Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

For dårlig grovfoder (hø/wrap)
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 14:47

Jeg overvejer kraftigt at købe mit eget hø/wrap til mulen, da jeg er bange for at høet og wrappen ikke er ok.

Hvordan kan man med sikkerhed sige, at ens hø/wrap ikke er i orden?

Der hvor jeg har ham opstaldet virker høet støvet og dufter en smule hengemt. På overfladen er det en smule klamt. Jeg ved ikke om det er fordi det er gammelt hø, eller om det bare ikke har været opbevaret godt nok.

I wrapbigballerne er ofte nogle hvide totter eller plamager, jeg vil tro det er mugpletter. Det er nogle der mener at man bare kan sortere det dårlige fra og give dem det resterende. Men svampesporerne løber vel igennem hele ballen også det der umiddelbart ser fint ud? Det dufter umiddelbart godt nok i modsætning til høet.

Jeg har ikke nogen syg hest nu, men er bange for at få det på sigt. Jeg har måttet aflive en hest på grund af kronisk hoste og for store lunger, da den netop havde fået for dårlig hø/wrap.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 15:31

Jeg vil mene at sådan du beskriver wrappen er det for gammelt. og ja som du siger så har skimmelsvampene tråde så det går i resten af det også. Jeg ville nok købe mit eget eller klage over det først.

Høet er jeg i tvivl om efter din beskrivelse, men det lyder ikke helt godt. Bare det at det støver.

reklamer du over det.

- Jeanette

0
0
Svar på denne tråd

Jeanette
Forfatter: 
Dato:  23-02-2007 16:09

Tak for dit svar.

Jeg har reklameret over wrappen, men var i tvivl om høet så det har jeg ikke sagt noget om. Jeg har sagt, at han ikke skulle ha noget af wrappen, når der var de hvide plamager i!!

De giver det alligevel til de andre, men det kan jeg jo ikke gøre noget ved!

Det virker selvfølgelig også underligt, at jeg pludselig komme slæbende med mit eget hø lige pludselig, men det kan jo blive nødvendigt!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider