Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

synlig forskel på 4 dage??
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 09:11

det kan bare ikke passe var min tanke.

så meget forskel på 4 dage kan altså ikke lade sig gøre...

men billeder lyver vel ikke eller gør de??

lidt om vores " omvendte problem":

jeg har en haflinger der tabte sig en del i dec måned hvor vi havde utrolig meget sygdom (samlet dr dyr regning på 18.000)

i mellemtiden er vi flyttet, har fået en dejlig stald (ikke færdig men dog brugbar) og hestene trives godt.

da vi flyttede ind her fik hestene alm tørt hø i små baller, og før det var vi på "dangrønt metoden" og nu har vi så fået en super leverandør der kommer med prima kvalitet 1. slets wraphø, der kun lige er fuktig.

men den her haflinger var sådan at man kunne se hans riben(ikke voldsomt) men han havde stadig en "hjerteformet rumpe" og så manglede han også lidt muskler på ryggen(synligt)

han fik så en sød parts pige på 13 år og 3 gang hun var her undrede vi os altså over at hesten lige pludselig havde ændret form fra ovenstående til "godt rund" ingen synlige ribben, rund at se på, pænere pels og de der muskler han så ud til at mangle i ryggen, ja der var også fyldigt nu (og det er dr dyr der fortalte at de skulle rides på)

så er det så jeg spør jer: kan det virkelig lade sig gøre på 4 dage at en hest forandrer udsende på den måde??

ps flere af de heste der var ramt af sygdom i dec 2oo6 , er ovre deres vægt tab(også siden vi fik wraphø)det var en smule de manglede, men alligevel??

(nu har jeg kun een tilbage der stadig er tynd at se på, men kan se at høet hjælper Meget.)

de får hø adlibitum

vand adlibitum

fuldfoder fra tjørnehøj mølle

vitaminer og mineraler

roepiller og olie

salt

det eneste der er ændret er høet.

venligst anne w

Stald Smokie
- ponyclubben med et`medlem-

Ponypiger og drenge søges i hemmet!

Skriv en besked hvis du vil vide mere

0
0
Svar på denne tråd

4 dage lyder utroligt
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 09:50

4 dage lyder utroligt... men det kan gå hurtigt!!

Jeg har prøvet at kunne se forskel på en hests huld på 1 uge.

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Hvis hesten
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 12:12

har været fuldt dækket ind inden den blev syg, så tror jeg godt man kan se et resultat så hurtigt. Problemet er heste, der i lang tid har været i "bund" - det kan tage måneder (år!) at få dem helt up to date igen.

Det er snyd at skrive at "billeder lyver ikke" og så ikke sætte billeder på :-) (eller kan jeg bare ikke se dem? Min computer snyder af og til!!!)

Mvh

Christina & Prinsesserne

www.Skrydenlyst.dk

dit "mini-æselnet" - kig ind!

0
0
Svar på denne tråd

Anne...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 12:43

Det kan godt lade sig gøre ja...har selv både erfaret vægtøgning og vægttab ved forskellige heste på ganske få dage.

.

En flytning i sig selv kan også være årsag - dog er det her mest almindeligt at hesten taber sig, (negativ stress), men hvorfor skulle det modsatte ikke også kunne lade sig gøre, ("positiv stress"...hvis der er noget som hedder det).

.

Godt er det ihvertfald at dine heste trives nu,- tegn på at du gør det rigtige for dem jo.

.

MVH Marsil

.

Stald Skovvang - 8370 Hadsten

Helårsopstaldning - Træningsophold - Rekonvalescens
www.123hjemmeside.dk/skovvang

0
0
Svar på denne tråd

min pc
Forfatter: 
Dato:  08-03-2007 22:59

uploader ikke mine billeder korekt i øjeblikket, så de ligger på min computer. ellers måtte i hjertelig se dem.

jeg vil se om jeg kan få det til at virke i morgen eller mandag(da weekenden jo er reserveret helt og holdent til hest og rytter messen)

venligst anne w

Stald Smokie
- ponyclubben med et`medlem-

Ponypiger og drenge søges i hemmet!

Skriv en besked hvis du vil vide mere

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider