Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækken
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 14:35

Hej

Håber at jeg måske kan få lidt hjælp ang. dækken !!

Jeg er ejer af en plag på 1,5 år og hun har ikke sat så meget vinter pels ikke at der er noget i vejen med at holde varmen endnu, men alt det her regn gør jo at hin ikke kan holde varmen. Skal jeg købe et regn dækken eller et vinter dækken for at være sikker på at hun kan holde varmen hvis der bliver koldere. ??

Jeg er også lidt i tvivl om str. når jeg måler er det enten 115 el. 125 cm i str. Jeg har et stald dækken gammel og slidt i str. 125 og det passer hun fint over rykken men det er for stort på bringen men jeg tror bare et 115 bliver for lile til hende hvad ville i gøre ???

Håber der er nogen med en masse gode råd for det er synd at hun skal så inde bare fordi der regner !!!

Smil til solen og den vil smile til dig
0
0
Svar på denne tråd

hallo ...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 15:15
Hvorfor er det lige at man bliver flyttet ???+

Smil til solen og den vil smile til dig
0
0
Svar på denne tråd

hej jeg ville
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 17:04
lægge et tyndt regndækken på hende ,og selv om det er lidt for stort ved bringen ,kan du ik spænde det lidt ind ,og bedre at det er lidt for løst en stramt ,så slider det ik pelsen af.

nille bulldog
0
0
Svar på denne tråd

Regndækken
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 17:24

Ville ikke lægge vinterdækken på en plag - hun kan lige så godt få lov til at sætte den pels hun vil et enkelt år endnu i hvert fald.

Bliver hun gennemvåd i regnen ville jeg de dage det regner lægge et regndækken på hende.

Ang. størrelse ville jeg spørge i butikken om de har en model der ikke har for stor bringeåbning og så få det i str. 125

Held og lykke med det...

0
0
Svar på denne tråd

Min plag
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 17:50

har pga. sygdom også dækken på. Han har et tyndt overgangsdækken, nærmest et regndækken med meget tyndt foer på og trives fint med det. Han fryser som sådan ikke, for det er jo ikke koldt, men regnen gør - ligesom med din- at han ikke kan holde varmen.

Det er lidt svært at finde dækkener, der passer fint til plage, for mange af dem er for brede (dækkenerne, ikke plagene). Det er dog MEGET vigtigt at du finder et der passer den og som ikke sidder og slasker på den - det er ukomfortabelt for hesten og i mine øjne synd. Sørg for at finde et dækken med halvhøj hals og forholdsvis lille halsåbning - det burde butikken kunne vejlede dig med. Personligt ville jeg satse på enten et Rhino eller Amigo dækken, der er af samme type/pasform som Bucas men i en lidt billigere prisklasse.

Min plag er 1½ år gl, 140 i stg og bruger lige nu str. 115. Han har et Bucas der er ved at være for småt (men det er vist reelt heller ikke mere end knap 110 i ryglængde) og et riders company som han passer ok. Måske skal han ud og bruge et str. 125 senere på sæsonen, men det afhænger meget af mærke osv.

Twiggy bortgives m. særlige betingelser. HMS-projekt. Kun henvendelse fra voksne.
Malinois-tæve på 5 mdr. sælges til absolut godt hjem. DKK. Passet med alt.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider