Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Diodevest...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2003 20:35

Har overvejet at anskaffe mig en diodevest - dem med refleks og røde dioder der blinker, da det kan være svært for bilisterne at se en, når man rider på vejen til ridehuset.
Men hørte så, at de er ulovlige, da de blinker ?:-)
Er der nogle der ved, om det passer eller bare er "rygter" ?

- Yuki ;-)

Gran Dios
0
0
Svar på denne tråd

jeg tror nok...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2003 23:16
...at de er ulovlige. Ligesom de røde lygter jeg har der blinker og kører lys frem og tilbage.

Men vil da hellere være ulovlig og blive set frem for at være lovlig og kørt ned!

Bare husk at reflekser og den rød/hvide lygte er påkrævet!
-miki-

Læs mere om hestene og mig her hvor der står alt om stævner, reaultater, billeder og hvad vi ellers laver af spændende udflugter.
0
0
Svar på denne tråd

Diodelygter forbudt???
Forfatter: 
Dato:  03-12-2003 00:06
Ikke på cykler, da???

Og jeg kan af erfaring sige: Man bliver set!!!

Så en rytter foleden aften med lovpligtigt udstyr + vest - og det KAN ses....Meget, endda!

Men dem, jeg har set koster altså 300,- - og det kan gøres lige så godt, men billigere med en refleksvest eller en alm. vest + et par røde diodelygter fra din lokale brugs/kvickly...

If I don't see you in the future
- I'll see you in the pasture...
:-)

-99E

Hestebil sælges!
0
0
Svar på denne tråd

Diodevest
Forfatter: 
Dato:  03-12-2003 10:49
Diodevesten er ikke ulovlig, men skal ses som et suplement til de lovpligtige lygter og reflekser.

Man kan forøvrigt købe en refleksvest til ca. 80 kr. i et byggemarked og så montere et par af de der diodefiduser til at hænge i hundehalsbånd (fås i f. eks. zoocity). Så har man en "diodevest" til ca. 150 kr.
0
0
Svar på denne tråd

Diodevest...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2003 10:53

Jeg mente heller ikke, at de blinkene cykellyger var ulovlige længere. Havde bare hørt, at de skulle være ulovlige. Men ja, hellere blive set (og så måske være lidt ulovlig).
Diodevestene fås forresten til 200kr. Der er en her på Heste-nettet der sælger dem.

- Yuki ;-)

Gran Dios
0
0
Svar på denne tråd

både og
Forfatter: 
Dato:  03-12-2003 11:32
først og fremmest TILLYKKE MED FØDSELSDAGEN YUKI!!! :-)

jeg stødte på et eller andet den anden dag, om cykellygter..

det er ulovligt at den hvide forreste lygte blinker, noget med at den kan forveksles med en bils blinklys 8-) men det er ikke ulovligt at den røde baglygte på cyklen blinker.

jeg kan ikke tro at en vest der blinker skulle være ulovlig, den kan ikke rigtig forveksles med noget som helst, det skulle da lige være vejarbejde ;-D ;-D

Ane

Kan man ikke med ord på den ene ellen den anden måde forklare bare antydningen af, hvad der får en hest til biddet, tvivler jeg på, at man kan "forklare" hesten det i sin træning.
Peter Amris
0
0
Svar på denne tråd

Så vidt jeg ved
Forfatter: 
Dato:  03-12-2003 16:34
så er det forbudt at ridelygten (altså den rytteren har om benet) er med diode! men jeg ved det ikke 100 %. Man kan da ringe til den lokale politistation og spørge; de må da kende reglerne, eller i det mindste kunne henvise til dem.

Min egen ridelygte er af den almindelige slags, jeg har 4 stk refleksgamacher, og jeg ønsker mig en refleksvest i julegave; jeg synes det er meget vigtigt at sikkerheden er i orden, når man rider i mørke! Og det er dejligt at læse herinde, at så mange gør noget ud af rekleksudstyret :-)

Vrinsk fra Lilar.
Nobody is perfect - I'm nobody ;-)

Jeg har ikke altid ret - men jeg tager aldrig fejl ;-D

Skriv en besked i min gæstebog - så bliver jeg glad :-)

:-) Medlem af Pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere :-)
0
0
Svar på denne tråd

sikke nogle regler..
Forfatter: 
Dato:  03-12-2003 16:43
Det er vist ikke helt til at finde ud af, hvad der er lovligt og ulovligt 8-)
Måske at man skulle ringe til den lokale politistation som Lilar forslår.

Ane:
Mange tak ;-D
Jeg har endda (blandt andet) fået en diodevest i fødselsdagsgave :-D

- Yuki ;-)

Gran Dios
0
0
Svar på denne tråd

Har i dag
Forfatter: 
Dato:  04-12-2003 10:59
søgt på Google.dk men kan intet konkret finde. Senere i dag vil jeg kigge mine ting igennem; jeg mener bestemt, at jeg et eller andet sted har en brochure hvor det står...

Vrinsk fra Lilar.
Nobody is perfect - I'm nobody ;-)

Jeg har ikke altid ret - men jeg tager aldrig fejl ;-D

Skriv en besked i min gæstebog - så bliver jeg glad :-)

:-) Medlem af Pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider