Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

De andre slikker på mugsår!?
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 09:17

jeg har oplevet noget højst besynderligt.

Min hest har desværre muk i øjeblikket og står inde pga. muksår. jeg lukker ham dog ud i ridehuset mmindst 1½ time hver dag sammen med en anden hest, så de kan lege.

Nu er det underlige bare at de andre heste er begyndt at slikke på hans muksår på bagbenene, og de er næsten ikke til at stoppe. Min hest finder sig i det, som om det var helt normalt, men jeg har aldrig set denne adfærd før.

Er der nogen der har oplevet noget lignende eller ved hvorfor de gør det?

Er der evt. nogen fare ved det?

Anne K.C.

"At efterligne er ikke det samme som at forstå!"

Hestemassage tilbydes i nordsjælland!

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 20:22

Hej Anne

Ja min gamle jyde døjede rigtig meget med muk.D a han blev flyttet var den ene af hans nye staldkammerater osse ellevild med at slikke på hans bagben.Det fik han lov til.Der er ingen skade sket og jyden elsker det,(det klør af h. til i de lange og mange hår på hans ben)Det er dog gået lidt i sig selv da det ikke er så spændende mere.

mvh lotte

0
0
Svar på denne tråd

du får..
Forfatter: 
Dato:  10-01-2007 21:46

hjælp til at opbløde skorperne og så kan du jo vaske bagefter og putte frisk salve på.

Den anden hest tager ikke skade af det , selv om at den nok ikke har godt af muksalven så vent med at smøre til de har været ude.

Hingsteføl fra 3/6 06 efter Midt West Ibi-ligth og RDH hoppe efter Temple wind xx/Lavallo sælges, se billede på min profil.

Sommergræs tilbudes på gode folde med meget opsyn.. DV er sagen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider