det kan bare ikke passe var min tanke.
så meget forskel på 4 dage kan altså ikke lade sig gøre...
men billeder lyver vel ikke eller gør de??
lidt om vores " omvendte problem":
jeg har en haflinger der tabte sig en del i dec måned hvor vi havde utrolig meget sygdom (samlet dr dyr regning på 18.000)
i mellemtiden er vi flyttet, har fået en dejlig stald (ikke færdig men dog brugbar) og hestene trives godt.
da vi flyttede ind her fik hestene alm tørt hø i små baller, og før det var vi på "dangrønt metoden" og nu har vi så fået en super leverandør der kommer med prima kvalitet 1. slets wraphø, der kun lige er fuktig.
men den her haflinger var sådan at man kunne se hans riben(ikke voldsomt) men han havde stadig en "hjerteformet rumpe" og så manglede han også lidt muskler på ryggen(synligt)
han fik så en sød parts pige på 13 år og 3 gang hun var her undrede vi os altså over at hesten lige pludselig havde ændret form fra ovenstående til "godt rund" ingen synlige ribben, rund at se på, pænere pels og de der muskler han så ud til at mangle i ryggen, ja der var også fyldigt nu (og det er dr dyr der fortalte at de skulle rides på)
så er det så jeg spør jer: kan det virkelig lade sig gøre på 4 dage at en hest forandrer udsende på den måde??
ps flere af de heste der var ramt af sygdom i dec 2oo6 , er ovre deres vægt tab(også siden vi fik wraphø)det var en smule de manglede, men alligevel??
(nu har jeg kun een tilbage der stadig er tynd at se på, men kan se at høet hjælper Meget.)
de får hø adlibitum
vand adlibitum
fuldfoder fra tjørnehøj mølle
vitaminer og mineraler
roepiller og olie
salt
det eneste der er ændret er høet.
venligst anne w