Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp mig hurtigt!!
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 22:14

hej jeg har lige købt en 8 mdr. gammel hoppe plag og samentidig skiftede jeg jo foder. MEN nu har den altså total meget tynd mave det er næsten kun vand der kommer ud. Og så spøger jeg jer hvad skal jeg gører få en dyrlæge ud eller er det bare fordi hun skal vænne sig til det nye foder?? synes bare det er slemt. hun har kun fået det foder i 4-5 dage. hun har fået wap men ikke mere, kun hø nu.

Håber en kan hjælpe mig og min plag :)

Hilsen nina og kandis

Pas På dine kære! Du får dem ikke igen!
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 22:22

Hvis den har så pas tynd mave at det naesten er som "vand", ville jeg bestemt kontakte dyrlaegen og spörge denne til råds.

Da heste hurtigt kan blive dehydreret av kraftig diarré.

Hvor lang tid har hun haft tynd mave?

Heste kan sagtens også få tynd mave af wrap, hvis de ikke er vant til at spise det. Nogle heste kan heller aldrig vaenne sig til at spise wrap, deres maver kan ikke tåle det.

Har hun fået wrap ved dig nu för hun fik tynd mave og ikke för har spist wrap?

For hvis det er tilfaeldet så kan det sagtens vaere grunden til at hun har tynd mave.

Og så vil den "tynde mave" gå i sig selv igen, da man fjerner wrappen og istedet udfodrer med hö.

:-) M.v.h / Heidi :-)

- med ( frem til april -07 ) "maskotten" Pikant

Hvem sagde at det er stamtavlen,det kommer an på???
- Det er jo hesten man rider på ;-)

Nedtaellingen er startet;

NU ca 8 UGER tilbage....

0
0
Svar på denne tråd

min plag :(
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 22:31
Hej tak fordi du tager dig td til at svare. hun har hele tiden fået warp. hun har haft tynd mave i 2-3 dage nu og det passer jo med jeg skiftede foder ved hende.

Pas På dine kære! Du får dem ikke igen!
0
0
Svar på denne tråd

Har du husket
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 22:44

at vænne hende langsomt til det nye foder? Eller har det været et brat 100% skift fra det ene til det andet? For så er det sikkert derfor hun har diarré, maven er slået i stykker.

Alle tænker på at forandre verden, men ingen tænker på at ændre sig selv!!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-02-2007 22:48

Ok, har hun fået det samme slags wrap hele tiden?

For ellers kan de også sagtens få tynd mave af det, da det nye wrap måske indeholder mere vand feks.

Mht.det nye foder, så går jeg ud fra at du har vaennet den til det succesivt og stille og roligt dvs. små maengder til at starte med og som så löbendes bliver forhöjet.

Har aldrig hört at om heste der har fået så pas tynd mave af nyt kraftfoder, de har snarere fået forstoppelse og kolik.

- så på lige det område kan jeg desvaerre ikke komme med råd.

Hvad får den for kraftfoder?

ved at feks betfor kan give nogle heste en smule tynd mave.

Men jeg ville helt klart kontakte en dyrlaege da hun har haft så pas tynd mave i 2-3 dage.

Dricker den normalt?

Har den feber?

Hvordan er dens almentilstand?

Du kan også selv tjekke hvis den viser tegn på dehydrering, gennem at lige traekke/hive dens skind på halsen udad og derefter give slip og se hvor hurtigt det "falder på plads igen".

Hvis hesten er dehydreret falder skindet ikke på plads igen med detsamme...uden skindet som du har trucket udad, bliver lidt kröllet...hmm.. svaert at forklare..

:-) M.v.h / Heidi :-)

- med ( frem til april -07 ) "maskotten" Pikant

Hvem sagde at det er stamtavlen,det kommer an på???
- Det er jo hesten man rider på ;-)

Nedtaellingen er startet;

NU ca 8 UGER tilbage....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider