Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Findes der nogle gode fuldfoderprodukter
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 17:17

Hej med jer.

Jeg vil høre om I kender til nogle gode fuldfoder blandinger, især til ponyer?

Eller er det bedre at fodre med f.eks. kun salvimin grøn, roepiller og wrap?

(til vedligehold)

Hilsner fra Kirsten

0
0
Svar på denne tråd

foder..
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 17:34

Jeg fodrer 2 ponyer med vrinsk fuldfoder fra møllerens, roepiller, grønpiller og wrap.

Tove.

Gold Medal trense,sort, str. cob sælges.
0
0
Svar på denne tråd

fuldfoder...?
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 19:46

til heste findes ikke... Vi har ikke i dag mulighed for at fremstille et foder, der både indeholder den nødvendige energi og tilpas store strålængder til at det må kaldes et fuldfoder.

Jeg ved ikke hvor du vil hen med roepiller, men wrap med en müsliblanding eller noget havre m slvimin er fint. Få hjælp til at udregne en foderplan

Katrine og Ib

-At lære uden at tænke har ingen værdi -At tænke uden at lære er farligt.
0
0
Svar på denne tråd

tjah...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 21:00

Jeg bruger Baileys fuldfoder til mine (economy Cubes, Stud Cubes og Top Line conditioning Cubes dækker alle mine 14 heste ind)- men selvfølgelig kun som krybbefoder - det suppleres med wrap og hø ad libitum.

Til en pony ville jeg nok anbefale Economy cubes/mix hvis den ikke er i hårdt arbeje - er den det ville jeg bruge Top Line Conditioning Cubes (eller mix hvis hesteejeren godt kan lide det morgenmadsagtige look )

0
0
Svar på denne tråd

kirstinedal
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 21:07

du kan bruge kirstinedal complet plus , det er et fuldfoder som jeg varmt kan anbefale.

De fodre også med det på Holstebro sportsrideklub og der står både ponyer og heste.

Se på deres hjemmeside WWW.kirstinedal.dk

Hingsteføl fra 3/6 06 efter Midt West Ibi-ligth/ RDH hoppe sælges se billeder på min profil.

Sommergræs tilbudes på gode folde med meget opsyn.. DV er sagen.

0
0
Svar på denne tråd

Fuldfoder ...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2007 21:11

Iflg. min erfaring kan ponyer sagtens fodres med Vrinsk eller Heste Mix fra Møllen + Hø/wrap.

0
0
Svar på denne tråd

MULEGO FRA MOLLERUP
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 15:05

"MULEGO" FRA MOLLERUP MØLLE - KAN VARMT ANBEFALES!

MOLLERUP MØLLE

7900 NYK.MORS.

0
0
Svar på denne tråd

Eggersman
Forfatter: 
Dato:  15-01-2007 15:12
Hejsa

Vi fodre med Eggersmann Horse and Pony Vollkorns piller, det er vi fuldt ud tilfreds med. De får ca. 2 kg dagligt, når de bare skal vedligeholdes også wrap/hø. Så er de dækket ind, hvis man selvfølgelig bruger hesten/ponyen noget mere, så kan der gives noget musli blanding ved siden af.
Jeg kan varmt anbefale Eggersmann og de er ikke så dyre igen.

Venligst Bettina
0
0
Svar på denne tråd

Leisuremix
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 04:27

er et godt produkt til ponyer. Leisuremix med hø eller wrap ved siden af dækker ponyen ind med alt hvad den har brug for.

Katrine: Man kalder det da stadig fuldfoder!?

Skøn shetlandshoppe søger godt blivende hjem hvor hun kan gå i løsdrift med andre heste/ponyer. Salg eller udlån. Kun til rette sted.

Opstaldning søges i Næstved. Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

ponyer
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 09:27
Kan så vidt jeg ved leve på godt hø og en vitamin mineral blanding alene hvis de ikke laver noget, i slår da de stakkels maver i stykker ved at give dem fuldfoder...
0
0
Svar på denne tråd

Da ikke
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 14:06

hvis det er Leisuremix som er udviklet specielt til ponyer! Min shetlænder får 450 gram Leisuremix, 100 gram roepiller, 3 håndfulde lucerne og 3-4 kg wrap om dagen og hun trives rigtig godt.

Men du kan sagtens give roepiller, vit/min + hø eller wrap, det er lige så godt.

Skøn shetlandshoppe søger godt blivende hjem hvor hun kan gå i løsdrift med andre heste/ponyer. Salg eller udlån. Kun til rette sted.

Opstaldning søges i Næstved. Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

leisuremix
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 14:16

gives både til hest og pony..

mvh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

navn...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 21:20

fordi man siger fuldfoder er det det ikke. Din hest kan ikke leve af det foder du alene kommer i krybben, vel? Så er det ikke et foder, der er fuldt dækkende og derfor ikke et fuldfoder.

Du giver jo altid hø/halm ved siden af, for strukturen skyld, så maven bliver ved med at virke. Det du giver i krybben er et tilskudsfoder, det må aldrig udgøre mere end 45% af hestens samlede foderindtag

Katrine og Ib

0
0
Svar på denne tråd

%kraftfoder...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2007 21:25
en lille korrektion, ved konkurrence heste, eller dyr i intensiv træning kan man ændre forholdet så det energirige foder udgør 60%, men det kræver nøje overvågning og ekspertbistand

Katrine og Ib

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider