Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

solsikke kærner
Forfatter: 
Dato:  04-12-2003 08:22
jeg skal til at skifte fodre type og er derfor faldet for eggermans og er for den der hedder struktur equichamp fordi det passer til resten af hestens fodre
men nu kommer MEN`ET
der er solsikke kærner i og jeg har hørt et eller andet sted at solsikke kærner kan give kræft og det har jeg jo selvfølgelig ikke lyst til at give hypperne
så er der nogen der kan be- af kræfte dette?
da dette vil være en stor hjælp.

Trine, hesterne og geden
Erare humanum est
lækker spring sadel sælges
0
0
Svar på denne tråd

Solsikkekerner= kræft?????
Forfatter: 
Dato:  04-12-2003 14:45
Det håber jeg da godt nok ikke, for jeg spiser brød med solsikkekerner i hver dag!
Jeg kan ikke gi dig et svar, med venter spændt på om andre kan!
Med venlig hilsen Karina.

Prøv en Islænder!
{> Du vil garanteret syntes det er skide skægt! {>
0
0
Svar på denne tråd

Solsikker
Forfatter: 
Dato:  04-12-2003 20:34
Hej
Der står i min landbrugsbog at solsikkefrø kan anvendes som alternativt proteinrigt tilskud.
Det anvendes mest som kager og skrå - resterne når olien er presset ud- lige som soyaskrå og raps kager.
Mener at have læst at det er i begræst omfang det bruges pga højt cadmium indhold.
Hilsen Yankee
0
0
Svar på denne tråd

solsikkekerner
Forfatter: 
Dato:  04-12-2003 22:11

Det kan godt være at solsikkekerner er velsamgende og helt sikkert meget velegnet som foder til både heste og mennesker, men ulempen ved dem er blot at de optager tungmetaller fra luften i deres kerner. Derfor vil jeg nok stærkt anbefale at minimere dem i kosten til de firbenede såvel som tobenede... Om det giver kræft ved jeg ikke, men tungmetaller lyder ikke som en særlig hensigtsmæssig diet..

Man skal ikke tro alt som står i bøgerne.... :-D
0
0
Svar på denne tråd

solsikker
Forfatter: 
Dato:  05-12-2003 16:23
Lavede lige lidt ekstra research, for at finde ud af hvad det egentligt er for et stof solsikkekernerne optager. Så hvis du er interesseret i en mere præcis forklaring, kan du finde mere på fødevaredirektoratets hjemmeside. Alt om kost. Søg på solsikkekerner eller cadmium. Kunne desværre ikke indsætte et link.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider