Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ubeslutsom eller ømtået?
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 22:30

Min hest er lige blevet beskåret for et par dage siden. Han står med bagbenene som om han ikke kan beslutte sig om hvilket ben han skal stå på. Er det normalt at være så øm efter en beskæring?

Hvis det er normalt, hvad gør eller ikke gør I?

~ Grev Axell ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen! -Garfield
0
0
Svar på denne tråd

Har din hest sko på?
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 23:21

Jeg havde engang en fuldblod, der dårligt kunne gå de første 3 dage, efter den havde fået nye sko. Jeg havde prøvet at tale med smeden om det, uden at jeg havde fået noget ud af det.

På et foredrag om hestehove, hvor man kunne stille spørgsmål, foreslog de, at jeg skulle bede om at få lagt hulslåede sko på.

Det er sko, hvor hjørnet mellem indersiden af skoen og oversiden af skoen er erstattet af en skrå flade.

Sommetider kan denne kant komme til at røre sålen, og nogle heste er meget sarte over for det.

Det hjalp, men jeg er ikke helt sikker på, at det ikke var lige så meget på grund af, at smeden nu forstod, at der virkelig var noget galt, for hestens hove begyndte pludseligt at vokse hurtigere - eller måske skar smeden mindre af!

Hvis din hest går uden sko, må du nok også snakke med smeden om, at der skal skæres mindre af.

BirteB

0
0
Svar på denne tråd

Nej, det er ikke normalt...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2007 08:56
...så du skal tale med din smed om det.
Hesten må ikke være dårligere gående efter smedebesøg end den var før - er den det, er det en god grund til at få en snak med smeden om hestens hove.

... 8-) - 99E - 8-) ...
Love - Language - Leadership - Lightness

Grønhøj Rideklub - Et Godt Sted At Være!
2 allergibokse + ponybokse udlejes.
Grønhøj Rideklub - 7470 Karup J
www.youtube.com/99E
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider