Hesten er tjekket igennem og fejler intet. jeg er øvet dressur rytter og har haft med rigtig mange heste at gøre, og redet alt fra ung heste til ældre heste som går landstævner. jeg er vandt til heste med meget energi, men det er bare som om hende her har evig energi, men på en positiv måde. hun er glad og elsker at arbejde, ørene fremme, kunne aldrig finde på at lave numre, men der en næsten kun ET tempo og det er frem frem frem, hun har svært ved at skridte da hun tripper, og parader er der ikke noget der hedder. Jeg rider hende maget seriøst og selvfølgelig indgår halve parader i mit arbejde. jeg arbejder også med hende fra jorden hvor vi laver en masse horsemanship m.m.
Alt i alt en dejlig og glad pony, bare med for meget energi.
Jeg har prøvet alt det med cool mix (som hjælper en smule), longsering, ture og div.
Når hun ikke får havre hjælper det en smule på energien. Men ikke nok til at jeg kan få det optimale ud af arbejdet. så hvis der er noget der har super erfaring med et produkt eller et foder for uden cool mix, der er godt høre jeg meget gerne fra jer.
og hun er selvfølgelig på fold hver dag i min. 5 timer.