Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

dvask øv
Forfatter: 
Dato:  03-02-2007 23:53

hejsa

min hest fik i onsdags fjernet 2 ulvetænder og 1 mælke tand.. og jeg fik så afvide at der skulle gå 3 dage før jeg måtte smide bid i munden af hende...

igår ville jeg så longere hende i grimen... og hun plejer at være frisk og selvgående i longen...

men igår måtte jeg konstant svinge med pisken for at bare holde hende igang, og jeg kunne ikke rigtig få hende i galop...

hun var kort sagt ret dvask.. og virkede også noget deprimeret...

kan det være bedøvelsen som stadig spiller ind???

eller kan det (lyder underligt) være fordi hun har følt sig forsømt fordi jeg ikke har været der lige så meget som jeg plejer?? hun er nemlig en ret speciel dame

0
0
Svar på denne tråd

Dvask...
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 01:59

Jeg vil ikke mene det stadig kan være bedøvelsen, som spiller ind. Men hun er sikkert stadig øm i munden. har du kigget om hullerne er fine og lukket? du skal holde meget øje med sådan noget- der kan gå betændelse i sådan noget eller der kan sidde noget mad i hullerne og genere... Tandkødet må ikke være rødt og hævet.

Men hvis hun plejer, at være frisk, så synes jeg du skal få doktor dyr til, at tage en blodprøve- hun kan jo have en virus eller andet som genere. Der er så meget skidt lige pt. som flurere.

Har du evt. fået hendes foderplan gået igennem? gødningsprøve?

**Stutteri Birkedal**

Hest, du er i sandheden et væsen uden lige.

For du flyver uden vinger,

og erobrer uden at bruge sværd.

Palomino shetlandshoppe- fuld stamtavle -til salg

se præsentation for info

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 08:06

ja jeg har fået foderplanen gået igennem fkere gange...

men nu har jeg doktor dyrs ord på at hun SKAL have mere korn end 500 gram om dagen...

hun fik taget gødnings prøve og fik ormekur i okt/nov

0
0
Svar på denne tråd

Ondt i "tanden"
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 09:13

Du tror ikke hun måske har ondt i munden, efter at ha' få tre tænder hevet ud

Det tror jeg nok, jeg ville ha', hvis det var mig

Jeg ville nok give hende fri nogle flere dage, og hvis det ikke hjælper, vil jeg nok få fat i dyrlægen igen. Der kan jo gå infektion i det.

Hilsen Lise

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 16:49

jeg snakkede med dyrlægen den dag hun fjernede tænderne.. hun sagde at jeg hellere end gerne måtte longere hende i grimen, og skridte i grime hvis jeg turde...

hun har haft helt fri fra ridning i 4 dage nu (efter hun fik de tænder ud, og dyrlægen dagde bare 2 dage)

hun var idag da jeg red hende ikke direkte dvask.. men hun virker "deprimeret", og som om hun virkelig har brug for at jeg bare er der...

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg fik fjernet tænder
Forfatter: 
Dato:  05-02-2007 21:50

Jeg fik fjernet 2 visdomstænder for kort tid siden. Jeg levede på flydne ting så som yoghurt o.lign. i 1½ uge da jeg havde ret ondt og ikke kunne åbne min mund helt. Det dunkede også lidt hvis jeg hoppede eller løb.

.

Min tandlæge sagde at jeg gerne måtte spise og tygge når bedøvelsen var væk. (kunne ellers tygge mig selv i kinden). Men følte rent fysisk ikke jeg kunne.

.

Kan forestille mig det er det samme med din hest. Så prøv lige at giv den lidt tid, på trods af dyrlægen siger noget andet. Den tager jo ikke skade af at stå i 1-2 uger.

Med venlig hilsen

Lena

PART SØGES

I 8464 OMRÅDET

se min præsentation

www.minimule.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-02-2007 21:53
hun er heldigvis ikke længere dvask og depri... eller jo det var hun idag da jeg sadlede op.. indtil hun fik gamascherne på og fandt ud af at den stod på spring.. så lysede hun pludselig op :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider