Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fiberlux - foderplan?
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 01:09

Hejsa

Jeg overvejer at køre min hest over på Fiberlux enten Basic eller Champ udgaven alt efter hvad der passer bedst til ham.

Jeg har siddet og læst gamle indlæg omkring Fiberlux. Mange anbefaler det, men enkelte sætter spørgsmålstegn ved melasse-procenten? For basic skulle den ligge på 9%, Champ kender jeg ikke. Skal jeg bekymre mig pga. dette???

Er der nogle som vil hjælpe mig med at afstemme en foderplan?

Jeg har mulighed for at fodre ham med 7 kg. hø, halm, hel havre og evt. kan jeg købe noget lucerne hvis nødvendigt. Det er svært for mig at supplere mere med grovfoder derfor evt. mere lucerne hvis det kan afstemmes og vil være godt for ham?

Hvis det kan - kan der evt. også bruges Marstalls Cornmüsli til hans foderplan, det fodre de nemlig med i stalden.

Hesten rides dagligt 1 times dressur med henblik på konkurrencer (når vi er klar). Han må gerne tage lidt på. Han er en DV vallak på snart 6 år, han er 168 i stg. og vejer vel 600 kg

Jeg håber jeg kan lokke en med et foderprogram og god forstand på foder til at se på det for mig!

Med venlig hilsen
Bettina

Passier grand gilbert dressursadel til salg. Sort, velholdt, bom 27½ (dvs. medium), 17". Købt brugt for 3½ år siden så er vel en 6-7 år gammel. Se billede på præsenstationen

0
0
Svar på denne tråd

fodr...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 19:03

hej hej

Jeg ringede ind til Dangrønts foderrådgivning og fik lavet en foderplan.

En hest i middelhårdt arbejde på 500 kg. skal have 1 kg. Fiber Lux Basic om dagen for at være dækket ind og havre efter behov (1-2 kg.)

Min hoppe på 160 (varmblod) bliver redet 4 gange om ugen (unghest). Hun får pt.

- 1 kg. fiberlux

- 1,5 kg. havre

3 dl. olie

6 kg. wrap

Min plag får:

1,5 kg. Fiberlux

1 kg. havre

6 kg. wrap

Vil mene din skal have 1,25 kg. Fiberlux, 1-2 kg. havre og olie til at erstatte ekstra havre med. (når nu den skal tage på. Det skal min nemlig også) og selvfølgelig dens sædvanlige grovfoder.

Kan anbefale foderet. Det er super godt ;-)

Hilsen Mette

Med Korsvangs Salina og Luna

Sælges:

Stübben springunderlag, grøn.

Eskadron Flexisoft Cross Country gamacher til forben str. Full

Christ Lammeskindspad m. kant

Grå Poly Pad

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 19:38

det var også noget i den stil jeg regnede med, men ville så gerne være sikker på at det nu også kan afstemmes i et foderprogram.

Er Champ evt. bedre??? Nogen som ved hvor meget melasse der er i champ?

Med venlig hilsen
Bettina

Passier grand gilbert dressursadel til salg. Sort, velholdt, bom 27½ (dvs. medium), 17". Købt brugt for 3½ år siden så er vel en 6-7 år gammel. Se billede på præsenstationen

0
0
Svar på denne tråd

Fiberlux champ
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 19:55

Jeg har tidligere fodret med fiberlux champ og lavet en del foderplaner til andre - altid med et godt resultat. Fiberlux er udviklet i Danmark og passer derfor godt til dansk stråfoder, så det er nemt at få en foderplan godt afstemt.

Min erfaring er, at champ'en har en bedre sammensætning af mineraler og vitaminer, hvorimod heste ofte mangler zink hvis man giver den anbefalede mængde basic.

Jeg ved ikke lige, hvor meget melasse der er i champ, men tror ikke det er ret meget, da den overhovedet ikke virker "sukkeragtig"

Opstaldning i Kolding V tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Betinna.
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 20:07

Jeg har foder progammet sundhest. Jeg har prøvet at taste tallene ind og jeg vil anbefale at du fodre med

1 kg Fiberlux Champ (det er bedre end basic til konkurrence heste og det lyder det til din er, syntes også det er meget mere lækkert end basic, fyldt af flere gode ting)

2 kg Havre

3 dl Olie

7 kg Hø

Så er den dækket helt perfekt ind med alt.

Du kan også godt fodre med 1 kg Fiberlux basic.

Louise

0
0
Svar på denne tråd

Tak Louise
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 23:29
og tak for mailen Det ser jo rigtig fint ud.

Med venlig hilsen
Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Mangler zink
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 23:32

Ja, det er rigtig at der mangler zink i basic...

Jeg har fået lavet en foderplan fra foderplan.dk med Fiberlux Basic og Regulator Complete. Sender den til dig i en PB

0
0
Svar på denne tråd

Zink...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 01:09

men når der mangler zink i basic, er der så noget man kan supplere med, så de får mere zink?

Hvad sker der hvis jeg istedet fodrer mine heste med champ, selvom de ikke går konkurrence? (plag i vækst og unghest i let ridning)

Hilsen Mette

Med Korsvangs Salina og Luna

Sælges:

Stübben springunderlag, grøn.

Eskadron Flexisoft Cross Country gamacher til forben str. Full

Grå Poly Pad

Købes

Dressur-Læderstøvler str. 38-39, 38 i læg

0
0
Svar på denne tråd

meta..
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 08:59

Du kan sagtens fodre med Champ selvom de ikke er konkurrence heste.

Louise.

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 10:32
Hvad er prisen på Fiberlux Champ, og hvor kan man se en "indholdsfortegnelse"?

Jeg er rytter med stort D

Dressur- og Distancerytter ;D

0
0
Svar på denne tråd

Indholdsdeklaration
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 11:22

Man kan bestille en brochure på dangrønts hjemmeside, hvor der er indholdsdeklaration på alle deres produkter.

Du kan også downloade en demoversion af foderplan hest, hvor foderet er lagt ind. Så kan du selv sidde og lege lidt med champ ctr. basic.

Programmet kan hentes på www.pc-horse.com

Opstaldning i Kolding V tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Fiber lux
Forfatter: 
Dato:  19-01-2007 19:41

Jeg kan også klart anbefale fiber-lux.

Jeg bruger så basic. + havre

roepiller + wrap.

Vores hingst er ufattelig kræsen - piller ALT det fedende fra hvis man enten giver ham mysli eller selv blander - selv soyaskrå sorterers fra...

Med fiber-lux har givet ham ædelysten tilbage - og han er i perfekt huld - hvor det før var svært at holde ham pæn.

Han får 1 - 1 1/2 kg. fiberlux

2 1/2 kg havre

0,75 kg roepiller (tørvægt)

samt ca. 5 kg wrap

STALD LAUGE...
- avl af sorte fuldblodsarabere og pintoarabere

Bedækning tilbydes ved den sorte hingst Falkhan Expresso OX+3363

Interesseret i føl 2007? Du er velkommen til at kontakte os.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider