Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvilken Kieffer?
Forfatter: 
Dato:  07-12-2003 18:51
Hvilken Kieffer Dressursadel skal man vælge, hvis man går efter en sadel med god knæstøtte og dybt sæde? (forudsat at den ligger godt på hesten naturligvis!!!). Kan I anbefale en Kieffer med disse egenskaber? Jeg har set der er mange brugte Kieffer Wien dressursadler til salg på Hestenettet, overvejer at prøve en sådan på min hest.. Med hvad med de andre modeller (Action, Munchen osv. osv.)? Kieffersadlen passser desuden fint med den pris, jeg havde tænkt mig, stübben m.fl. andre vil blive for dyre, så dem overvejer jeg ikke..
Mvh.
Anne
0
0
Svar på denne tråd

Flere kieffer modeller..
Forfatter: 
Dato:  07-12-2003 19:01
Jeg glemte at nævne Master og Lech, samt Ulla S. .. For mig er det lidt en jungle af sadelmodeller, og jeg kender bedst Wien modellen.. Jeg ved for øvrigt godt, at flere Stübben modeller koster ca. det samme som en Kieffer, men ubuddet af brugte Kieffer dressursadler lader til at være meget større (og prisen lavere)..
Håber på et par gode råd til at starte min søgen på! Men i sidste ende handler det selvfølgelig om hvordan sadlen ligger på min hest.
Mvh.
Anne
0
0
Svar på denne tråd

Har en Master
Forfatter: 
Dato:  07-12-2003 19:44
og den er jeg glad for!

Kan godt lide sædet, og benstøtten er ikke SÅ stor at man bliver låst fast.

Mvh
;-D KRASSE ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Action
Forfatter: 
Dato:  07-12-2003 19:57
Hejsa

Jeg har en action, som jeg har fået rettet lidt til ved en sadelmager. Den har fået lidt ekstra stopning så der er kommet mere i bag og en smule for. Det har gjort at det dybeste punkt er kommet til at ligge mere midt i sadlen.
Denne stopning har gjort at der er mindre plads i sadlen.
Det er min første sadel med dybt sæde og følte i starten at jeg var rigeligt fastlåst, men føler nu jeg har en del mere plads, men har så også smidt 10 kg. :-)
Action sadlen har pænt store knæstøtter og det passer fint til mig med rimeligt korte ben. ( 1 meter fra livet og ned).

Gav 5000 for min brugt og har så siden brugt 500 på at få den ændret.

Det tog mig noget tid at vænne mig til sadlen og var slem til at komme mod forsvislen, hvilket var en hint om at jeg skulle sætte mig mere på sædebenene og rette mig mere op så jeg ikke faldt forover. ;-)

Hilsen
Britta
8-)Heste er flokdyr og rytteren er lederen 8-)
Strategos Corner
0
0
Svar på denne tråd

Mazorg AT.
Forfatter: 
Dato:  07-12-2003 20:22
sådan en har jeg.. de laves ikke nye mere, men det den bedste sadel jeg har købt nogensinde*g*
0
0
Svar på denne tråd

lusitano
Forfatter: 
Dato:  07-12-2003 22:54
Jeg har for ikke så lang tiden siden selv købt sådan en. For mig er den perfekt. Man sidder rigtig godt i den. Den har et meget dybt sæde og rigtig god knæstøtte. Min hest har et stort rygsving, så jeg skal hænge godt fast for at blive siddende i nedsidning og det har lusitanoen hjulpet mig meget med.
0
0
Svar på denne tråd

Par på med hæler vare!!
Forfatter: 
Dato:  08-12-2003 17:14
Har dersærre ikke nogen sadel:{-(
så kan ikke hjælpe dig med det..
Hvis du køber brugte sadler, så er det altid en god ide at se bonen el. andet på sadlen.
Der skulle være mange stjålne sadler i omløb, her i tiden..
Så vær forsigtig med det...
Mange Julehilsne Marie :-D
God jul:-)
0
0
Svar på denne tråd

Kieffersadler...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2003 01:10
Jeg har selv været en del på sadel-jagt. For et stykke tid siden, kendte jeg Kieffer sadlerne meget godt.

Du skriver at du leder efter en sadel med både god knæstøtte og dybt sæde.
Alt er jo relativt, men efter min mening sidder man meget frit i 'Wien' modellen. Sædet er ikke så dybt, og knæstøtten er ikke ret stor - nogle har dog fået påsat en større støtte. Smag og behag ;-)

Kieffer 'Master' modellens knæstøtte minder meget om Wien's, men sædet er meget dybt - man sidder mere 'fast' ;o) Jeg synes at bagsvislen på sædet går utrolig højt op - men det kommer selvfølgelig også an på hestens form og sådan, hvordan den ligger.

Kieffer 'Action' har en meget stor udvendig knæstøtte, og et dybt sæde - har hørt mange der er glade for denne model, men jeg selv, kan ikke så godt lide den store knæstøtte - synes den er lidt voldsom.

Kieffer 'Lech' har i det de fleste tilfælde en lidt større knæstøtte end 'Wien' og 'Masteren'. Derudover er sædet også mere markeret - en smule dybere.
Det lyder som om at denne model vil passe bedre end Kieffer Wien, til de ønsker du har.

Jeg sluttede min Kieffer 'periode' af med, at falde pladask for en dengang ret ny model - Kieffer 'Excelent"! Synes den var rigtig lækker - godt sæde, lidt mindre end 'Masterens' og større end 'Wiens'. Samtidig var knæstøtten mere markeret - lidt henad 'Lechs', bare en smule større.
Derudover havde den en rigtig fin detalje, nemlig en blå kant langs med sædet (Y) - det var flot, efter min smag ;-)
Desværre er jeg ikke støt på nogen der har en brugt én af slagsen tilsalg endnu.

Jeg vil anbefale dig at sætte dig ind i Kieffers bomstørrelser (bl.a. 0,I,II), hvis du ikke allerede har tjek på det. Jeg har selv erfaret, at mange der har en Kieffer sadel tilsalg ikke selv er sikker på størrelsen. Kieffer har også et mærkværdigt system - hvor mange størrelser de forskellige modeller er lavet i, svinger meget.

Nu er jeg selv gået over til Windsor, da disse ligger langt bedre på min hest. Samtidig fik jeg her mine egne krav opfyldt; Godt tilpas dybt sæde, god støtte til benene samt en super læder kvalitet - dejlig blødt :-)

Mange gange held og lykke, samt god fornøjelse i din sadel-jagt.

... og selvfølgelig GOD JUL!

Mange hilsner Monse ;-D

- Mod er ikke andet end mangel på fantasi - det er videnskabeligt bevist!! :-P

- Alting er kun en overgang... ;-)

- Det der kunne være værre end det er, er vel godt nok :-)
0
0
Svar på denne tråd

jeg vil ikke give helt Monse
Forfatter: 
Dato:  09-12-2003 08:25
helt ret.
Men lidt har han/hun dog.
Jeg har selv Kieffer Lech DL AT. Den er med meget knæstøtte fortil. Den er god til dem som har svært ved at lade være med at "stritte" med knænene. Den har ikke et dybere sæde en Masteren. Tværtimod har den et bred sæde, som gør bagsviselen større end den er.
En anden Kieffer sadel der har det samme lidt flade sæde, er Kieffer Isar. Den minder meget om en Kieffer Wien. Den har ikke meget knæstøtte, men det kan dog laves ved jeg. Århus Sadelmageri ved Michael Brodie, har sagt at det kan man sagtens gøre.
Der en gammel model i Kieffer Isar, som laves en combi sadel. Men den har dressur look, også dressur-sadelklapper. Den har korte gjordstropper - jeg har solgt sådan en sadel.
Men jeg syntes du skal gå ud og prøve sadlerne af, og se hvilken passer bedst til din hest og dig.
Held og lykke med det.
Mvh. Lotte.
"Danske Oldenborg heste kan og vil"Scooter købes.
0
0
Svar på denne tråd

Tak for de gode råd!
Forfatter: 
Dato:  09-12-2003 09:47
Tusind tak for de mange gode råd! Ikke mindst til "Monse" for den meget udførlige forklaring, den gav bestemt et godt overblik, men som du selv er inde på, så er det selvfølgelig også en smagssag langt hen af vejen - Men 1000 tak! Jeg vil også kigge lidt nærmere på windsor ;-) Også glædelig jul til alle!
Mvh.
Anne
0
0
Svar på denne tråd

Ups...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2003 14:33
Du har fuldstændig ret Lotte (Y) Jeg formulerede mig forkert, da jeg skrev at Lech havde et dybere sæde en Masteren. Jeg mente blot at Lech havde et mere markeret sæde end Wien. Min fejl ;-)

Mange hilsner Monse ;-D

- Mod er ikke andet end mangel på fantasi - det er videnskabeligt bevist!! :-P

- Alting er kun en overgang... ;-)

- Det der kunne være værre end det er, er vel godt nok :-)
0
0
Svar på denne tråd

jamen du er da
Forfatter: 
Dato:  09-12-2003 17:08
tilgivet Monse :-D
Mvh. Lotte.
"Danske Oldenborg heste kan og vil"Scooter købes.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider