Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

kløe i man
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 17:00

en af mine heste har svær kløe i manen. Han har fået binyrebarkhormonkur af 2 omgange som da også har holdt det nede/væk. Kuren er nu forbi og han begynder at klø sig igen.

Han har fået ormekur ( havde orm ) så disse små bæster er nu udelukket som årsag! Men nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre ?

Dyrlægen har talt om at teste ham for allergi og så få lavet vaccine i usa - men det synes jeg lyder både drastisk og også dyrt - håber på at I har nogle gode råd før vi må ty til de dyre løsninger!

0
0
Svar på denne tråd

hvad med foder
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 17:08

er dens foderplan ok.

0
0
Svar på denne tråd

måske lidt dumt...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 17:30

...at spørge, men de er checket for lus ik'?

Min plag har nemlig lige haft lus, men jeg nåede at få bugt med dem via frontline inden han kløede sin fine man af (pyha)

Held og lykke med det.

Lene

Samværet med heste giver mig mulighed for at lære mig selv at kende på både godt og ondt...

(Har to lækre, lækre 1'er ponyhingste, som står til rådighed for dejlige hopper der ønsker føl.)

0
0
Svar på denne tråd

Forstår ikke helt??
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 17:35
Han får wrap, hø , frøgræs og halm ad libitum. Derudover musli fra NAG (begrænset), gullerødder, lucerne, roepiller, hvidløg og biotin. Han er udover kløen en sund og stærk, cool robust problemfri førerhest
0
0
Svar på denne tråd

ikke lus
Forfatter: 
Dato:  25-02-2007 17:37
Han har ikke lus - dem havde jeg i stalden sidste vinter, så er helt klar på hvordan de små krapyler ser ud
0
0
Svar på denne tråd

hvordan ser man det...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2007 20:07

Hej Argentina.

Kunne du fortælle mig hvordan man ser om de har lus. Mine 2 frieser klør sig helt vildt på halsen, siden af hovedet, panden og har bare pletter,Har begge fået en del skæl ved manen, men jeg kan sku ik se omdet er lus, har prøvet at kigge, men ved ikke rigtig...

Rc

Rina-Den heldige ejer af 2 friesere.

0
0
Svar på denne tråd

Lus i pelsen
Forfatter: 
Dato:  28-02-2007 21:29

Hej Rina!

Du skal/kan bruge en tætte kam . træk den gennem pelsen og du vil med det blotte øje kunne se små lyse væsner der bevæger sig - se dem evt under lup.

0
0
Svar på denne tråd

argentina
Forfatter: 
Dato:  28-02-2007 21:41

Hej.

Tak for det, det vil jeg prøve. Ved ike om det er det hun har, men nu må jeg se.

Rc

0
0
Svar på denne tråd

min vallak
Forfatter: 
Dato:  28-02-2007 22:09

klør også i manen i perioder.

sidste vinter behandlede jeg for lus. kløen forsvandt dog ikke helt.

han har en del skel-agtigt i manen.

jeg fik så en flaske ...(har fuldstændig glemt hvad det hedder) på recept, fra dyrlægen.

Det er meget blåt og det lugter meget "kras". og på flasken står der "kun til svin".

det tager ALT...også kløe i en længere periode.

det hedder SEBASIL

Jeanet

0
0
Svar på denne tråd

Lus ja
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 10:51

Det lyder som lus ja.

Du kan bruge Frontline til hund og kat, som sprøjtes ud på hals og ved haleroden. Det måske nødvendigt og behandle to gange.

Der kan gå op til tre uger før alle lus og æg er døde.

MVH JANET* www.efw.dk/jeanett/

Meget Velholdt Kentaur Dressursadel Sælges Billigt

0
0
Svar på denne tråd

Allergi måske
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 15:36
Kan en allergi evt. give sig udslag i kløe af man og hale og hvordan tjekker man det?
0
0
Svar på denne tråd

sebacil
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 16:16

har nogen erfaring med dette produkt - er det ikke for skrapt til heste???

0
0
Svar på denne tråd

sebasil
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 16:23

Argentina: Jeg har haft brugt sebasil i samråd med dyrelægen på et tidspunkt. Men det var til skab på benene. Jeg har aldrig brugt det længere oppe på kroppen af hesten, da det jo er skrappe sager.

Rc

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider