Jeg har selv været en del på sadel-jagt. For et stykke tid siden, kendte jeg Kieffer sadlerne meget godt.
Du skriver at du leder efter en sadel med både god knæstøtte og dybt sæde.
Alt er jo relativt, men efter min mening sidder man meget frit i 'Wien' modellen. Sædet er ikke så dybt, og knæstøtten er ikke ret stor - nogle har dog fået påsat en større støtte. Smag og behag
Kieffer 'Master' modellens knæstøtte minder meget om Wien's, men sædet er meget dybt - man sidder mere 'fast' ;o) Jeg synes at bagsvislen på sædet går utrolig højt op - men det kommer selvfølgelig også an på hestens form og sådan, hvordan den ligger.
Kieffer 'Action' har en meget stor udvendig knæstøtte, og et dybt sæde - har hørt mange der er glade for denne model, men jeg selv, kan ikke så godt lide den store knæstøtte - synes den er lidt voldsom.
Kieffer 'Lech' har i det de fleste tilfælde en lidt større knæstøtte end 'Wien' og 'Masteren'. Derudover er sædet også mere markeret - en smule dybere.
Det lyder som om at denne model vil passe bedre end Kieffer Wien, til de ønsker du har.
Jeg sluttede min Kieffer 'periode' af med, at falde pladask for en dengang ret ny model - Kieffer 'Excelent"! Synes den var rigtig lækker - godt sæde, lidt mindre end 'Masterens' og større end 'Wiens'. Samtidig var knæstøtten mere markeret - lidt henad 'Lechs', bare en smule større.
Derudover havde den en rigtig fin detalje, nemlig en blå kant langs med sædet

- det var flot, efter min smag
Desværre er jeg ikke støt på nogen der har en brugt én af slagsen tilsalg endnu.
Jeg vil anbefale dig at sætte dig ind i Kieffers bomstørrelser (bl.a. 0,I,II), hvis du ikke allerede har tjek på det. Jeg har selv erfaret, at mange der har en Kieffer sadel tilsalg ikke selv er sikker på størrelsen. Kieffer har også et mærkværdigt system - hvor mange størrelser de forskellige modeller er lavet i, svinger meget.
Nu er jeg selv gået over til Windsor, da disse ligger langt bedre på min hest. Samtidig fik jeg her mine egne krav opfyldt; Godt tilpas dybt sæde, god støtte til benene samt en super læder kvalitet - dejlig blødt
Mange gange held og lykke, samt god fornøjelse i din sadel-jagt.
... og selvfølgelig GOD JUL!