Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Blod ved ballen/strålen- hvad er det?
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 22:25

Her forleden da jeg endnu en gang var på opdagelse på hestens ene ben, der har haft lidt muk, pillede jeg i noget, jeg troede var mudder. Men når man piller tørt mudder af, så begynder det jo ikke at bløde.

Det er lidt svært at forklare, men det var for enden af strålen i mellem begyndelsen af ballerne. Pillede lidt i den ene side, og det begyndte som sagt at bløde en smule. Vaskede det straks med en iobac opløsning, så der ikke kommer betændelse i.

Er der nogen der har en idé om hvad det kan være?

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

tjah...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 23:27
Lidt svært udfra beskrivelsen. Men hesten kan jo have trådt sig selv i ballen og derefter fået mudder i det. Det kan dog også være en slags sur stråle ovenpå alt det vand/mudder. For nogle år siden, da min hoppe gik på døgnfold i efteråret, og det regnede og regnede, og hun ikke kom ind længe nok til at hovene kunne tørre, fik hun et lyserød, fedtet "hul" i ballen. Dyrlægen kaldte det balleforrådnelse og sagde, jeg skulle behandle det som sur stråle. Dvs med blåsten/udtørring.
0
0
Svar på denne tråd

Det er
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 08:58

svært at forklare ja, for det er ikke i ballen, men ved strålen det går op i ballen, altså ved spidsen mellem de to baller.

Der er ikke sur stråle, men måske der kan være der alligevel?

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Et billede
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 08:59

på denne hjemmeside kan måske hjælpe?

www.hovslagarskolan.se...ar%203.gif

Det er den der spids op til ballen.

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

jeg ved ikke hvad det er
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 09:53

men har tit oplevet det.

Har også bare renset det også redet videre... Der har aldrig været tegn på halthed eller andet.

Mvh. Tine

Vil du til udlandet i et år og passe heste?!

Hestepasser søges til stald i Schweiz. Start juli ´07

Kontakt mig for flere oplysninger

Se mine billeder på: s118.photobucket.com/a...ky02_2007/

0
0
Svar på denne tråd

hej sasser
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 10:18

Jeg er stadig ikke helt med på hvad du mener? Er det strålefuren der revner op i ballen og det er derfra det bløder? Er vi den hårede del eller i selve balle/strålehornet? Uanset skal det ikke bløde. Det billede fra hovslagarskolen viser ikke andet en en let forsnævret hov med lidt for lang tå. Strålen er lidt for smal men pæn og uden råd.

MVH

Christina

0
0
Svar på denne tråd

Det er svært
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 15:38

at forklare Christina :-) Det er ikke nogen del der er blød eller med hår på, det er den hårde del der er går op i en spids inden ballerne.

Forestil dig hoven står på jorden. Når du mærker mellem ballerne og lidt ned mod strålen der er i jorden, så er der sådan en hård kant. Der kom jeg til at pille i ydersiden, fordi jeg troede det var tørt mudder, det begyndte så at bløde lidt, så ved ikke rigtig hvad det er.

Var det mere forståeligt?

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Redigeret billede
Forfatter: 
Dato:  30-01-2007 15:44

der hvor den blå cirkel er om, det er den spids på vej op i ballen jeg taler om.

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider