Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Underholdning i boksen
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 20:46

Jeg har en 2 års plag som er lidt af en rod. Han er den type der ikke kan have noget i sin nærhed uden det skal undersøges til bunds og han piller i alt. Selvom han står ude hele dagen og har hø tilovers om morgenen i boksen,ja så forsøger han alligevel at åbne sin boksdør, hiver sine krybber ned med vand og smider dem ud på staldgangen, bider i lister,væg m.m.og driller sin nabo

Jeg tænker nu at finde noget underholdning til ham i boksen, f.eks en af de der bolde eller et dæk. Har nogen erfaring med det og hvor køber man dem og hvad koster de?

Eller andre ideer?

Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd

Du kan hænge
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 20:51

tomme 2 liters mælkedunke ind. Kanoa har nogle tilsvarende, og det bliver puffet godt rundt indimellem. Ellers kan du hænge gran/æblegrene op, det plejer at være et hit.

Et dæk vile jeg ikke hænge op, forestiller mig at de kan hænge fast med et ben, eller noget.

Skøn shetlandshoppe søger godt blivende hjem hvor hun kan gå i løsdrift med andre heste/ponyer. Salg eller udlån. Kun til rette sted.

Opstaldning søges i Næstved. Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Kanoa2
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 20:53
Kan de ikke bide dem i stykker og få spist plastik?

0
0
Svar på denne tråd

Det ved jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 20:57

Men det tror jeg ikke. Måske, hvis de gnaver godt og grundigt i dem. Det er ikke sket hos os endnu.

Skøn shetlandshoppe søger godt blivende hjem hvor hun kan gå i løsdrift med andre heste/ponyer. Salg eller udlån. Kun til rette sted.

Opstaldning søges i Næstved. Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Equi Ball
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 21:06

De heste, jeg har haft, har altid været helt vilde med deres equi ball - en stor slagfast plasttønde, man fylder op med "godbidder" i form af foderpiller. Det styrker samtidig deres "intelligens", og gør dem derfor lidt trætte, efter de har tømt den. Der er dog nogen, der hævder at det kan stresse dem, fordi der går lang tid med at få foderet ud. En equi ball koster ca. 500 kr, men til gengæld kan man have den i rigtig mange år.

Hvis du ønsker et billigere alternativ som hesten kan bide i, kan du købe en af de der foldede bomuldsreb, som man bruger til hunde og sætte den op på tremmerne i boksen med et bomuldstræktov. De koster ca. 40-60 kr. afhængig af størrelse og kan købes i forretninger, der sælger hundetilbehør.

Hilsen Lise

PS. Hvilken Gorrion er din hest efter? Er det den, der står hos Eva Marie i Spanien, eller er det ham, der står i Frankrig (Bordeux)?

0
0
Svar på denne tråd

LiseA..
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 21:18

Han er efter Gorrion der strå hos Eva.

Har arbejdet hos Eva en del år mens jeg boede dernede.

0
0
Svar på denne tråd

legetøj
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 22:21
jeg har købt/fået sådan en man hænger imellem både for at de ikke skal blive ødelagt. den er lavet af meget holdbart materiale og kan hænges op. de har også en saltsten som de bruger meget tid på, den er også hængt op. du kan også bruge et hø net med hø eller halm i det kan der også gå meget tid med

hvis man havde kunnet spinde uld af en mands hjerne-- så var det lige akkurat lige nok til et par g-strengs trusser til en undulat

0
0
Svar på denne tråd

sojadunk
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 22:28

Min toårs har en sojadunk, som hænger i et bomuldsreb. Den leger han meget med, men han har ikke bidt den i stykker endnu :) Siden han fik den er han holdt op med at spise isoleringen omkring sine vandrør Jeg har ikke regnet ud, hvad dette avancerede stykke legetøj har kostet, men hvis man har en gammel sojadunk og et molestreret træktov liggende, er det ganske gratis.

Man KAN lave et lille hul i dunken og fylde gulerodsstykker i, som hesten skal få til at falde ud. Men indledende forskning i effekten af dette tyder på, at hesten oplever konflikt og frustration, når/hvis godbidderne slipper op.

Mvh

Julie

0
0
Svar på denne tråd

Legetøj med gulerødder i
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 03:19

Hvis det stresser hesten at gulerødder der har været i legetøjet slipper op, så kan man jo bare give hesten legetøjet med gulerødderne i og fjerne det igen når gulerødderne er spist.

Min hund får hundemad i sodavandsflasker og den ved udmærket godt, når der ikke er mere mad i, så mister den interessen og ser ikke stresset ud.

0
0
Svar på denne tråd

Ja ja...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2007 20:28

Personligt tror jeg, det er de færreste heste, der får nervesammenbrud over at deres gufautomat brænder tør Men det SKAL da nævnes, når nu der ligefrem ligger verificerede observationer for.

Hestene i forsøget kom dog (så vidt jeg husker) ikke ret meget på fold (hvis de overhovedet gjorde), og slikautomaten var "i stedet for hø".

Mvh

Julie

0
0
Svar på denne tråd

Undersøgelsen...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2007 00:33

Så vidt jeg husker var en af grundene til at legetøj med "slik" kunne give frustrationer, at hestene ikke altid fik samme "reaktion" fra legetøjet ved samme handling. Så det var ikke kun et problem, når der ikke var flere godbidder, men at godbidderne ikke altid kom ud af dimsen, når hesten rullede eller skubbede, eller hvad de nu gør, legetøjet på samme måde som tidligere gav gevinst. Det var vel noget med, at de så godbidden som en belønning for en bestemt handling og så ikke forstod, at de ikke blev belønnet hver gang.

Er det Gorrion, der stod ved Silkeborg, før han vendte hjem til Spanien (uh er det allerede så mange år siden...)? Han er nu en dejlig dreng.

0
0
Svar på denne tråd

Gorrion...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2007 00:35
Ja det er den Gorrion, kan jeg se på præsentationen. Er moderen også den, der stod hos Lis?
0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2007 07:24
Det er det,kender du dem oppe fra Lis?

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2007 08:11
Ja jeg havde hest opstaldet der på et tidspunkt.
0
0
Svar på denne tråd

Hestebold
Forfatter: 
Dato:  03-02-2007 19:14
Min ene vallak er også lidt af en bølle inde i stalden ! Han smider rundt med sine spande, stjæler alt hvad han kan nå, bider i træværket o.s.v. Ham har fået en hestebold til 249 kr som jeg har hængt op inde i boksen og den er han meget begejstret for ! Han har også en rund saltsten som jeg har bundet fast på stolpen så han kan skubbe lidt rundt med den ! Han er MEGET madglad så han bliver simpelthen for ophidset hvis det er legetøj med mad i men han hygger sig og er afslappet når han leger med sin bold og slikstenen !
0
0
Svar på denne tråd

arla mælk
Forfatter: 
Dato:  03-02-2007 19:27

min bandit skal også pille og bide i alt...selvom han snart fylder 10 år

jeg køber de der 2 liters plastikbunke fra arla, drikker mælken selv og fylder lidt vand i og hænger den op i hans boks...det er et fantastisk legetøj, han stadig synes er total fedt efter 5 år...

*** TOP PONY SÆLGES ***

Super elegant og velrejst 5 års kat I pony. Mørkskimlet vallak med masser af kapacitet. Yderst velgående og helt reel pony til den rutinerede rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider