Hej hej
På min rideskole har de nu valgt at skifte til nyt foder. Jeg har indtil nu selv medbragt foder, men det vil være meget nemmere, hvis jeg kan fodre med det samme som de andre heste får.
Det drejer sig om Aarhusegnen Andels "Müsli-power". Det er et fuldfoder, som suppleres med hø/wrap.
På hjemmeside skriver de flg. om foderet:
Müsli Power
Hvad er MÜSLI POWER
- Et støvfri müsli fuldfoderfoder
- Indeholder sort havre, der har et højt indhold af olie
- Tilsat hvidløg og urter
- Meget højt indhold af vitaminer og mineraler
- Moderat protein indhold
- Fodres sammen med hø og halm
- Anvendes til heste i træning, samt til vedligehold
- Leveres i sække
- Islænderfoder
Anvendelse - Anvendes sammen med hø og halm
- Specielt til heste, hvor der fodres med meget halm
Fordele ved MÜSLI POWER - Lavt protein indhold
- Urter og hvidløg der styrker og vedligeholder immunforsvar
- Grov struktur der stimulerer tygning, som iver god spytdannelse
Jeg vil jo gerne at mine heste er dækket helt ind. Den ene er en plag på 2 år, som jo vokser. Jeg ved ikke om jeg kan fodre hende på dette foder??? (ellers fortsætter jeg med mit eget til hende)
Den anden er en unghest, som er i let arbejde, men som stadig er lidt verbygget og sætter muskler.
Det jeg bider mærke i er det lave proteinindhold. Det skal de vel bruge til hhv. at vokse og sætte muskler.
Er der evt. noget jeg kan supplere med for at tilgodese behovet for proteiner? Evt. sojaskrå eller andet?
Efter anvisningen skal de have 1,4 - 1,8 kg. af dette foder om dagen for at være dækket ind + hø/wrap.
Hvis nogle vil have en oversigt over indholdet og kan beregne hvad jeg skal supplere med ud fra et foderprogram, ville jeg blive MEGET glad.