Hej med jer, hvorfor går min hest og spiser direkte af bunken med hestepærer på folden??
Jeg fik ham for en måneds tid siden. 8-9 åt urørt hingst som har gået på den samme døgnfold, alene, hele sit liv uden ormekur bla. Fik havre i ret store mængder kan jeg forstå og Horse Mix. Vist ikke rigtig noget stråfoder..
Han blev så flyttet og det gik egentlig ok, men selvfølgelig et kæmpe miljø skifte indtryk.
For et par uger siden kom han sammen med de andre og det gik også nogenlunde ok, ingen brækkede ben.. Så blev Jazz aflivet og nu går han kun med Pony Santos 2½ årig I-hingst. Han flytter sig for bettemand men de kan sagtens stå sammen og spise wrap. Kemimæssigt er de ikke et tip top team med de går sammen.
Han var til den tynde side med ormevom og er det stadig lidt, har fået lavet analyse med efterfølgende behandling. Han havde lige nok 'positiv' til de ville give ham.
Han er lidt en psykehest med ½ araber tænding.
De gør i løsdrift nu, de har godt wrap ad libitum, får 2½ skovl roesnask (ved ikke hvad det vejer) 2 gange om dagen og 2 dl rapsolie fra Aldi, ca ½ dl, hørfrøolie, salvimin grøn, og 2-300 gr soyaskrå, og lade med havrehalm.
Selvom der er koldt nu så tager han stadig på.
Så hvad mangler han? har han mavesår?, der er sket store ændringer i hans liv.
Jeg har dog kun set ham gøre det en gang.