Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

HJÆLP kig lige
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 12:31

hvis jeg skal købe klokker hvordan finder jeg ud af størelsen

2 hvis jeg skal købe grime skal jeg så købe str. pony nå det er en nordbagge

3 sadel hvordan finder jeg ud af hvor stor den skal være

4 hvordan måler man hovedtøjs støresle.

5 nå jeg skal købe dækkender skal man købe den i den højde hesten er

6 jeg ved ikke prærsist hvor høj min pony er kan jeg så købe det 7 numer stor eller for små skader det

8 gamager hvordan finder jeg størelsen

9men vis du ved hvad størelse en nordbagge bruger ca så hver venlig og skrive det og svar mine spørgsmål så godt du kan

tak

hilsen julie

hej jeg hedder julie og jeg elsker heste over alt på jorden

jeg har redet i 4 år men altid godt kunne lig heste..

vrinsk julie

0
0
Svar på denne tråd

glem 7 talet i det
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 12:33
glem syv talet jeg skrev

vrinsk julie

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 12:54

1. Kommer an på, hvor stor nordbaggen er. Er det en 2'er eller en 1'er? Vil dog umiddelbart anbefale en størrelse medium. Spørg dem i rideudstyrsforretningen!

2. Kommer igen an på hestens størrelse. Du skal formentlig have en størrelse cob, men spørg i forretningen.

3. Hvis du har en metal-tøjbøjle kan du tage den og "presse" ned omkring hestens ryg der, hvor sadlen skal hvile. Så tager du den med i rideudstyrsforretningen, og så kan de hjælpe dig.

4. Hovedtøj kommer i pony, cob og full. Du skal formentlig have samme størrelse som grimen.

5. Nej, den længde, der står på dækkenet (115, 125, 135 osv.) angiver så vidt jeg ved dækkenets længde. Som hovedregel skal en 2'er have 125 og en 1'er 135. De fleste steder kan man tage dækkenet med hjem og prøve det på.

6. Du skal ikke købe tingene hverken for små eller for store, Så kan de skave eller give trykskader.

7. Gamacher deles op i small, medium og large. Du skal enten have small eller medium. Kommer an på, om hestens ben er kraftige.

Skriv, hvis du har flere spørgsmål.

Mvh Line

0
0
Svar på denne tråd

han er 1´er
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 13:07
han er en 1´er han er mellem 140 145 i stang... jeg tænkte mere på og købe det over nettet

vrinsk julie

0
0
Svar på denne tråd

Købe sadel over nettet
Forfatter: 
Dato:  02-03-2007 13:18

Det lyder som en uanmindelig dårlig ide at købe en sadel over nettet, med mindre du får en fagmand ud for at tilpasse sadlen.

Man skal have rigtig meget erfaring for at kunne se om sadlen passer, og det får man ikke ved at ride i 4 år, beklager.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider