Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

sliksten
Forfatter: 
Dato:  01-12-2003 18:06
Hejsa.

Vil vil lige spørge om en hest kan få for meget salt.
Jeg har en hest der slikker meget på sin sliksten. Det er nærmest som om den nyder at stå og slikke. Kan den mon få for meget.

Hilsen Anne :-D
0
0
Svar på denne tråd

888888
Forfatter: 
Dato:  01-12-2003 18:34
Jeg tror kun de slikker på den, når de mangler salt.

Kender du ikke, hvis man pludselig får lyst til noget salt. Det er vist fordi kroppen mangler salt, og derfor får man lyst til det...

helt ærligt, så er jeg ikke sikker, men jeg tror ikke den får for meget!!

Sandra!

Nu flere heste vi spiser i Danmark, nu færre skal lide en hård og uretfærdig, tiltider dødbringende, transport til udlandet.

(jeg får pludselig lyst til en hestebøf...)
0
0
Svar på denne tråd

ja....
Forfatter: 
Dato:  01-12-2003 19:05
Jeg mener også at hesten slikker på den fordi den har brug for det...

Min plag har en sten, og han bruger den kun når han spiser. Han står simpelthen med foder i munden og slikker samtidigt på stenen...

Qnuz Camilse

selv om hestene er små er det bedre end at gå;)
Don't horse around, get a welsh
Den mest ukloge er den der ikke lytter til andres råd
Til alle der har lyst SKRIV I MIN GÆSTEBOG PLEASE

Så er der blevet opdateret billeder af lillemanden på min HP klik her for et kik. Du er meget velkommern til at skrive i min gæstebog, hvad du syntes om siden, min billeder og alt det der.
0
0
Svar på denne tråd

Ja, tror
Forfatter: 
Dato:  01-12-2003 19:27
også, at de kun slikker på stenen hvis de har brug for salt. Alle mine har saltsten, men de to ismuler rør ikke deres, de er som nye endnu. Hvorimod min gamle hoppe, slikker helt vildt. Hun har aldrig sin sten ret længe ad gangen. Så tror selv de regulere det.

Hilsen Kenny.
0
0
Svar på denne tråd

Mineralsten!
Forfatter: 
Dato:  01-12-2003 19:53
Det jeg pljer at gøre for mine heste, er at give dem en mineralsten hver vinter. Der er både salt, mineraler og andre vitaminer i, og så "sveder" de heller ikke, som slatstenene gør....
Jeg kan varmt anbefale det!

Knus Mette...
0
0
Svar på denne tråd

Forskellligt
Forfatter: 
Dato:  01-12-2003 20:58
Min ene hoppe er knapt 3 uger om at kværne en saltsten på 2 kg, de andre heste/ponyer i stalden har deres et års tid eller 2... :-)

0
0
Svar på denne tråd

salt i foderet...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2003 23:02
Prøv engang at komme en lille skefuld salt i dens foder og se om det ændre dens behov.

For meget salt kan vel godt være skadeligt på lang sigt, ligesom at de ikke anbefales mennesker i store mængder.

Så hvis den nu ændre slikkevaner i takt med at du giver den salt i foderet, så er det nok fordi du skal give den mere salt. Giver det ingen effekt så kan det være af ren og skær kedsomhed.

Mine krikker rør ikke deres slikstene, men de får også en spiseskefuld salt om dagen i deres foder.

-miki-

Læs mere om hestene og mig her hvor der står alt om stævner, reaultater, billeder og hvad vi ellers laver af spændende udflugter.
0
0
Svar på denne tråd

Sommer, med salt
Forfatter: 
Dato:  02-12-2003 00:15

Hej...

Husk, slikstenen er meget vigtig om sommeren, hvor hestene går på græs, de mangler saltet+ mineralerne, som slikstenen afgiver.
Hestene sveder også mere om sommeren, derfor er salt livs vigtig... Bare et godt råd.

Hos os bliver saltstenen flittigt brugt, sommer og vinter.
0
0
Svar på denne tråd

tak skal i have
Forfatter: 
Dato:  02-12-2003 08:29

Tak skal i have for alle svarene.

Jeg tror ikke det er fordi han keder sig da han går i løsdrift, men jeg vil da lige prøve det med at tage salt i foderet.
Men hvad er det så for noget salt jeg skal bruge?

Mange hilsner Anne. :-D
0
0
Svar på denne tråd

Efter jeg fik..
Forfatter: 
Dato:  02-12-2003 10:04
lavet en foderplan med D&H's produkter, så har hesten overhovedet ikke rørt sin saltsten.

Den har hængt der i 2 år nu og han bruger den aldrig (til gengæld er han helt vild med Lik It-"stenene").

Så jeg tror også det har noget at gøre med deres behov for salt og nej, min får ikke salt i maden; kun det der måtte være i foderet.

MVH
Wivian.
0
0
Svar på denne tråd

og til wsg...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2003 10:16
Du skal bare bruge alm køkken salt og så en theske fuld i maden hver gang du fodre (jeg går ud fra det er ca 2-3 gange dagligt?!)

wsg:
Ja sjovt nok har mine det på samme måde, men giver dem salt alligevel. Kan kun sige god for D&H produkter. Det er virklig noget der giver godt.

Og ang Lick it... så er de banlyst herhjemme, for ingen af hestene spiser deres wrap, når der hænger sådan en på væggen og de har ædt den i løbet af en aften. Det er sgu for dyrt og for meget sukkerindtag *g*

Men de får dem nu alligevel her til jul.. en lille guf juleaften skader vel ikk??

-miki-

Læs mere om hestene og mig her hvor der står alt om stævner, reaultater, billeder og hvad vi ellers laver af spændende udflugter.
0
0
Svar på denne tråd

Lick It....
Forfatter: 
Dato:  02-12-2003 10:27
Jo, Rocket var da godt nok hele 1½ dag om sin... Han spiste dog også sin hø.... Nogen, der sagde grovæder? *GG*

Rocket får også en i julegave, men det er ikke hverdagskost (så skal jeg da vist lige finde et andet bedre betalt job *GG*).... Han er jo på kur, men fik en, da han i flere dage havde haft det svært med vejrtrækningen på grund af fugtigt vejr=lidt forkælelse..... *GG*

MVH
Wivian.
0
0
Svar på denne tråd

forkælelse...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2003 20:21
...er en fabelagtig ting *gg*

Har du forresten selv smagt lidt på de der lick it?? Altså FØR hesten kommer til den?
Den med æble smager bare sååååå godt. Jums jums! Men godt råd: Smag IKKE på den med hvidløg (n)

-miki-

0
0
Svar på denne tråd

Hestefodring
Forfatter: 
Dato:  03-12-2003 12:54
Jeg tror også mest på teorien om, at de selv styre det der med slikstenen og deres behov. Men lånte engang en bog på biblo., hvor der stod, at man skulle passe på med føl/plage. At de godt kunne have problemer med at styre det der med indtagelsen af ex. mineralsten, hvis de samtidig fik et højeffektivt foder, der var spækket med mineraler.Men læs selv! Bogen hedder hestefodring.
0
0
Svar på denne tråd

Jeps, jeg måtte da...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2003 20:28
lige smage på den og min, øhhh hestens, var også med æble:-)

Jeg smager næsten på alt hvad han får at spise ud af ren nysgerrighed....:-) Jeg behøver dog ikke smage noget med hvidløg i for at vide jeg ikke kan lide det; jeg hader hvidløg *GG*

MVH
Wivian.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider