Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

død mus i hø!!
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 21:20

- Er ret klamt og det giver nogle bakterier i høet, som kan være ret farlige for hesten. Hvad er det for nogle bakterier og hvad er symptomerne for den efterfølgende sygdom? Der er blevet fundet en sort, gammel død mus i den balle wrap min hyp snart har spist 100 kg af!!! Og hvor hurtigt opstår symptomerne efter indtagelse?

mvh cecilie

søger afkom efter min hoppe: Cabaret RDS 10919 DK DV, MF: Cannon Row xx. Webb efter World Class (Weltmeyer) og to efter Blue Hors Romancier.

0
0
Svar på denne tråd

mus i høet
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 21:24
Hej, har selv oplevet flere døde dyr i wrappen. bla. mus og muldvarper.

Det er kun farligt for hesten, hvis dyrene er gået "i stykker" og dermed i forrådnelse.

Mvh Signe

Kattingegård - Avl og Pension

0
0
Svar på denne tråd

Pølseforgiftning
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 21:28

Det er vel pølseforgiftning?

Jeg kan desværre ikke huske den rigtige betegnelse. Smid ballen ud under alle omstændigheder, du ved ikke om den har taget skade og det kan ikke ses med det blotte øje.

0
0
Svar på denne tråd

pølseforgiftning
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 21:49

Det kaldes også botulisme. Vi have nogen i vores område der mistede flere heste, mener det var 5, pga denne "madforgiftning".

Wrap er et super foder, men det er meget vigtigt at holde øje med døde dyr. Vi har heldigvis ikke fundet noget i vores foder, men vi har også en jagthund til at gå det igennem flere gange - gør som Sylvia; smid ballen ud For der er vist ingen behandling at hente.

V.H

Anja

0
0
Svar på denne tråd

dyr i hø
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 22:38
Hvis det er et dødt dyr i en balle hø, så har det ingen betydning- dog ville jeg nok smide skiverne omkring ud. Det er kun i wrap at det kan føre til botulisme pga. det iltfrie miljø

Pernulle
0
0
Svar på denne tråd

pølseforgiftning
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 08:57

som det kaldes opstår ved dødedyr i wrap- din hest ville have været død eller syg nu, hvis det har aktuelt.

SÅ bare rolig

MVH d

0
0
Svar på denne tråd

underskrift
Forfatter: 
Dato:  24-01-2007 12:04

tak for jeres svar! Jeg er da glad for at min hest ikke er død nu af det, så jeg tar det roligt og lader hoppen spise de sidste 2 plader hø!

mvh c

søger afkom efter min hoppe: Cabaret RDS 10919 DK DV, MF: Cannon Row xx. Webb efter World Class (Weltmeyer) og to efter Blue Hors Romancier.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider