har pga. sygdom også dækken på. Han har et tyndt overgangsdækken, nærmest et regndækken med meget tyndt foer på og trives fint med det. Han fryser som sådan ikke, for det er jo ikke koldt, men regnen gør - ligesom med din- at han ikke kan holde varmen.
Det er lidt svært at finde dækkener, der passer fint til plage, for mange af dem er for brede (dækkenerne, ikke plagene). Det er dog MEGET vigtigt at du finder et der passer den og som ikke sidder og slasker på den - det er ukomfortabelt for hesten og i mine øjne synd. Sørg for at finde et dækken med halvhøj hals og forholdsvis lille halsåbning - det burde butikken kunne vejlede dig med. Personligt ville jeg satse på enten et Rhino eller Amigo dækken, der er af samme type/pasform som Bucas men i en lidt billigere prisklasse.
Min plag er 1½ år gl, 140 i stg og bruger lige nu str. 115. Han har et Bucas der er ved at være for småt (men det er vist reelt heller ikke mere end knap 110 i ryglængde) og et riders company som han passer ok. Måske skal han ud og bruge et str. 125 senere på sæsonen, men det afhænger meget af mærke osv.