Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fra Havre til Byg
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 10:31

Goddag *S*

Jeg vil lige høre jer om noget... jeg har selv en rimelig god ide om hvad jeg skal gøre men vil bar høre om det også er det I ville gøre.

jeg skal flytte dyret og der hvor vi flytter hen fodre de med Byg og fuberlux + 6 kg 60% Wrap

Nu får han sort havre st.hippo natur müsli og ca 1-2kg lucerne

hvad siger I? når han flytter så mindre kerne og ca 1kg fiberlux eller det samme kerne?

Knus Nickie

Knabstrupperen - en race i fremgang
Hugo Boss
0
0
Svar på denne tråd

Ville slet ikke
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 14:36
Fodre med byg.

.
De er på vej :-)
1. er ankommet:-)
0
0
Svar på denne tråd

heller ikke mig
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 14:47

Jeg ville slet ikke fodre med byg, da heste ikke kan nedbryde kernerne ordentligt. Derfor udnytter de ikke energien optimalt og

det må derfor også være billigere af fodre med havre eller et andet energitilskud som er bedre beregnet til heste.

Nu afhænger det jo af hvor meget energi din hest har brug for, men måske var det en mulighed at holde ham på wrap, lucerne og en vitamin/mineral blanding?

Super hingsteføl efter BH Armano/Mago XX/ Nino sælges. kun RDH/EDH hopper på mor-siden.

0
0
Svar på denne tråd

hhmmm...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 16:06

Fiberlux er da mig bekendt et fuldfoder, så du behøver da slet ikke fodre med korn ved siden af. Den skal så bare have lidt mere fiberlux.

Personligt ville jeg ikke fodre med byg med mindre det var godt forarbejdet. Hel byg er noget skidt.

Men jeg tror du vil finde det positivt at skifte fra hippolyt til fiberlux.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

Fiberlux
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 16:21

mener jeg, er et tilskudsfoder, hvor man kan supplere op med korn, hvis hesten mangler energi.

Du kan sagtens fodre med byg i mine øjne, bare få lavet en foderplan.

Jeg ville bruge roepiller og olie udover fiberluxen. Samt hø/wrap i gode mængder.

Tine

En rigtig hest er en oldenborg.

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

Byg er
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 16:31

... helt fint at fodre med.

Havre skal du give i forhold til hvor meget energi din hest har brug for.

Hvis den ikke kan tåle eller fordøje hel byg er det fordi dens fordøjelsessystem ikke fungerer som det skal. Tal med din dyrlæge hvordan du kan sikre dig at fordøjelsen er i orden, eller giv den en kur med hørfrø...

Moller :-)

0
0
Svar på denne tråd

Ja et tilskud
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 18:46

Fiberlux er et tilskud som gives sammen med korn.

Skøn shetlandshoppe søger godt blivende hjem hvor hun kan gå i løsdrift med andre heste/ponyer. Salg eller udlån. Kun til rette sted.

Opstaldning søges i Næstved. Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

moller
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 20:51

"Hvis den ikke kan tåle eller fordøje hel byg er det fordi dens fordøjelsessystem ikke fungerer som det skal."

Det er da ikke korrekt. Hel byg er svært for hesten selvom både tænder og fordøjelse fungerer korrekt.

Desværre har byg en meget tyk skal, så den er svær for hesten at fordøje. Derfor går byggen tit hel igennem systemet eller endnu værre... det går ufordøjet til stortarmen.

Det har intet at gøre med at hestens fordøjelse er i udu, det er blot et "forkert" fodermiddel til en hests fordøjelse.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

trutterut
Forfatter: 
Dato:  31-01-2007 09:58

Hej ...

Nu spurgte jeg altså ikke for og imod ByG...

Sagen er den at Hugo flytter ned på en rideskole og når der er 50-60 heste så kan hver enkelt hest altså ikke have hver deres foderblandind. Og her er kornet altså Byg og alle hestene derude så sunde og raske ud...

Fiberlux kender jer fra tidligere og jo det er et tilskuds foder ikke fuldfoder.

Men... sagen er jo den at uanset hvad så er foderværdierne i Byg højer end i Havre

Hugos foder som det er nu:

Sort havre ca 1.5 kg dagligt

St.Hippo 0,5 kg dagligt

lucerne 1,0 kg dagligt

hørfrø

hvidløg

olie

biotin

Skal lige siges at han ikke bliver brugt sønderlig meget lige pt da jeg står uden ridehus og vejret ikke just har været på min side

Forslag til ny foder:

Byg (tror faktisk det er valset) 1 kg dagligt

Fiberlux 1 kg dagligt

wrap 6 kg dagligt

hørfrø

hvidløg

olie

biotin

og så må den reguleres når han kommer i form og bliver brugt noget mere det er jo det der er meningen med at han flytter

Hilsen Nickie & Hugo Boss

Knabstrupperen - en race i fremgang
Hugo Boss
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider