Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Betfor vs. roepiller
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 15:31

Kort sagt:

Hvad er forskellen på Betfor og roepiller (udover økonomien)?

Twiggy bortgives m. særlige betingelser. HMS-projekt. Kun henvendelse fra voksne.
Malinois-tæve på 5 mdr. sælges til absolut godt hjem. DKK. Passet med alt.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Ingen forskel
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 15:37

Der er stort set ingen forskel. Bruger selv roepiller i vores stald. Eneste forskel er at roepiller skal stå lidt længere i blød, til gengæld er de ter gange så billige som Betfor.

MVH Frank

0
0
Svar på denne tråd

sukker!
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 15:41

Betfor indeholder 35% tilsat melasse, roepiller ca. 5% restsukker.

:Pia

baroksadel "branderupkopi" sælges.

Ny HdR Lexus dressur, 16½", bred bom, dybt sæde, kort model, sælges

Fotografering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Forskel
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 16:18

Jeg mener at roepiller er roe-affald (efter sukkerfremstilling?)og betfor er roe-trævler.

Ret mig lige hvis jeg tager fejl.

Mvh Pia*

0
0
Svar på denne tråd

Jo Jooh
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 16:19

Som pjemm så rigtig nok siger så indeholder Betfor meget mere sukker end almindelige roepiller, og dermed også meget med stivelse.

Stivelse frarådes til føl og plage, da de dermed risikerer at det går i senerne på dem og de bliver stivbenede. (Jeg har lige været til foderkursus på Blue Hors i weekenden )

Jeg ville aldrig vælge betfor fremfor roepiller, kan ikke se at der skulle være nogen grund til at fylde dem med sukker...

Sjetmandspony - den var go' :-D
0
0
Svar på denne tråd

roeaffald
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 17:25

Roeaffald er netop roetrævler. Roerne rives og væsken presses ud af dem, i denne væske er der sukker som senere hives ud af væsken.

Det er altså ikke "affald" i den forstand at det er et eller andet klamt, det er nøjagtig de samme roer, de har blot været igennem en anden proces og fibrene er tilbage.

:Pia

baroksadel "branderupkopi" sælges.

Ny HdR Lexus dressur, 16½", bred bom, dybt sæde, kort model, sælges

Fotografering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Hej Line
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 08:51
Hvad anbefalede de på kurset hos Blue Hors at man fodrer sine plage med?
0
0
Svar på denne tråd

Har været til åbent hus
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 08:56

på Blue Hors og de fodrer med Pavo til alle heste og masser af hø...

0
0
Svar på denne tråd

Jamen altså
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 09:43

Det er rigtig nok at de fodrer med hø, og masser af det. De bruger dog ikke Pavo længere, men et eller andet fransk fodermærke, som Thomas Velin kan skaffe til dem.

Det han gik meget op i var ikke hvilket mærke det var, men at man var opmærksom på at bruge at foder netop til plage, og at der ikke var for meget stivelse i. Hellere at den vokser lidt langsommere, de skal nok nå den samme højde +/- alligevel. Ren havre f.eks. var bandlyst, da det indeholder alt alt for meget stivelse.

Faktisk mente han at det var bedst at fodre dem med rent grovfoder, hø, wrap, roepiller o.lign. og så blot tilsætte vitamin og mineral blandinger. Såfremt de kan holde huld på det selvfølgelig!

Sjetmandspony - den var go' :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider