Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ondt i ryg ???
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 12:36
hejsa..

Jeg har lige været ude og besøge min hoppe, hvor jeg lod mærke til at hun skiftede adfærd da hun fik sadel på, som hun aldrig nogensinde før har gjort.
Hun smækkede ørene ned og tog hovdet op og kiggede bagud på mig, jeg regerede med det samme og trykkede hende på "manken" / skulder muskel.
Tøsen var ikke glad for det, men blev ved med at have samme adfærd intil at jeg slap hende, så var der ikke noget.
Jeg trykkede så længere nede fra ryg til lænd og røv, der var indet hun regerede med at bukke lidt i ryggen, men med ørene oppe, men hun vil absolut ikke have jeg trykker ved skulder og manke..
Jeg har ikke haft lagt mærke til det, da jeg er gravid og derfor ikke rider tøsen, min part siger at hun heller ikke har haft lagt mærke til hendes ændrede adfærd.
Så det må være noget der er kommet pludseligt.
men jeg ved for 9 Mdr siden elskede hun at få sadel på, som en hund der så sin hundesnor, nu hadder hun den virkelig.
det har været en bred der har sidet på hende, og jeg kan se på det at den går ret langt ned i manken, ca 1 cm altså indet luft, sadlen kommer self ikke på hende igen.
tror i det er fordi hun har ondt i ryggen, og hvis ja er det så tove due der skal komme, eller skal hun bare stå i kæmpe lang tid nu..
håber nogen kender til det.
knus her fra

Hilsen her fra Minna

Villa - Gård købes eller lejes på sjælland eller nordsjælland evt forkøbsret.

Gulløvs Gaya DV 845
Fundet er i ENGLAND!! Sælg aldrig til en heste-handler !!

0
0
Svar på denne tråd

Ondt i ryggen
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 12:41

Det lyder meget til at hun har ondt

Du skal have en sadelmager ud for hun skal have en ny eller omstoppet den sadel hun har

Men det er også en god idè at få en massør/kiropraktor ud

Fjordhest købes :

Vallak af den lette type

Stg. 144 - 148 cm

Minimum LB dressur og spring

max. 13 år

Trafik og trailervant

0
0
Svar på denne tråd

Oplevede det samme
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 17:51
med min hest, da den desværre (af sadelmageren) fik en helt forkert bomstr.derfor var sadelen for smal ved skuldren, og det gav de samme symtomer som hos din, samt hun blev meget småt gående fortil, så kan være hun har ændret sig muskelmæssigt, og skal have en bredere bom nu.
0
0
Svar på denne tråd

mil...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 19:14
hejsa..

nej den sadel der har ødelagt ryggen på hende er jo en bred, og den ligger næsten på hendes mankeben..
så tror hun skal helt ned i en small medium..

Hilsen her fra Minna

Gulløvs Gaya DV 845

0
0
Svar på denne tråd

har os en hest.
Forfatter: 
Dato:  10-03-2007 18:13

- som har ondt i ryggen.

men det var fordi jeg havde en part på hende som lavede stødende besvægelser i ryggen på hende når hun red.

Så jeg skal også have kiropraktor på nu og en anden sadel, men det lyder nøjagtig som min hest, det du beskriver..

0
0
Svar på denne tråd

mia muus
Forfatter: 
Dato:  11-03-2007 14:35
hej mia..

min part rider hende stille og roligt og forlanger ikke meget af hende, hun rider ikke dressur på hende eller noget..
så jeg tror ikke hun kan være ødelagt pga rytteren..
men jeg har haft andre sadler på hende og det ser ud til hun kan bruge en wintec sadel, så jeg er i fuld krig med at få skaffet sådan en..

Hilsen her fra Minna

Gulløvs Gaya DV 845

0
0
Svar på denne tråd

Få osse lige
Forfatter: 
Dato:  12-03-2007 09:30

en kiropraktor ud til hesten. Det kan godt være det lyder underligt men det VIRKER. Kiropraktoren løsner op for det der gør avs nu og en anden korrekt tilpasset sadel forhindrer at det sker igen.

I works, I have seen it!!

Pia Nielsen

Nu med hesten på hjemadressen

Kíeffer Lech DL II 17" sælges. Billeder på præs.

Staldskab købes

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider