Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

skæl i pelsen
Forfatter: 
Dato:  22-04-2001 20:37
Hej Alle

jeg er ved at købe hest og den har tiulsyneladende skæl i pelsen. Hvad kan det skyldes? Og hvad er godt mod det? den har ikke gnuppet sig har pæn jævn pels.
Den skal til bøjeprøve i denne uge og jeg kunne jo spørge dyrlægen om det...men jeg var bare lige nysgerrig om der er nogle af jer der kender til det!

VH marianne
0
0
Svar på denne tråd

Re: skæl i pelsen
Forfatter: 
Dato:  22-04-2001 22:05
Jeg tror det er fordi, den ikke er blevet striglet i laaang tid. Strigl den rigtigt grundigt i et par dage, så går det nok væk!!

Mvh Tinus :-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-04-2001 23:00
Det kan vist nok også skyldes svamp...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-04-2001 11:14
Babyolie er rigtigt godt det bruger jeg, min hoppe får masser af skæl i hale-man og få steder i pelsen, når hun begynder, at fælde.
mvh
sus o
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-04-2001 20:07
Du kan også prøve at give den olie i maden. Det tager også skæl.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-04-2001 09:21
Uha - man skal nu også passe lid tpå med baby olie !!!

Jeg har en hest som også har det med at få skæld i pelsen. Jeg tror røde heste med lys man og hale har tendens til lidt mere sart hud end andre farver.
Min hest klør heller ikke eller noget - og jeg har ingen ide om hvorfor hun får skæld. Hun bliver passet og plejet - og striglet jævnligt.

Jeg prøvede her for højest en uge siden at putt elidt baby olie i manen på hende for at se om det hjalp - men det resulterede blot i et par pletter hvor hun tabte pelsen og fik betændelse !!!!! Så pas lige på med baby olien - put kun en smule på et lille område for at se om hun kan tåle det !!!!!!

(Min kunne sjovt nok tåle at få det på andre steder - men bare ikke ved manen !).
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-04-2001 18:53
Hvis hesten har haft vinterpels, kan det skyldes at det er fordi den fælder
meget i øjeblikket. Islændere har meget skæl i øjeblikket, men de har jo
også vinterpels til en hel vinterfrakke. Det forsvinder såsnart de ikke fælder
så meget mere.
Hilsen Helle
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-04-2001 08:36
Min har også tendens til skæl i pelsen og han bliver skam striglet og passet hver dag. Har forsøgt med olie i maden - det hjælper lidt - men jeg tror, at nogen har mere tendens end andre. Jeg synes det er værst om vinteren, og så bliver det bedre om sommeren. Måske er der nogen heste, der dårligere tåler at huden bliver lukket inde i dækkener, selv om dækkenet er rent (det er mine).
Det ville i hvert fald ikke være det store problem for mig i en købssituation, i forhold til så mange andre ting.
Held og lykke med købet
Sys
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-04-2001 18:19
Jeg har god erfaring med Minirisk skælshampoo, det tager i hvertfald det hele på min, også i man og hale! Håber det kan bruges!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-05-2001 11:15
Min hest har også en hel del skæl i pelsen, og da dyrlægen var ude og kigge på ham, sagde han, at det i nogle tilfælde godt kunne være et tegn på lus.

Men min havde altså ikke lus, så det behøver det altså ikke at være, hvis den ikke klør sig.

Maria.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider