Jeg kan ikke vide helt, hvad der er galt, men det kan være orm...
Men jeg kan godt fortælle dig 4 historier, som ikke er særlig lykkelige...
Sheila: Sheila så jeg første gang som 4 årig, jeg elskede den hoppe fra første blik. ra jeg var 7 år gik jeg i stalden, mugede ud, striglede hestene og meget mere. Der var 4 heste inde i stalden, og alle var ret ivrige at ride eller vilde. Sheila var verdens sødeste hoppe på stald, og jeg drømte om at ride hende og jeg vidste, at vi ville passe perfekt sammen og ville blive de bedste venner... Men så så jeg ejeren ride hende, og hun stejlede og prøvede at løbe løbsk... Jeg troede ikke på, at hun kunne gøre sådan noget imod mig! Jeg vidste også, at jeg skulle få hende til verdens bedste hoppe en dag, så alle ville blive misunderlige på mig og se, at hoppen virkelig er verdens dejligeste hoppe...
Så kom den dag, da jeg fik lov til at ride hende, da de andre var blevet trætte af hende.. Første gang kom jeg aldrig op, anden gang faldt jeg af og hun løb løbsk med mig en gang... Jeg var skuffet, men skældte hende ikke ud, hun var jo ikke brugt i flere måneder, så underligt var det ikke, at hun opførte sig således, og hun havde endda astma ligesom mig... Så den næste dag snakkede jeg beroligende til hende, steg op og... hun var som i min drøm... Gjordte ingenting, og jeg kunne endda galoppere uden problemer,,, vi havde et specielt bånd sammen, men det var også kun mig der kunne ride hende så let og få så meget ud af den hoppe... Jeg elskede hende over alt... Hun var verdens dejligeste hest... Jeg vidste også og forstod hvorfor hun opførte sig mærkeligt... Fordi hun var nervøs og aldrig havde hun haft tillid til nogen før...
Så en nat drømte jeg, at hun fik kolik og døde, og den 4 jan 03 blev hun aflivet på grund af kolik og jeg fik aldrig sagt farvel, der findes ikke, hvorfor hun fik kolik 
Askur: Jeg red en væddeløbspony ved navn Askur (islænder)... Han var en meget lille hest, som jeg selv er, og han var meget dejlig og behagelig at ride... Jeg red længe på ham, men så en dag fik han kolik og blev aflivet... Han havde spist sne imens han var varm og havde så fået kolik af det...
Tirsa: Efter at mine 2 yndlingsheste var døde, havde jeg kun en tilbage... Tirsa en dejlig hvis islænderhoppe... Men kun en månede efter Sheilas død blev Tirsa aflivet... Det var den sidste yndlingshest... Døde også af kolik ved ikke hvorfor
Ronja: Jeg fik min egen hoppe Ronja en dejlig færøsk hest som var blevet brugt til væddeløb... Den 27 jan 05 fik hun kolik... vides ikke hvorfor... Jeg gik en tur på 30 min og ringede så til dyrelægen igen, som kom 1 time efter at jeg havde ringet... Hun fik parafinolie og jeg blev nød til at sove hos hende... Den næste dag havde hun det godt, men jeg trak en tur med hende alligevel... Så var jeg gået til den næste bygd for en tid, men så kunne jeg mærke, at der var noget galt og blev så kørt ud til hoppen... Jo det var blevet meget meget værre... kl 2 om natten måtte jeg trække ture med hende udendørs og sove hos hende om natten og græde og be'... Men den næste dag da dyrelægen kom sagde han, at det var tarmslyng og hoppen måtte aflives... Sidst jeg så hende i live lå hun bare uden smerter og blev så trukket op i transporteren og kørt væk...aflievt 29 jan! Jeg havde en tinkervallak også, men de fandt ud af i junimånede, at den var slinger, og det havde den sikkert været siden jeg havde købt den, og så blev jeg nød til at aflive ham 12 juli... Hvor uheldig kan man være? Jeg har nu en islændervallak, som har rigtig dårlige hove, og har en skæv forhov, så når alle snakker om at ride en lang tur, må jeg holde tilbage på grund af dens forhov... Jeg er bare for uheldig 
Men husk på, at elsk din hest så længe du har den...
venlig hilsen terja og islænderen toppur