Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tynde avlshopper
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 09:42

Hej

Jeg har to meget forskellige avlshopper, en nordsvensk på 8 år og en DV på 18 år. Den nordsvenske er ved at fravænne et føl, mens DV'en er drægtig med forventet foling 20. april.

DV'en er efter meget forkælelse i vinter blevet flot efter at have været meget tynd, mens den Nordsvenske nu har behov for den forkælelse.

Jeg har besluttet mig for at ændre foderplan, da jeg ikke er tilfeds med mit nuværende foder. Derfor vil jeg meget gerne høre forslag. Ud over føllene så arbejder de ikke. Den nordsvenske er normalt meget nøjsom, så hun skal nu fedes hvorefter hun sikkert skal fodres restriktivt igen.

Hestene får super wrap.

Hvad vil I foreslå ? Alle forslag er velkommen.

Kh Kristine

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er jo en af dem der blander selv
Forfatter: 
Dato:  15-02-2007 11:23
og min 15 årige lipizzanerhoppe (500 kg egenvægt) er fodret op mens hun diede føllet, så det kan godt lade sig gøre. Hun vænnede ham af da han var 8-9 mdr. Hun skal fole til juni igen og er lidt til den runde side nu - og det skal hun være, da mun malker SÅ meget.

Hun spiser
wrap ad libi - i praksis ca 12-15 kg
roepiller 1 kg tørvægt
majsflager 1 kg
hørfrøkager 1/2-1 kg eller sojaskrå 300-500 g (afh. af
drægtighedsstadie/ malkning)
vitaminmineralblanding (RC 300 g pt, 400-450 g sidste tre mdr
og 500-600 g når hun malker)

PÅ den menu har hun taget fint på.

Vores nordsvenske af let type er nu ikke særligt nøjsomme - de får det samme som lipizzanerne.

Eva

Sorø:Opstaldning tilbydes.Ridehus, bane, tæt ved skov, super folde. Masser af grovfoder.
Undervisning i både sportsdressur og klassisk-akademisk dressur, fra grundridning til og med S niveau.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider