Hejsa,
Til min store skræk er vores lille hvide hoppe inden for de sidste par dage begyndt at klø man og hale - meget. Halen er endnu intakt - men store totte er allerede røget af hendes kæmpeflotte og lange man.
Jeg er begyndt at smøre hende med KillItch fra
Carr Day & Martin (aktiv ingredient er
Benzyl Benzoate), og det ser ud til holde det hen for nu. Men vi er jo kun i Februar måned - og snart kommer varmen og mitterne. Jeg fandt en god info side om sommer eksem -
www.hesteklinik.dk/inf...reksem.htm og har kigget lidt på de forskellige sommer dækner - men ville lige høre inden jeg købte et, om der er nogen her på HN som kan anbefale et godt et.
Ligeledes med tjærecremen som anbefales - hvor finder jeg sådan en? - Eller er der andre som har et godt middel der har vist resultat?
...
For to år siden var vi igennem det samme - vi havde en anden hoppe som også udviklede sommer eksem - med en så voldsom reaktion at vi til sidst måtte sælge hende. Jeg smurte hende dagligt hele vinteren to til tre gange over næsten hele kroppen - men for hendes ve og vel besluttede vi at sælge hende inden foråret begyndte. Det var hårdt.
Vores lille hvide hoppe - Zurina, skal IKKE sælges. Hun betyder så meget for min søn, hvor de to i de sidste par måneder har udviklet et så stærkt bånd at jeg er villig til at prøve alt og alting.