Hjælp mine heste spiser min indhegning. de spiser simpelthen hegnspælene der er trykinprægnerede. Har forsøgt med staldintakt og hjortetaksolie, det helt unden resultat.
Det skal siges at hestene har wrap på marken, har endda lagt store træstammer ind til dem, men de har ingen interesse...jeg bliver ruineret i pæleindkøb.
Vi har også haft problemet her hos os med et par enkelte heste for vel ca. 2 år siden...vi havde stor succes med vandfast "Cribox" - det er noget brunt klisterstads der skal smøres på med en plasthandske - men man behøver kun smøre de angrebne områder - for bare hestene har smagt det én gang, så spiser de altså ikke hegnspæle mere.
.
Selvom dine heste har adgang til wrap og træstammer - så lyder det lidt som om de keder sig...prøv med nogle grene de selv kan flytte rundt på...eller endnu bedre GRANTRÆER - det er absolut det bedste legetøj du kan give dem - og - disse grantræer vil de skrælle til skelletter...og så er de trykimprægnerede hegnspæle altså slet-slet ikke spændende mere.
Vi havde samme problem med vores hjørnepæle, lige til vi fik den idé at sætte voliere-net på den del af pælene der vender ind mod folden - Så stoppede festen.
Ligesom i dit tilfælde var det åbenbart blot fordi, en enkelt af hestene syntes det var sjovt at knaske i pæle fremfor træstammer mv.
Vi har iøvrigt med stor succes gjort det samme med "den gnaske-venlige" del af vores læskur.