Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Alternativ til ringsko??
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 21:14

Håber lige på lidt saglig feed-back her :)

Sagen er den at min hest i starten af November fik konstateret kodeledsbetændelse i begge forben. Han blev indlagt og behandlet. Indtil for 1½ uge siden har han så stået stille/gået på fold. I den tid han har haft pause har han gået uden sko.

Meldingen fra dyrlæge Schougaard lød på at han gerne måtte gå uden sko hvis han kunne under pausen, men når han skulle i ridning igen skulle han skoes med ringsko.

Han fik så ringsko på i fredags (en ugen siden) og tirsdag smed den højre forsko. Smeden var her så i morges og ligge den på og hesten fik nogle gode store klokker på. På trods af det var højre forsko igen væk da hesten kom ind fra fold!

Hvis det er sådan her det bliver kan det jo ikke gå i ret lang tid...

Derfor spørger jeg; er der et alternativ til ringskoen? Et alternativ som ikke er så let at træde af, men samtidig letter overrulningen og derved skåner ledene?

Helle

0
0
Svar på denne tråd

Du skal nok
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 01:29

vente lidt med at ride. Hvis du nu venter med at ride, til det bliver mere tørt på folden, så kan hesten jo blive ved med at gå uden sko nogle uger endnu (y)

Du kan så træne med den fra jorden, går ture med den osv., hvilket da også vil være udmærket, når den har holdt pause (y)

Det tror jeg, at jeg ville gøre. Med alt det mudder får du ikke ringskoene til at hænge fast. Og hesten tager jo bestemt ikke skade af at gå uden sko lidt endnu ;-)

:-) fra NinA

Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

> Håndsyede og ret ubrugte lange læderridestøvler <

- smalle skafter str. 38 sælges: 700 kr:

www.heste-nettet.dk/ma...1&t=196441

0
0
Svar på denne tråd

et alternativ
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 11:00
Du må lige have fat i Schougaard og spørge, jeg ville spørge ham om evt firpunktssko kunne fungere? Ellers gør som Nina anbefaler vent til folden er tørret lidt mere op og start med nogen genoptræning uden rytter på de bundforhold hesten kan gå på uden problemer uden sko.
0
0
Svar på denne tråd

Prøv at..
Forfatter: 
Dato:  05-03-2007 12:35

kigge på min præsentation, der er billeder af min gl. hests sko.

Dem gik han med pga. hovsenebensforandringer.

mvh

Julle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider