Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Jeg har så dårlig samvigtighed!
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 11:40

Ja nu skal jeg lige beklage mig til nogen!! Ja jeg har jo fået min hest ud på en rideskole og stå.. Er mega glad for at være der, der er en lækker stald og lækkert ridehus og alt det der.. Men... Man skal selv lukke sin hest ind og ud! Og de er ikke så glade for at man lukker sin hest ud alene så den står alene på fold.. Så derfor skal man altid spørge andre om de skal have deres ud! Og dem der ellers har opstaldet heste derude ville ikke have deres hest ud hvis det bare regner en lille smule. og der har jeg det jo sådan at en hest skal ud hver dag, ligemeget hvordan vejret er !! Og så har de 2 store folde og en løbefold! Og de heste der er opstaldet må man kun sætte ud i løbefolden, og der er kun mudder, og intet andet.. Så det er ozz så trist..

Mange gange lukker jeg ham ikke ud, fordi han skal stå derude mutters alene.. Da han stod hjemme hos min mor, kom han ud ved en 10 tiden og blev lukket ind når det var blevet mørkt! Hvad gør jeg?? Har så skide dårlig samvigtighed!! Snøft..

Sorry hvis det står lidt rodet!!

Min dejlige oldenborg MAHJONG!!

0
0
Svar på denne tråd

skifter opstaldningssted...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 11:47

Ja, hvis det var mig, så havde jeg skiftet opstaldning lige på stedet. Mine hestes velfærd kommer før det at have et stort fint ridehus.

Efter min mening skal heste jo ud hver dag og helst i længere tid af gangen.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

Samme her
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 13:02

Jeg flytter selv om en uge - fra et frimærke-stort knædybt mudderbad klods op ad møddingen - og til en højtliggende løsdrift hvor vi helt selv styrer det.

Det betyder mere besvær, ikke så mange at snakke med og længere til ridehus og skov - men vi kan IKKE klare at stå det andet sted mere. Hestene får mega-muk af at stå i det mudder, og de kan ikke lide at stå i boks 24/7.

Se sådan på det - du får en meget bedre hest hvis den trives. Dvs hvis den kommer ud, kan få stillet sit sociale behov med andre heste, får nok grovfoder osv.

Hvis hesten går på fold behøver du jo heller ikke ride hver eneste dag - så kan du lade den stå de dage hvor vejret er et problem. Jeg tror din hest vil foretrække dét frem for at komme i ridehus når det regner - men til gengæld ikke på fold.

Plus at det jo er rædselsfuldt at rende rundt og have dårlig samvittighed over at ens hest ikke har det optimalt...

Så flyt den - hvis du på nogen måde kan komme til det.

Anissi

0
0
Svar på denne tråd

enig det vigtigste
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 13:04
for mig ,når jeg vælger gård ,opstaldning er helt klart folden , er den ik i orden stor ,og fold hverdag ,er jeg ik intrs ,er vigtigere for hesten end en god boks.

nille bulldog medlem af foreningen for pyllerede hestemødre

0
0
Svar på denne tråd

Slug kamelen
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 13:54

Hej Michelle!

Jeg må tilslutte mig Miki. Og jeg tror også at du egentlig er enig selv i at du må flytte din hest, hvis den skal have det som en hest. Ja, det er mega surt, når man ellers er glad for et sted, men der må man proiritere.

Ellers må du gå foran i kampen for at få folk med på ideen om at deres heste har brug for motion, luft og socialt samværd. Måske arrangere et foredrag med en der ved noget om heste velfærd og adfærd, som folk har respekt for. Eller noget i den dur.

Sjovt som sådan nogle ting smitter. Der hvor min hest står er dækner på mode, og det er lige gyldigt om de er klippede og rides hårdt eller om de aldrig laver en pind og har god pels.

I øvrigt håber jeg snart at det bliver lov at heste skal ud hver dag og sammen med andre heste.

km.

0
0
Svar på denne tråd

På fold i alt slags vejr.
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 19:07
Vi er ikke uenige i, at heste helst skal ud på fold hver dag. Men, men. Nogle gange må man pririoterer. Jeg har hestene hjemme hos mig selv. Altså jeg bestemmer. Mine heste går på jordfold om vinteren, fordi når vejret er som det er i øjeblikket, står grundvandet faktisk over græsset, og uanset hvor mange hektar jeg giver dem, vil de ødelægge folden. Jeg skal altså vælge mellem godt græs om sommeren eller pletgræs. Min jordfold er pt et stort mudderhul og selv om vi giver hø med ud i dæk og foderanordning, så skal mine heste ikke stå ude i mudder til koderne i øsenden regnvejr fra kl. 7 om morgenen til kl 17 om eftermiddagen når jeg kommer hjem. Derudover byder min samvittighed mig ikke at have heste ude når det er bælgmørkt. Jeg ønsker ikke mine heste i ulykker, hvor både hest og trafikanter bliver slået ihjel pga løse heste på mørke landeveje, og det sker meget nemmere, at heste løber ud igennem hegnet, når det er mørkt. Jeg har ofte været med til at fange andres heste, som oftes i bælgmørke. Derfor vælger jeg tit kolera fremfor pest og lader dyrene stå inde, hvilket også er til diskution her i huset. Til dig som gerne vil have hesten ud, men selv skal gøre det, tilbyd 300 kr. om måneden for at få det gjordt, det er bare 10 kr. om dagen, du får ikke lavet meget for 10 kr..Mvh en sjællænder

Tinker altid tinker
0
0
Svar på denne tråd

Suanne
Forfatter: 
Dato:  20-01-2007 20:20

Jeg flytter ham ud til min mor når de kan begynde at stå på sommerfold..

SUANNE: Har sidet og tænkt på det der med at betale mig til at han bliver lukket ud og ind hver dag, så ville det ozz blive til lidt mindre spekulationer.. MEN.. syntes bare på en måde ikke at det kan være meningen når det er jeg giver 1450 kr om måneden!! Jeg ved ikke hvor meget andre giver, og ved heller ikke rigtig om det er dyrt.. Men dét er da penge..

Det er bare så surt at skulle flytte derfra for jeg snakker så godt med folk derude, og alle kender en! Og får privat undervisning 1 gang om ugen af en ridelære der har trænet mange der er blevet kanon dygtige, og han kan udanne folk til beridder har jeg fået afvide..

Syntes bare det er rigtig irreterne det hele!!

Michelle!!

0
0
Svar på denne tråd

Aftale foldordning
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 10:05

Dengang jeg havde min pony stående på sådan et sted, lavede jeg en aftale med en, som jeg vidste, gerne ville have sin hest ud hele dagen, at jeg lukkede ponyen og hesten ud på fold om morgenen. Så tog hun dem ind om eftermiddagen. Det var en allertiders aftale - ponyen kom ud hver dag og fik krudtet af - og resten af staldens heste kom måske ud i 1-2 timer om eftermiddagen ude på ridebanen.

Lav en aftale med en eller flere om, at du lukker dem ud og de tager dem ind. Eller omvendt.

Ejer af Interview Firfod.

There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse.
- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd

Forstår godt ...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 12:31

... dine frustrationer! Jeg er selv typen, der altid har lidt dårlig samvittighed. Man vil jo gerne sikre sig at ens hest har nogle optimale forhold, men samtidig vil man helst ikke gå på kompromis med ridefaciliteter, beliggenhed og social omgang med andre ryttere og hesteejere.

Jeg har selv flyttet en del rundt med min hest, fordi jeg gerne vil ha' det hele, men der er alligevel altid et eller andet, man må gå på kompromis med.

Har netop valgt at flytte min hest til et sted, der ligger temmelig langt fra min bopæl, fordi jeg konstant havde dårlig samvittighed - synes ikke han kom nok på fold og fik for lidt stråfoder.

Men jeg tror det nye sted opfylder de fleste af mine krav til hestevelfærd og faciliteter. Til gengæld er der så bare over 30 km derud! så nu må vi se, hvor længe jeg kan holde det ud ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Har prøvet at lave en ordning!
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 15:35

Flicka85: Hmm jeg har lavet en ordning med en, med at hun skal tage ham ud sammen med hendes og så tager jeg dem ind.. Men problemet er bare at hun ikke tager hendes og min ud hvis det bare blæser en lille smule eller det regner lidt.. Ude på den rideskole jeg står er der kun 4 opstaldet heste med min egen.. Og 2 af dem kommer aldrig ud.. ( det er sku så syndt )

Og dem der ejer rideskolen ville ikke have at man lukker sin egen hest ud sammen med deres...

0
0
Svar på denne tråd

Skod...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 17:46

Det er noget møg, at hun er så pylret. Min pony kom ud hver evig eneste dag fra kl. 7.00 uanset vejret. Dog blev hun inde, hvis himmel og jord stod i eet. Men altså, hvor ofte sker det?

Hvad med at bytte, så du lukker dem ud?

Jeg boede 5 min. fra rideskolen på cykel, så jeg stod bare op 20-30 min. før normalt, så jeg kunne lukke hesten ud, inden jeg skulle i skole. Fair løsning, synes jeg.

Men det kommer jo selvfølgelig an på, hvor langt du har.

Ejer af Interview Firfod.

There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse.
- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd

Michelle! det var en billig
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 18:23
opstaldning.

På en midtjysk rideklub gav jeg sidste år. 2.200,00kr på spåner. hvor vi selv skulle have grovfoder (hø/wrap) med oven i prisen (+ det løse), samt selv lukke hestene ud/ind på fold, med mindre hestene måtte komme på en bar jordfold sammen med elevhestene, - altså uden stråfoder, hvilket ikke mange turdte binde an med. - og der var også en del uro på denne fold, - hvilket kunne sige sig selv.

Man kunne i begrænset tilfælde betale en beriderelev 300,00kr. om måneden for at få sin hest lukket en 1/2time på en dyb løbefold, - altså på hverdag (hvis de huskede det). Skulle hesten lukkes ud i weekenden så var det 20,00kr. hver vej.

Når det blev taget op, vedr. man gerne ville have personalet til at lukke hestene på fold, i opstaldningsprisen, fik man altid besked på at prisen så ville stige enormt, da man skulle ansætte en fast person bare til denne service.

Den rideklub jeg har valgt nu, der bliver hestene lukket på fold hver dag, samt opstaldningprisen er mindre 1.900,00kr. alle står på spåner, og prisen er incl. hø/wrap.

De to rideklubber ligger ikke langt fra hinanden.

mvh
LGI

Jeg er født sådan, - Hvad er din undskylding??
En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd

Har prøvet!!
Forfatter: 
Dato:  21-01-2007 19:57

Flicka85: Ja det er noget rigtig skod.. Hmm, Jeg har mange gange prøvet at få det byttet om sådan så jeg lukkede ud, og hun lukkede ind.. Men tror ikke hun gider at køre derud så sent, fordi hun siger altid : Der har jeg ikke bilen, og gider ikke at cykle..

Det er bare så surt... Og man skal bare altid planlægge hele dagen for at det hele hænger sammen.. Der er aldrig en dag hvor man ikke skal have dårlig samvigtighed eller man bare kan lade være med at tænke over det!

0
0
Svar på denne tråd

åh ja...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2007 10:56

Jeg bliver endnu mere glad for mit opstaldningssted når jeg læser sådan noget. Det er en mindre rideskole og med ca. 15 privatheste. Alle snakker med alle og man glæder sig til at komme derud hver dag. Stalden er forholdsvis ny med godt klima og gode sikre folde.

Jeg har to heste og pr. hest giver jeg 1100 kr. om måneden inkl. ud/indlukning fra kl. 7 til 16, wrap, foder og halm. Desuden er der bane med lys og ridehal. Jeg underviser så på stedet 5 timer om ugen og derfor har jeg begge heste gratis opstaldet. Kunne ikke ønske mig et bedre sted.

Om sommeren giver jeg 500 kr. for døgnfold og det er fra ca. maj til okt. efter vejret.

Kan godt forstå hvis du har dårlig samvitighed over at din hest ikke kan komme ud. Men jeg ville ikke betænke mig at flytte hesten. Selvfølgelig surt, når man har det godt i stalden ellers, men det er din hest der skal bo der og dens behov må komme før dine.

Jeg ville aldrig flytte min hest et sted hen, hvor de andre opstaldere ikke var enige i min hestepolitik, som hedder fold hver dag i mange timer uanset vejr.

Hilsen Mette

Med Korsvangs Salina og Luna

Sælges:

Stübben springunderlag, grøn.

Eskadron Flexisoft Cross Country gamacher til forben str. Full

Grå Poly Pad

Købes

Dressur-Læderstøvler str. 38-39, 38 i læg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider