Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Pleje af swarovski Pandebånd?
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 12:30

Hej

Jeg har en del, nok for mange swarovski pandebånd og de er blevet matte med tiden. Nu har jeg så fået fat i et helt nyt til en pokkers sum og ville egentlig høre om i har nogle gode råd? Jeg har hørt man kan smøre et tyndt lag af gennemsigtigt negelak på, men tør ikke prøve det af - I tilfælde af at det går galt. Nogle erfaringer? El. andre gode råd? Smykkeforretningen kunne ikke give andet råd end at tørre det over med en tør klud eft. brug. :/

0
0
Svar på denne tråd

vinduespusse-middel
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 12:37

det er jo glas sten, brug glasrens...

mvh,

Maria.
0
0
Svar på denne tråd

hejsan
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 13:32

Hej

I stalden hvor jeg står er der en som har et BR-pandebånde (det med 3-kanterne) som er næsten 10 år gammelt. Det skinner stadigvæk som nyt. Det eneste hun gør er at når det bliver pudset, så tager hun en vatpind med vand på og gnider godt.

Jeg har aldrig hørt om Neglelak og vil ikke tilråde det.

Mvh.

Dorte

Gård søges i nærheden af Ødum, mindst 2 Ha.

0
0
Svar på denne tråd

Skurepulver
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 13:48
Tag en gammel tandbørste og lidt skurepulver og gå igang - stenene bliver som nye!

Så bare lige skyl det af bagefter og lad det tørre og giv læderet en gang fedt ;-)

Mit pandebånd er med to rækker sten og det er nok 10 år gammelt, men stenene funkler på ny efter en gang skurepulver

DRESSURHOPPE KØBES
Jo mørkere jo bedre, 3-5 år, ca. 165-170 cm. super temperament, hjertet på rette sted.
Godt gående og med mere mellem ørerne end blot en pandelok.
0
0
Svar på denne tråd

neglelak
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 14:51

Jeg har hørt om det med neglelak og ja det virker rent faktisk - Det er sådan stene ikke falde hurtigere ud og de vil også skinne mer' - Man gør det samme med bælter og fek. de der fries & company tasker. En af mine veninder har gjordt det og det virker rent faktisk :)

Hilsen Marie-louise

Team Rocky <''333 :D

Haffelaffer styre ;D

Nogen gange river gud vingerne af sine egne engle :'( ..

0
0
Svar på denne tråd

pandebånd
Forfatter: 
Dato:  25-01-2007 18:53
Jeg bruger også selv gennemsigtig neglelak, men selvfølgelig først efter at have renses stenene.

lakken holder stenene rene og sørger for de ikke falder ud så hurtigt.

Super effektivt. :-)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Scirrocco Ashk

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

TEAM RC
- Vi kan, vi vil, vi gør det!

- Ejer af en broget skønling (:
0
0
Svar på denne tråd

Neglelak
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 12:52

Jeg bruger også neglelak... på pandebånd, bælter og tasker - og som de andre - det virker!

Mvh. Gitte

www.stald-olsen.dk

Træner for

HKR's Ponygameshold

Salg af rideudstyr

se min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak for jeres
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 21:24
råd, jeg prøver lige det med negelak til de gamle pandebånd først-Det her er et til 1200 kr. så tør ikke hvis det går i stykker. Mange tak

STALD SMEDEGAARD

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

nej til neglelak
Forfatter: 
Dato:  26-01-2007 21:43
Jeg synes ikke neglelak virker i mine tilfælde har det gjort stenene matte og gulige.. mit råd er lad vær' med at pudse over dem når du puder fx. saddel og hvoedtøj

Kærlig Hilsen Amalie

Selv uden rytter vil en hest altid være en hest.

Men en rytter uden en hest, vil altid kun være et menneske

0
0
Svar på denne tråd

Jeg pudser
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 15:14

Mine pande bånd i Sadelsæbe når jeg til dagligt pudser det andet læder. når jeg har tørret stenene over pudser jeg efter med et rent og tørt frote håndklæde og de er som nye igen. Umiddelbart turde jeg ikke begynde med nelelak på mine pande bånd til 700 kr. stykket... uha bare tanken.

Jeg har heller ikke problemer med at stenene faldet ud. På mine OS pandebånd sidder steneden lige som i hver sin hæftning, ligesom diamanter sør i en ring. Så jeg tjekker bare at alle disse "kroge" slutter tæt om stenene og jeg har endnu ikke rettet på nogle af dem.

Hilsen Gitte

Medlem af DÅHM.... Jeg rider stævner, og jeg kan lide det...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider