Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Araberfolk,hvad gør i??
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 21:44

Hejsa

Jeg er den heldige ejer af den skønneste hoppe i hele verden, syntes jeg selv, hi hi.

Det er en lille araber, rød med laaang hvid manke og hvid hale. Hvad gør i for at holder jeres heste rene?? syntes det er synd at vaske hende for ofte også selvom det er med varmt vand. Kan ikke rigtig undgå at hun bliver meget våd når jeg vasker manken.

Hun er vild med at rulle sig på folden, så hun er næsten altid beskidt. Hvad gør i for at manken og halen ikke bliver for ulækker?? Hvor ofte vaske i?? Eller er der nogen der har et smart fif??

0
0
Svar på denne tråd

en stålbørste
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 23:24

Vores hvide welsh mountain holdes pæn hvid og ren ved hjælp af en stålbørste af dem vi mennesker selv bruger, og så en god stiv børste ved siden af, efterfulgt af en hestehårsbørste der lige blanker og fjerner det sidste støv.

Vi vasker ham aldrig, og han ruller sig hver dag...

Hilsen Eneri

0
0
Svar på denne tråd

Hårpleje...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 10:10

Jeg har en hest med grå man og hvid hale. Jeg fletter både man og hale og hans hale kommer jeg i en halepose. Det resulterer i at han altid har en smuk hvid hale og en fin man.

Hilsen Benedicte

Så blev den ged vist barberet
Medarbejdere til Roskilde Festivalens campingkontor søges. Tjek min præs.
0
0
Svar på denne tråd

hundebørste
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 21:34

på mine bruger jeg en af de hundebørster der har to sider.. men en god alm. hårbørste kan også bruges... mudder mm kan ofte børstes ud når det er tørt... og så bruger jeg indimellem babyolie i en ren tør man... det gør at den filtrer mindre og er mere smudsafvisende.. i hvert fald på mine...

vasker dem meget sjældent med shampoo.. men min skimle vallak skyller jeg ofte når han kommer ind fra fold for han har ofte mudder fra hovene og hele vejen op på undersiden af maven... på trods af at der er en masse høje tørre steder på folden.. så vælger han altid at fræse rundt i mudderet ... heldigvis går de med dækken for ellers kunne jeg ikke lave andet end at fjerne mudder på dem

men er manen maget lang kunne du jo evt prøve at flette den som benedicte gør på hendes...

mvh

Mie

nu med Fadligt ox og Rixion kwpn!!!

jeg har mine holdninger og er ikke bange for at sige dem højt, men forsøger at undgå at støde folk!

0
0
Svar på denne tråd

show shine
Forfatter: 
Dato:  03-02-2007 19:37
Man kan også bruge show shine. En slags balsam, som gør håret let at rede ud og gør snavs lettere at fjerne...
0
0
Svar på denne tråd

Cowboy Magic...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2007 21:08
...Jeg er dybt misundelig på min mands arabers LANGE, lækre araberman - min araberblanding slider sin til halsens bredde.

Men Pieton får Cowboy Magic Detangler & Shine smurt i sin man med jævne mellemrum, det holder den filterfri.

Og så bliver den børstet med en kardæsk med hestehårsbørster.

... 8-) - 99E - 8-) ...
Love - Language - Leadership - Lightness

Grønhøj Rideklub - Et Godt Sted At Være!
2 allergibokse + ponybokse udlejes.
Grønhøj Rideklub - 7470 Karup J
www.youtube.com/99E
0
0
Svar på denne tråd

Mine haflingere
Forfatter: 
Dato:  03-02-2007 22:16

får lov til at have deres mudder i fred

Jeg børster bare manen som en almindelig man og putter evt. lidt showshine i en gang om måneden og ugler man og hale helt ud.

Min vallak hader at få ordnet "håret", så det er egentlig pga. ham at jeg lader det være - det er ikke det vi skal være uvenner over

Om sommeren vasker jeg dem engang imellem, så de bliver helt fine

Manerne er lidt grå i bunden, men bortset fra det så synes jeg ikke de ser beskidte ud - bare jeg børster dem et par gange om ugen.

Mange hilsner fra Sine (med haflingerne Havanna & Aslan)
*bosiddende i Albuquerque, USA, frem til juni*
'There is no closer secret than that between
a rider and his horse'
- Robert Surtees
0
0
Svar på denne tråd

Min Gris = den bedste farve
Forfatter: 
Dato:  04-02-2007 01:36

Nu har Qidar jo (som udtrykt af nogle staldkammerater) den sejeste farve :

Han går simpelthen i et med underlaget

Det er umuligt (selv på korte afstande) at se om han er ren eller ej - der skal mærkes efter...

Jeg synes det er dejligt og nyder det - for om ganske få år er han formentlig HELT hvid og så skal jeg nok være fremme i skoene for at finde en måde at holde hesten ren på 24-7.

"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds"

*Albert Einstein*

Formand for Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider