Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fodring af shetlandspony
Forfatter: 
Dato:  05-03-2007 09:36

hej jeg har en shetlandspony hoppe på 4 år, som er ifolet (skulle gerne fole midt i juli). mit problem er hun er ikke ren shetlænder derfor mere slank. jeg vil gerne lægge lidt mere kilo på hende, men ved ikke helt hvad der vil være bedst. hun bliver på nuværende tidspunkt fodret med fiberlux fra dangrønt, salvana mineraler, hø (i rigelig mængde) og halm. hun syntes at få lidt tynd mave da jeg satte hende op i fiberlux. Min teori er at det er lidt for kraftigt. Er der nogle der har erfaringer med et produkt eks. græspiller så hun kan tage lidt på.

håber der er nogle der kan hjælpe

0
0
Svar på denne tråd

Regular Complete
Forfatter: 
Dato:  05-03-2007 10:01

Min shetter på 4 år bliver fodret med roepiller - Green Power med lucerne - og Regular Complete. Han får ca. en håndfuld roepiller som så bliver opløst i vand - en stor håndfuld Green Power - og ½ dl. Regular Complete.

Det har jeg fodret med i 3 måneder nu og han har taget fint på ( trængte også til et par kg ) og han har fået en fin skinnede pels.

Ja og så får han wrap ved siden af.

0
0
Svar på denne tråd

Regulator Complete - undskyld fejlen...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2007 10:09

Kom til at kalde det Regular Complete - fejl - det hedder Regulator Complete

0
0
Svar på denne tråd

tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  05-03-2007 11:43

hej lisbet

mange tak for det, det kunne da være en oplagt mulighed, kan man købe roepiller på foderstoffet

hyggerytteren med Molly og Tessa
0
0
Svar på denne tråd

Roepiller
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 13:44

Ja jeg køber roepiller ved Højlund Mølle - og man kan få dem der skal opblødes i 12 timer og dem der bare skal have et par minutter. Men dem der skal opblødes i 12 timer er de bedste synes jeg ( og mine heste )

20 kg for 55 kr giver jeg.

Hej fra Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

shetlænderfoder
Forfatter: 
Dato:  06-03-2007 17:45

en anden mulighed som er billigere..

hvis den skal tage på, har du så overvejet valset byg i dens foder?, der skal ikke så meget til for at gøre en forskel, og roepiller kan du med fordel købe af en landmand, de fleste kvægbønder har roepiller, og sådan et sted kan du købe f.eks. 10kg i løsvægt i stedet, og så få det lidt billigere.

-jeg ved ikke om det er en mulighed for dig, jeg har mine boende på en gård, så er vant til at købe alting direkte., alternativt er heste helt vilde med hele roer som snittes til størrelse med æblestykker i foderet.

mvh. Gitte & Ponyerne.

-de gule & den brune & den rødbrogede

Ponyerne søger passer/part til nusse, ride & trækture 1-7X/uge.

de står 1km fra kløvergård rideklub mellem jels og vamdrup.

-se mere på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider