Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Energibombe...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 22:26

Jeg har en pony hoppe på 4 år, som har SÅ meget energi.

Det er derfor svært at træne intensiv dressur på hende da den første halve time går med at få hende til at slappe af bare en smule.

så derfor tænkte jeg om nogen har nogle gode råd, eller kan anbefale nogle produkter i har haft god erfaring med.

vi har prøvet med andet foder, som hjælper en lille smule, men hun er stadig så tændt at hun er meget svær at arbejde med.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 22:29
I stalden hvor mine ponyer står, er der også en 4 års som bare var springfyldt med energi... De prøvede arbejdede en del horseman ship med den og det har hjulpet en del.. Den slapper mere af nu... Pigen som har den, har også leget en del med den i ridehuset.. Spillet bold med den osv... Ved ik om det måske var en løsning...??

Hej fra Anette...

Efterlyses....: Ophelia, sort DV hoppe.. Se tidl. indlæg under efterlysning...:)

0
0
Svar på denne tråd

dæmp den med foder
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 23:16

får den havre? det kan være en stor energibombe for en hest det er lidt varm i hovedet - der findes fx coolmix fra spillers og mange andre produkter på markedet som kan tage det væreste energi og "køle" den ned...

jeg har selv en energi bombe til en hest den får lidt havre 1 kg pavo og alt det hø den kan spise... gennem foder ændringer har virkelig sat en dæmper på energien...

du kan evt (hvis den får havre) erstatte noget af det med olie(max 3 dl)

hvis den ikke er så mange timer på fold så luk den mere ud...

skridt nogle ture, så den kan stresse af.

måske øve halveparader så du kan få mere styr på den, når du er på ryggen af den...

0
0
Svar på denne tråd

njfghfhfh
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 23:19
Spillers Cool mix. den gør at de ikke hidser sig selv op, men stadig har overskud .

jeg bliver kendt, - og indtil da kan du kalde mig Laura xD

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 23:46
Jeg lader lige Milo tonse rundt i longen i en 20 minutters tid inden jeg sætter mig op på ham, så er han ikke overfrisk, men nem at have med at gøre.

Fyrst Milo ^_^
"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?"
- When the Purple Settles, by Chibi Angel.
0
0
Svar på denne tråd

Ebergibomber skyldes ofte
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 08:12

smerter hos hesten.

Hesten vil ofte forsøge at løbe fra smerte, den stopper ikke af smerte.

Sadel der trykker, ømhed i muskler. slid i led. Altsammen giver heste, der forsøger at komme væk og dermed ligne energibomber.

Få hesten checket!, for det er sjældent foderet.

MH Conny

Svend 4 ever og det

Følg klummen "Trænerliv" på

WESTERNPORTALEN der har 11,500 hits om dagen

Halvpart på westernhest?

Cal B Western Center

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 12:54

Hesten er tjekket igennem og fejler intet. jeg er øvet dressur rytter og har haft med rigtig mange heste at gøre, og redet alt fra ung heste til ældre heste som går landstævner. jeg er vandt til heste med meget energi, men det er bare som om hende her har evig energi, men på en positiv måde. hun er glad og elsker at arbejde, ørene fremme, kunne aldrig finde på at lave numre, men der en næsten kun ET tempo og det er frem frem frem, hun har svært ved at skridte da hun tripper, og parader er der ikke noget der hedder. Jeg rider hende maget seriøst og selvfølgelig indgår halve parader i mit arbejde. jeg arbejder også med hende fra jorden hvor vi laver en masse horsemanship m.m.

Alt i alt en dejlig og glad pony, bare med for meget energi.

Jeg har prøvet alt det med cool mix (som hjælper en smule), longsering, ture og div.

Når hun ikke får havre hjælper det en smule på energien. Men ikke nok til at jeg kan få det optimale ud af arbejdet. så hvis der er noget der har super erfaring med et produkt eller et foder for uden cool mix, der er godt høre jeg meget gerne fra jer.

og hun er selvfølgelig på fold hver dag i min. 5 timer.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider