Hvorfor har du brugt Hippolyt Heste-müsli? Nogen særlig årsag?
Alle dine heste kan fodres tilfredsstillende med de andre produkter, du nævner?!
Salvimin Grøn kan dække alle typer ind med vitaminer og mineraler. Wrap og korn - + evt. udblødte roepiller/grønpiller, hvis du har lyst til det - kan dække ind med FE, og mangler der protein i foderplanen til diegivende hopper, føl og åringer, så kan der suppleres med sojaskrå.
Har du en hest, som har svært ved at holde huld, så giv den ekstra wrap eller hø, alternativt udblødte roepiller. Nu hvor det i dit tilfælde er en drægtig hoppe, så kan du prøve 100 gram sojaskrå.
Man kan selvfølgelig kun vide nøjagtigt, hvor meget FE og protein, der er i wrap og hø, hvis man får lavet foderanalyse af grovfoderet.
Udblødte roepiller kan du læse mere om i andre tråde her på HN. Roepiller kan sagtens blandes med grønpiller.
For mit eget vedkommende har jeg DV'ere... en 14 år gammel hoppe, som er mor til 3 afkom på nu 4, 3 og 2 år. Hoppen bruger jeg som ridehest nu. De får som grundfoder wrap, og jeg vil tro, at de får omkring 8-10 kg. om dagen hver. Plagene får 2 gange om dagen omkring 1 kg. roepiller hver (udblødt er det krybben fuld!!), 14+4 år får vel 1 kg. totalt. Alle får 100 gram Salvimin Grøn 1 gang dagligt iblandet roemosen samt 100 gram Suplex Yea Sacc Top Mix og 100 gram sojaskrå. Indtil for 14 dage siden har jeg fodret med hø som grundfoder, og da fik de mere sojaskrå, den yngste plag 300 gram, de andre 200 gram. Jeg mener, at de er dækket ind med protein, når de får wrap, så jeg er ved at trappe dem ud af sojaskrå, men sækken skal lige bruges færdig!!