Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hale redning...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 20:28

Jah jeg ved ikke lige hvorfor jeg spørger men nu er jeg sku blevet træt af den hale...

Madammen har en hale hvor flere af hårene drejer rundt sammen det er træls at rede ud men er der nogen herinde som har et godt tip til hvordan man kan gøre det nemmere at rede den ud... Og så er der jo nogle som ikke gør men den er da træls at rede ud alligevel...

Jeg har stået og redt den ud idag og så tænkte jeg de kære på Hn må da ha et råd som evt kan hjælpe mig...

Ved ikke om man kan forklare det på en anden måde.. Men håber i ved hvad jeg mener og at i har nogle gode råd til mig...

0
0
Svar på denne tråd

Dreadlocks
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 20:58

Tror du mener det samme som min hest får - det ligner nærmest "dreadlocks" hvis ikke man jævnligt reder halen igennem. Ved min hest hjælper det at spraye en masse showshine i og så skal den redes helt igennem ca en gang pr uge.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd

halepleje
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 21:16

For at holde Milles hale ren og uden filter (hun får nemlig også de der snoede "dreadlocks") har jeg valgt at lade hende gå med halepose her i muddersæsonen (selvfølgelig ikke om sommeren, hvor hun skal bruge den mod insekterne)

Da hun har en meget tyk hale, tager det på den gode side af 1½-2 timer, hver gang man skal ordne den, så nu er den flettet i tre fletninger og puttet i en pose syet til formålet - og så er den nem lige at rede igennem ind imellem, samtidig med at den holdes ren og fri for mudder.

Det med haleposer er ret udbredt i westernverdenen, det er da også her jeg har "opdaget" det, men det er faktisk en ganske simpel og enkel ide, som jeg ikke forstår, at flere ikke tar til sig.

Ellers er den bedste hjælp du kan få en grundig vask med efterfølgende "balsamering". Vask halen grundigt (lad gerne shampooen sidde og virke i 15-20 min) gentag, til alt skyllevandet er rent. Derefter kommer du balsam i rigelige mængder i halen og lar det sidde i mindst 20-30 min, evt længere - stadig med balsam i, er halen nu lige til at rede igennem. Herefter skylles, kommes showshine i og så er det her, jeg ville flette og putte pose omkring (altså en halepose, IKKE en af plastic!).

Husk, når du vasker, ikke at "krosse" halen, men lad den hænge ned, mens du forsigtigt masserer rigeligt med shampoo og balsam i, oppefra og ned, for at undgå ekstra filter.

mvh Maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd

dkdkdkdk
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 21:18

Jeps, masser af show-shine... men haler skal aldrig redes, da den mister for mange hår (tynde haler er dårlige "fluesmækkere" og ikke særlig smukke)

Istedet bruger du fingrene og tager hår for hår, et af gangen indtil du er kommet igennem hele halen.

Hilsen Anja

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 21:34

Tusind tak...

Jeg reder den max hver anden måned HELT igennem men overfladisk gør jeg en gang ugenligt...

Men jeg vil da prøve det der Show Shine næsten gang men hendes hale er MEGET tyk prøvede at klippe hende helt oppe ved roden men jeg syntes ikke det blev pænt da hun har den tykke hale...

Hendes R*V ser faktisk meget bred ud nu..

0
0
Svar på denne tråd

Rede hale
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 21:49

Jeg børster Diablos hale med en gammel hårbørste, og den er ikke blevet tynd. Blot der er showshine i og jeg fjerner det værste filter med fingrene, så ryger der kun ganske få hår af.

Den med at putte balsam i til sidst når man vasker halen har jeg også brugt, og det virker ganske godt.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd

Hale...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 21:50
Jeg vasker i shampoo én gang om ugen og reder den helt ud med balsam i med en god menneske hårbørste. Så er den pæn i løbet af ugen og kan let redes ud med lidt showshine, hvis det er nødvendigt. Nemt og (næsten) altid pænt.

Mange hilsner fra

Gry

Nu er der plads på ventelisten igen.

Boks forventes ledig i løbet af foråret i selvpasser stald

på Amager lige ved KRK og Kongelunds Skoven.

0
0
Svar på denne tråd

Udredningskam
Forfatter: 
Dato:  07-03-2007 00:37

Vi har haft stor succes med at bruge en udredningskam (eller udredningskniv, som den hedder nogle steder)

www.pethouse.dk/sakse-kamme/sakse- kamme%20side6.htm

(det er den nederste).

Hos Hööks hedder det dog en filterkam

www.hooks.se/butik/ default.asp?sidvarde=D...Width=1024

(søg under filterkam).

Vi har brugt dette redskab(!) med stor succes til bl.a. Karoline-shetlænders hale, som har været en blanding af "Bob Marley frisure" og l*ort.

I løbet af ½ time var halen bare så flot.

Kammen skærer sig gennem de sammenfiltrede hår - nem at bruge til både hest/pony, hund, kat og andre langhårede dyr.

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

tjaaa..
Forfatter: 
Dato:  09-03-2007 10:08

Nu har jeg ponyer og heste med KÆMPE haler så jeg er begyndt at rede dem Det har jeg aldrig gjort før (af samme grund som Anjaanja skriver) Men der er SÅ meget at tage af nu -

desuden reder jeg dem kun når jeg har vasket dem med shampoo, skyllet og puttet SKYLLEMIDDEL i halen - et billigt og super effektivt triks det skåner hårene og gør at skidtet ikke hænger så nemt i.

Dagligt piller jeg kun halm ud af halen og tager det ikke så tungt at den en gang i mellem i løbet af vinteren er lidt beskidt, bare den er tyk flot og velplejet til stævner og lign.

Er den meget slem vasker jeg den bare.

Mvh. Kri§tin@

*EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG*

*EN RIGTIG PONY ER EN WELSH MOUNTAIN*

Mine billeder må ikke "lånes" uden tilladelse!!

0
0
Svar på denne tråd

Dreadlocks
Forfatter: 
Dato:  10-03-2007 13:55
Altså, vores lille haflinger vallak har en "dreadlocks" hale og man. og den er simpelthen så tyk at vi har opgivet at rede den ud. og det ser ikke ud til at genere ham.
Og det ser da meget fedt ud !

0
0
Svar på denne tråd

Hvad for
Forfatter: 
Dato:  10-03-2007 14:04

nogle børster bruger i?

Mvh Jannie

Hvem er Jeppe På Bjerget?

0
0
Svar på denne tråd

gammel børste
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 03:19

jeg bruger selv en gammel børste (en af mine egne gamle hårbørster) dagligt, og ca en gang ugenligt får halen en gang showshine, ikke blue horse, da den ikke virker super godt til dette, andre gør det bedre, nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad min showshine hedder...

Jeg får altid ros for min hest's hale.

0
0
Svar på denne tråd

Fletnig
Forfatter: 
Dato:  13-03-2007 12:49

Jeg vil anbefale at når i har redt jeres haler ud, så lav da en fletning eller tre... selvfølglig ikke om sommeren.. for det først slipper i for en mudret hale og for det andet spar i meget tid... og hvis der går op er det jo let og hurtigt at lave en ny..

Om sommeren kan i flette dele af halen så der stadig er noget der kan bruges som fluedasker... Måske denne fletning kunne smadre et par stykker, så var der da de færre næste gang... hehe...

Krumspring

Trine

Skal du også have designer udstyr, så laver

Tn-Laederdesign alt i hovedtøjer, sporremme, tøjler, hundehalsbånd o.l., lige efter dine ønsker og til en overkommelig pris.

www.tn-laederdesign.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider