Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Regulator - spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 22:43

Hej.

Skal lige høre, sda lige og regnet på hvad det ville koste mig pr. mdr. at fodre med RC og der står at min hypper skal have 200gr. er det 200gr. morgen og 200gr. om aften el. er det 200gr. fordelt på to måltider??

For er det fordelt på to måltider, vil sådan 20kg jo holde 3mdr ca. til min ene hest! Det er både helt vildt, men skide billigt! Så kan det da slet slet ikke gøre billigere Han vil så forsætte med at få roepiller ved siden af også lucerne og selvfølgelig hans wrap..

Men hvordan er det 200gr om dagen el. 200gr. pr. måltid?

Knus Lene

Rasull, min dejlige fjollerhest...

0
0
Svar på denne tråd

Regulator
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 23:01

Hej.

Det er 200 g pr måltid hvis det er en stor hest.

Rc

Rina-Den heldige ejer af 2 friesere.

0
0
Svar på denne tråd

Pony...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 23:06
Det er en fjordhest jeg har, der står inde på deres hjemmeside, at en pony på ca 300kg skal have 200gr. men der står nemlig ikke om det er pr. måltid el. i alt...

0
0
Svar på denne tråd

Regulator complete
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 23:12

Hvad vejer din hest ca, så kan du se det på deres hjemmeside.

Mine på henholdsvis 600 kg og 650 kg får ca 200 g pr måltid.

Rc

Rina-Den heldige ejer af 2 friesere.

0
0
Svar på denne tråd

Ialt...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2007 00:35
Alle angivelser af anbefalet mængde på fodermidler er vel ialt pr.dag. De kan jo ikke angive mængde pr måltid/fodring, da de ikke kan vide, om du fodrer 1 eller 5 gange om dagen. Og jo det kan godt gøres billigere med f.eks Salvimin Grøn eller Travo-E, der er endnu mere koncentreret. Men der kan du nok ikke nå at bruge en stor sæk inden udløbsdatoen, men må købe de mindre (og dermed dyrere pr. kg) pakker. Til gengæld er det nemmere at skaffe, da det forhandles samme steder, som du køber dit øvrige foder, mens der kan være langt til nærmeste Regulator Completeforhandler.
0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig pr. dag
Forfatter: 
Dato:  10-02-2007 10:55

Selvfølgelig kan de jo ikke sige hvor meget min hest skal have have osv. Men tak for jeres svar.

Det kan næsten ikke gøres billigere, roepiller er med i min opstaldningspris, og mener det var Regulator Complete det koster 250kr ca. og når han kun skal have 200gr. om dagen holder sådan en sæk i 3mdr.. Så det ca 83kr om mdr. det koster mig at fodre ham.. plus hans wrap. Men nu får han islænder/pony muesli det koster 110kr pr. sæk og der får han 2kg ca om dagen og det holder ikke længe!

Men vil lige prøve det Regulator, kan jo altid gå væk fra det hvis det ikke er så godt som jeg tro det er

Tak for hjælpen

0
0
Svar på denne tråd

Det er pr døgn
Forfatter: 
Dato:  10-02-2007 14:11
nøjsom pony (fjord, ismule) 200 g
stor pony i træning, lille hest i let træning 300 g
stor hest i middel ridning 400 g

- ved hård træning gives lidt mere.

Sorø:Opstaldning tilbydes.Ridehus, bane, tæt ved skov, super folde. Masser af grovfoder.
Undervisning i både sportsdressur og klassisk-akademisk dressur, fra grundridning til og med S niveau.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider