Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ømme hove
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 15:32

Vi har en ny lille ponyblanding på 107 cm. lidt spinkel, måske dartmoor i den. Spiser godt. Vi fandt lige ud af i går at han er øm i begge forhove, lige efter hvor strålen hører op og bliver til ben. Er der nogen som har/har haft en firebenet med samme problem og hvad gjorde I? Kan det måske afhjælpes med en midlertidig sko? Hans små hove er ellers fine og hårde, men er som sagt ømme og varme omme bagtil ved ballen må det være. Det gør at han tager lidt korte skridt i trav og hænger lidt på forparten.

Vil lige høre Jer ad inden jeg ringer til smeden i aften..

Hilsen

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Halløj
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 17:43

Hvor strålen hører op og bliver til ben? Er det ved koden du mener?

Hmm hvis den har gået i meget vand/mudder, kan det være strålen er blevet godt opløst og derfor lidt mere ømfindtlig end normalt.

Prøv at få smeden til at gå hoven igennem med en visitér tang inden I putter sko på. Hvis den ikke er øm i tåen, så er det nok strålen som er øm, også ville det være uhensigtmæssigt at lægge sko på nu hvor det måske snart bliver glat.

Håber den får gode fusser igen :)

Mvh Lea Grove

0
0
Svar på denne tråd

få den tjekket for forfangenhed...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 18:22

Det lyder som de første symptomer på forfangenhed.

Er det forfangenhed er det dyrlægen hurtigst muligt. Få samtidig tjekket din foderplan.

Netop ondt i punktet hvor strålen går over i sålen, er typisk tegn på forfangenhed.

Varme hove, forføjet puls taget på inderside lige over koden er ligeledes typiske tegn samt det at ponyen bliver småtgående.

Held og lykke

Eneri

0
0
Svar på denne tråd

er helt sikkert
Forfatter: 
Dato:  22-01-2007 18:39
strålen der er blevet sur ,min hoppe fik det samme for 14 dage siden ,og fik smed på hende og ,han gav mig noget jeg skulle smøre helt ned i strålen ,ka ik huske vad det hedder ,men var fordi at hun gik i løsdrift i alt det mudder ,hun fik varme ømme hove ,

jeg søger stor rolig vallak sku ku rides af børn ,billig ,evt udlån
0
0
Svar på denne tråd

samme problem
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 17:33

har jeg med min unghest, ham vil ikke ud og gå, tager kun små skridt og ømmer sig på hård bund, når ham kommer på banen er der ikke noget og han spiser og er lige så fuld af sjov aom altid

der er heller ikke noget at se i hoven (ingen sur stråle )men han er også lidt varm i ballen mest når han lige har været ude at løbe.

ja jeg indrømmer at jeg ser tiden and og troer også det er fordi det er så vådt, der var ikke noget sidste vinter men der var der også mer frost.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider