet det endnu, da jeg først begyndte at give mine hvidløg sidste efterår, men glæder mig da til at se om det passer.

0
0
Svar på denne tråd

mine får også hvidløg
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 22:05
De er aldrig forkølet om vinteren og jeg køber bare det nede i brugsen. Så klipper jeg det i stykker og blander det i deres irish mach og det ryger lige ned. smil
0
0
Svar på denne tråd

Hvidløg
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 22:05

Jeg giver mine to hopper tørret hvidløg i flager, men har godt nok lige læst at det er bedst at holde en pause ind imellem, da hvidløget ellers kan påvirke de røde blodlegemer. I samme artikel stod der godt nok også at hvidløg kan skade mennesker, hvis det ikke behandles på en eller anden måde, men jeg har da spist en del rå hvidløg i mit liv uden at tage skade (dog blev jeg ikke kysset så meget lige bagefter ;-) ), så jeg vil tage dette udsagn med et gran salt.

Det med at det holder fluerne væk om sommeren passer desværre ikke helt. Men hvidløg er godt for så meget andet.

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Hvidløg...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2007 10:31
Vi bruger også hvidløgsgranulat dagligt til vores. Jeg har dog også hørt at man skal holde pauser med det, da hesten ellers kan blive immun over for det (og derved også dets gode egenskaber). Jeg ved nu ikke, om det hjælper på fluer, det har jeg ikke oplevet.

Med venlig hilsen Iben
Der findes 3 slags mennesker: dem der kan tælle, og dem der ikke kan tælle.
0
0
Svar på denne tråd

Hvidløg...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2007 14:49

Jeg giver min hest hvidløg engang imellem (bla. her mens det har været koldt og en del af de andre heste i stalden har hostet osv.)

Jeg har bare givet ham nogle fed friske hvidløg. Det spiser han gerne de fleste gange -ellers kommer jeg det bare i hans foder og så smutter det med når han spiser

0
0
Svar på denne tråd

eee
Forfatter: 
Dato:  12-03-2007 19:15
Hvidløg er godt for imunforsvaret. Jeg har altid givet det.

Bella

-

0
0
Svar på denne tråd

Min...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 09:43

Får også hvidløg indimellem, men det er ikke så nemt at få hende til at spise det... :( desværre.

Hun hostede en overgang meget og dyrlægen vidste ikke hvad det var hun fik noget penicillin, men det virkede ikke. Så begyndte jeg at give hende Blue Horse garlic power og efter en uges tid hostede hun overhovedet ikke mere, men hun begynder at hoste hvis jeg holder for lange pauser med hvidløgen.

Malle

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  14-03-2007 13:33

hvidløgspulver. Det er meet findere til de heste der evt får granulatet sorteret fra - og så fordi jeg har en dum ide jeg ved sikkert ikke passer men om at det skulle virke bedst*S*

Min får det jeg TROR svarer til ca 25-30 ml pr dag (det er det en hel ske kan indeholde i det hele, han får ca en halv pr måltid)

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider